Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SUDDEN DEATH

Startet av Lokführer, søndag 29. september 2013, klokken 19:26

« forrige - neste »

Lokführer

Ved Holum Vest-Agder står en Model s med inntrykt front, men uten personskade selvsagt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

petersv

Håper h*n hadde et annet forsikringsselskap enn meg...

Epleskreller

#3
Kjedelig sak, var det andre involvert eller så det ut som en utforkjøring?

Vær forsiktig der ute!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

takktakk

Uten link til denne saken spesielt (aner ikke hva som har skjedd) vil jeg oppfordre alle eiere til å vise ansvarlighet i trafikken. Dersom Model S blir overrepresentert på ulykkesstatistikkene er det kort vei til svimlende priser på forsikring.

Take care!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Lokführer

Fikk bare melding av en kamerat som kjørte forbi. Så visstnok ut som Teslaen hadde kjørt inn i bilen foran. Veldig mange som fråtset i skadefryd, skaden var visst ganske liten.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lille Lance

Håper alle kjører med hodet ... ikke la TMS få et nytt Golf GTI rykte ... Drive safe, guys!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

TS

Sitat fra: Lille Lance på søndag 22. september 2013, klokken 10:47
Håper alle kjører med hodet ... ikke la TMS få et nytt Golf GTI rykte ... Drive safe, guys!

Det er kanskje lurt å bli godt kjent med instrumentpanelen på 17"  FØR man begynner å kjøre ?  Er redd for at det er den største risikoen .. Uoppmerksomhet fordi man blir trollbundet..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

OleJA

Med etterhvert ~500 Model S som i snitt kanskje har vært på veien i 2 uker (= 20 'vei år'), så er det vel nesten rart at det ikke har vært ulykker tidligere.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

BE

Faktum er nok dessverre det at TMS kommer til å bli overrepresentert på ulykkestatistikken. Av den enkle grunn at det er fåtallet av kjøperne som noen gang har håndtert en bil med over 200hk. ALLE kommer til kose seg med den fantastiske akselerasjonen både til seg selv og nysgjerrige, dette vil få følger som slår negativt ut på statistikken og selvsagt på forsikringspremien.

Tungt å innse for mange, men er et kjedelig fakta.

Så derfor; KJØR FORSIKTIG!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

satheesh.net

Oppfordrer også samtlige eiere av TMS til å vise litt sunn fornuft, slik som andre påpeker. Bare fordi vi kan kjøre som et udyr med disse bilene vil det ikke si at vi bør. Utrolig kjedelig å bli stemplet allerede nå som de fartsgale tullingene før bilen knapt har gått to måneder på norske veier. Tipper også forsikringsselskapene gnir seg i hendene og stolt fremfører hva var det vi sa.

Som den Formel 1 fantasten jeg er tenker jeg ofte på Bernie Ecclestone sine visdomsord; Think before you drive.

Kjør forsiktig og god tur!

eclipse

Jeg har hatt TSM noen uker må og tør påstå at det ikke er akselerasjonen som er en ulykkesrisiko men at skjermen kan trekke oppmerksomheten bort fra veien.

Det er veldig lett å kaste et blikk på skjermen, f.eks at FM og DAB har såpass dårlige forhold og ikke leter opp beste frekvens automatisk hvis den som spilles blir dårlig trekker oppmerksomheten mot skjermen.

Når du skal ha opp takluka krever det et par tastetrykk og blikk på skjermen. Ja jeg vet du kan gjøre det med høyre knapp på rattet, men selv å veksle der krever et blikk ned. Men bedre der enn mot skjermen.

Vær forsiktige ellers blir bilen parkert for lang tid!
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Øyvind.h

Funksjonene krever en del tilvenning, men når du lærer deg de enkleste måtene å utføre det du skal på tror jeg ikke det er vesentlig forskjell.

Før Passaten ble solgt forsøkte jeg å være bevisst på hvor blikket mitt var når jeg eks skulle bytte temperatur i bilen. Oppdaget litt overraskende at selv om jeg visste godt hvor temperaturvrideren var og visste hva hvert hakk medførte i temp-endring, så jeg fortsatt ned for å sjekke nåværende temp og for å sjekke hvilken temp jeg vred til.

Så når alle funksjonene sitter tror jeg som sagt ikke forskjellen er stor. Ta eks det å bla mellom nettradio-stasjoner. Opplevde det først som klønete å skifte kanal når kona hadde brukt bilen, men så fant jeg snarveien mellom sist brukte, så nå går det kjapt og enkelt :)

For øvrig helt enig: vær forsiktig! Elektronikken hjelper ikke alltid....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cyber

Hvilke(t) firma(er) er det som kan reparere aluminiumkarosserier som TMS i Norge ?

chal

Sitat fra: BE på søndag 22. september 2013, klokken 11:20
Faktum er nok dessverre det at TMS kommer til å bli overrepresentert på ulykkestatistikken. Av den enkle grunn at det er fåtallet av kjøperne som noen gang har håndtert en bil med over 200hk. ALLE kommer til kose seg med den fantastiske akselerasjonen både til seg selv og nysgjerrige, dette vil få følger som slår negativt ut på statistikken og selvsagt på forsikringspremien.

Tungt å innse for mange, men er et kjedelig fakta.

Så derfor; KJØR FORSIKTIG!
"ALLE" kommer ikke til å kose seg med den fantastiske akselerasjonen. I alle fall jeg vil kjøre forsvarlig.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA