Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Veldig bekymret for vinteren, bare å selge?

Startet av Wicky124, mandag 30. september 2013, klokken 14:34

« forrige - neste »

Wicky124

Dette er vel ikkenoe folk tenker på...Men en think er en stygg bil rett og slett...Og siden jeg alltid har store felger på bilene mine så tenker jeg også få til noe morro på thinken (henter den iløpet av uken)...

Da har jeg følgende spørsmål... Skal ha på noen andre felger...Er boltsirkel 4x108? Noen som vet nav-åpning og ET på felgene?

Hvordan senker man bilen bak? Er vel ingen fjærer bak (kun foran)?

Kan man foliere en think? Siden karosseriet er plast/ruglete? Lurer på å plastidippe hele bilen i matt sort..

Hva er forresten vanlig rekkevidde på bilen om alt er ok med tanke på batterier etc?
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

elektrolux

Felger og dekk fra Nye Think passer meget fint på gamle bilen, men desverre blir bilen meget tung på styringen med større dekk. Du kan jo selvfølgelig montere servostyring fra en P106/Saxo så er problemet løst.

Bak senkes den ved å flytte innfestingen til torsjonsstavene, men det anbefales heller ikke grunnet at bilen da vil bunne i artshumper etc. Kan likevel være greit sammen med ombygging til Litium som senker bilen totalvekt og gjør den sprekere. Framme er det vanlige Mc person fjørbein, og en kan kappe av 1/2 omdreining på fjøra, eller bytte fjører.

Foliering er gjort på mange biler, men anbefales heller ikke. Det originale og gjennomfargede plastkarrosseriet er jo genialt i det det er omtrent immunt mot skader. Med foliering får du jo an vanlig bils følsomhet og må passe på hvor du parkerer etc. Ønsker du matt sort bil anbefales å kjøpe en som allerede er det. Jeg har f.eks flere slike i originalutførelse.

Vanlig rekkevidde i dag regnes rundt 60-70 km med originale batterier. Går bilen mindre enn 50 km er der problemer som raskt vil forverre seg. 

Ellers har jeg noe du kanskje vil like? Se her: http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#Hovedlys
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Wicky124

Takk for svar!

Er ingen fartsdumper på strekningen jeg skal kjøre (Lillestrøm togstasjon - Ensjø Oslo) så at den er lav gjør ingenting :)

Hvordan bygger man om bilen til lithium drift? Mye jobb? Kostbart?

Ettermontering av servo er vel en jobb jeg ikke har lyst på...Har ikke tid til slike omfattende ombygginger.. Men noen større felger skal jeg likevel få på..Bilen vil ikke bli brukt no særlig i byen etc da jeg har 3 andre biler som tar seg av kose-kjøringen..Mens Thinken kun blir jobb-bil... Og da gjør det ingenting om det står 8x16 hjul på thinken! Men skulle gjerne visst innpress etc på den...

Foliering er ikkeno hast...kanskje bare plastidippe den knall lilla :p
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Go-carter

Det er vanskelig å få den til å se lav ut. Batteriet henger litt under bilen, og skjermene er dratt "opp" i forhold til vanlig bildesign. På min nye-think så er den senket langt forbi det som er sunt for bilen, og likevel ser den "høy" ut. Bakakselen har torsjonsaksel, så der drar du ut et stag, senker bilen, og monterer staget igjen. Foran kommer du langt med å kappe 2-3 runder på fjæringen, men da detter de ut ved full utfjæring. Jeg endte opp med å montere justerbart pug 106 senkesett.

Sånn var min med kappa fjærer, og Golf 3 GTI-leppe foran:
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Wicky124

Den var jo tøff da! Men jeg har nok den forrige modellen... Men ja..når man fjerner staget..hvorfor skal man da sette den inn igjen? Skjønte ikke det helt... Leppe foran hadde vært tøft ja... Kan man skru på golf 1 bredderne?
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Go-carter

Tja, godt spørsmål, den ligger jo uansett på gummistopperne. Men for å få stabile kjøreegenskaper over kule, dumper, etc, så er det nok kjekt å ha noe som holder hjulet igjen :) Samme om man skulle rygge, og bremse opp. Hvis ikke ville jo hjulet pendlet rundt, og havnet under bilen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Caspar

Noen som har bilder av den Classicen som et Vestfoldfirma bygde om med helt bodykit etc. ? jeg så den halvferdig på Oslo Motorshow for noen år siden
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Wicky124

Lurte mer på Bakakselen har torsjonsaksel, så der drar du ut et stag, senker bilen, og monterer staget igjen. delen av senkingen...
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

mits

monter luft fjæring.
da får du bilen så høy/lav som du ønsker. samt at du beholder kjøre egenskapene. :)

Wicky124

hehe luftfjæringa koster vel mer enn bilen :p
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

mits


cra

Hadde sikkert sett lavere ut hvis leppa framme var like gul og synlig som resten av bilen? Vha. f.eks. Plasti Dip?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA