Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterilader

Startet av HHF, onsdag 18. juni 2008, klokken 22:15

« forrige - neste »

HHF

Takker fortsatt for engasjementet her! Tok selv en test med å kjøre og samtidig vri nøkkelen et lite hakk mot klokken. Da falt speedometeret til null og den grønne bilen forsvant, akkurat som Pluto beskriver. Det jeg ikke fikk til å sammenfalle med min opplevelse tidligere på dagen, var at også energimeteret gikk ned (ihvertfall et øyeblikk og det mener jeg stod bom stille ved opplevelsen som var ukontrollert), samt at jeg heller ikke fikk noen pipelyd. Ergo virket det ikke som om det var helt det samme...

Kan forøvrig rapportere at hele turen hjem fra Høvik til Lierskogen gikk fint i ca 30 graders varme og med noen værstingebakker på vei hjem. Ingen form for "rusk"overhodet (annet enn en varm sjåfør).  8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

PLUTO

Sitat fra: HHF på lørdag 07. juni 2008, klokken 00:20
Det jeg ikke fikk til å sammenfalle med min opplevelse tidligere på dagen, var at også energimeteret gikk ned (ihvertfall et øyeblikk og det mener jeg stod bom stille ved opplevelsen som var ukontrollert), samt at jeg heller ikke fikk noen pipelyd. Ergo virket det ikke som om det var helt det samme...
Da er det ulik funksjon på din Think enn på min. Jeg gikk ut for å teste på nytt for å se om jeg hadde skrevet feil, men det var ikke slik. Min Think piper, speedometeret går ned, men ladenivå holder seg konstant hvis man vrir på nøkkelen ett hakk.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

El rayo

Sitat fra: PLUTO på mandag 09. juni 2008, klokken 19:25
Da er det ulik funksjon på din Think enn på min.
Da har dere trolig oppdaget flere forskjeller i BMS program B116 og tidligere utgaver.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

HHF

Testet dette på nytt i dag på vei til jobb og nå fikk jeg samme som deg, Pluto! Prøvde 2 ganger for sikkerhets skyld. Merkelig at det var annerledes sist da ...  ???  Ikke så enkelt dette, men dette var ihvertfall i tråd med min opplevelse i ukontrollert form.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Jeg var hos Automotive Services i dag og de leste ut alle feilkoder fra bilen. Det lå en inne som tydet på at bilen hadde vært helt "død" på et tidspunkt og jeg mener det var et relee (tror det het hovedrelee faktisk) som hadde feilet på et tidspunkt. Skal ringe tilbake til Trond i morgen for å høre om han husker den eksakte meldingen for når jeg var der i dag, husket jeg rett og slett ikke denne nødstoppen jeg hadde hatt og kunne ikke fortelle han om noen slik hendelse ... Regner allikevel med at jeg kan ha funnet "synderen" her.

Tenkte det var greit å loggføre dette her, slik at både jeg og andre kan ha nytte av det ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hens

parklåsen er avhengig av at bilen står stille før den går i inngrep.
Dersom gearvelgeren settes i revers under fart, vil den bare gå i fri, evt bremse normalt.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA