Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ford Focus bestilt

Startet av Kvikken, mandag 30. september 2013, klokken 14:53

« forrige - neste »

Kvikken

Hvis man bestiller i denne uken, hvor lang ventetid må man regne med?

Når kommer 2014 modellen?

Anew

Jeg bestilte 27. august og fikk da oppgitt levering i januar. Regn med 5 måneder.

Tesla opererer ikke med modellår som konvensjonelle bilprodusenter. Endringer og forbedringer introduseres mer eller mindre fortløpende. På roadsteren opererte de med versjonsnummer, men hvordan det vil bli praktisert på Model S vites ikke ennå.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

RSandven

Hei Glenn!
Hvis du kikker i "VIN-nummer"-posten, så kan du få et inntrykk på hvordan andre ligger i løypa :)
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8168
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Kvikken

Takker.

Siden jeg vil komme i gang med elbil så fort som overhodet mulig (ting som gjør at jeg trenger ny bil nå) så ble det en Nissan Leaf underskrevet i går.

Men Tesla Model X er neste bil i sikte så da skal jeg følge med på hva som skjer videre der.

BlueS

Jeg bestilte forrige uke og fikk også oppgitt januar som leveransemåned, men muntlig antydet damen jeg avtalte prøvekjøring med at det er februar. Får prøve å ikke bli for skuffet dersom det blir februar, men trøste seg med at da er den tørre varme asfalten noen uker nærmere. :)
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Brede

Februar/mars ble oppgitt av Tesla Trondheim i dag.

stianrod

Sitat fra: glennha på mandag 23. september 2013, klokken 01:43
Hvis man bestiller i denne uken, hvor lang ventetid må man regne med?

Når kommer 2014 modellen?

Tesla opererer ikke med årsmodeller slik vi er vant til å tenke årsmodell.  De opererer muligens etter versjon-nummer, men alle bilene blir oppdatert, over wifi, akkurat som mobilen din når den får ny softwareoppdatering.

Vil du ha bil produsert i 2014, så lager de dem fra 01.01.14

Jeg bestilte tidlig i april, og fikk beskjed om at den skulle være ferdig rundt 1.november.  Tror nok at om du bestiller nå, blir ikke bilen produsert før en gang på nyåret ja, med levering i jan/feb.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Kvikken

Iom. at de operer med type kontinuerlige revisjoner. Finnes det noen versjonshistorikk med detaljer om forbedringer og endringer, som alle kan lese?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA