Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SUDDEN DEATH

Startet av Lokführer, søndag 29. september 2013, klokken 19:26

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på mandag 23. september 2013, klokken 19:41
Kan også styre meg for oppmerksomheten som går ut på å legge seg en billengde bak meg i 80 sonen ..  ???

Akkurat det er skikkelig bedritent. Hater sjåfører som ikke etterlever 3-sekundersregelen. I Passaten var det bare innimellom jeg opplevde dette, men i Teslaen ligger folk helt oppi ræva hele tiden for å kikke på bilen. Hender jeg teleporterer meg til et annet sted i trafikken, men enkelte blir da heltent og hiver seg etter i den treige fossilbilen sin. Ikkje bra... Men det vil nok gi seg etter hvert! Selges jo flere Model S enn Golf. Blir digg når folk slutter å snu seg på gata!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Amper

skulle ikke forundre meg at det er en transport skade som skal utbedres...
P85D :o)

Balrog

Sitat fra: sindrej på mandag 23. september 2013, klokken 19:41
Kan også styre meg for oppmerksomheten som går ut på å legge seg en billengde bak meg i 80 sonen ..  ???

+1 på denne. Derfor holder jeg alltid minst 3 sekunders avstand til bilene bak.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

sindrej

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 23. september 2013, klokken 19:55
Sitat fra: sindrej på mandag 23. september 2013, klokken 19:41
Kan også styre meg for oppmerksomheten som går ut på å legge seg en billengde bak meg i 80 sonen ..  ???

Akkurat det er skikkelig bedritent. Hater sjåfører som ikke etterlever 3-sekundersregelen. I Passaten var det bare innimellom jeg opplevde dette, men i Teslaen ligger folk helt oppi ræva hele tiden for å kikke på bilen
. ...
jepp.  Skjedde jo en og annen gang når jeg kjørte BMW og, men ganske sjelden i grunn.  Nå er det hele tiden.   >:(  Neppe noen tilfeldighet.

GRS

Jeg må si jeg er litt overrasket over at Tesla valgte å levere bilene med effekt i den klassen den har. Jeg synes selvsagt det er helt fantastisk å oppleve det, og ble mektig imponert. Men det ville vært utenkelig at feks BMW KUN leverte M5 i 5-serien..... Mer moderat effekt i "folkebilene", gjerne +/- 200 hk hadde vært mer "riktig". Det er jo en kjennsgjerning at hornene i panna vokser i takt med antall hk. ;) Rekkevidden går jo også ned om man har problemer med selvkontrollen, og det har man jo...... :)

For de langt fleste ville mindre effekt vært mer enn tilstrekkelig, og sjansen for å se mange Tesla S i ulykker ville blitt kraftig redusert. Venter med spenning på vinteren....
TM3P sort/sort

tho

#36
Jeg regner med det kommer en software oppdatering hvor du kan begrense effekten. Vinter modus el.l. "Låne bilen ut til broderen modus" hadde heller ikke vært å forakte. Han få ikke sette seg i setet engang uten at jeg vet han ikke får mer enn 50hk ut på hjulene ;)

Det koster ikke Tesla noe som helst ekstra å lage en 400hk motor versus 200hk spesielt ikke i forhold til batteri. Elektromotorer er egentlig latterlige billige å lage i forhold til mulig effekt.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Amper

Tesla velger stor bil og høy effekt nettopp for å kunne forsvare en høy pris..  jeg tror du kan skyte en lang pil etter mange av teslakundene med enn 200 hk lav effekt på bilen.. 
P85D :o)

Brede

Sitat fra: GRS på tirsdag 24. september 2013, klokken 09:27
Jeg må si jeg er litt overrasket over at Tesla valgte å levere bilene med effekt i den klassen den har. Jeg synes selvsagt det er helt fantastisk å oppleve det, og ble mektig imponert. Men det ville vært utenkelig at feks BMW KUN leverte M5 i 5-serien..... Mer moderat effekt i "folkebilene", gjerne +/- 200 hk hadde vært mer "riktig". Det er jo en kjennsgjerning at hornene i panna vokser i takt med antall hk. ;) Rekkevidden går jo også ned om man har problemer med selvkontrollen, og det har man jo...... :)

For de langt fleste ville mindre effekt vært mer enn tilstrekkelig, og sjansen for å se mange Tesla S i ulykker ville blitt kraftig redusert. Venter med spenning på vinteren....

Nå er vel ikke Model S produsert for å være en "folkebil", denne modellen kommer senere.
Tilfeldighetene vil det bare sånn at med norske avgifter er bilen blitt vår folkebil, så da får vi bare ta med kraftig motor på kjøpet..

Edit: og som Amper sier, jeg hadde nok ikke kjøpt bilen med 200hk.

jkirkebo

Sitat fra: Amper på tirsdag 24. september 2013, klokken 09:55
Tesla velger stor bil og høy effekt nettopp for å kunne forsvare en høy pris..  jeg tror du kan skyte en lang pil etter mange av teslakundene med enn 200 hk lav effekt på bilen..

Hvis vi derimot skulle få hk-avgift på elbiler (noe som ville vært idiotisk) så er det superenkelt for Tesla å levere "Norges-biler" der effekten er strupet til f.eks 150kW.

Men de vil koste den samme i produksjon så foreløpig gir det ingen mening.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

Hadde nok kjøpt TMS selv med halvparten av hk'ene ..
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Cowboystrekk

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 24. september 2013, klokken 10:04
Hadde nok kjøpt TMS selv med halvparten av hk'ene ..
amen! Jeg håper de etterhvert differensierer mer mellom performance og vanlig når det gjelder f.eks forsikring. Jeg er overbevist om at det prosentvis vil være flere P-ulykker enn S-ulykker over tid. Ingen trenger verken P eller over 300 HK...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Amper

joda, effekt blir du fort vant til.. det går enn uke eller så med bilen kommer ønske om mer effekt hos meg.. Den største forbedringen med TMS er at effekten er der på et øyblikk.. ikke turbolag og nedgiringer etc..  ulempen er den evige  høye vekten selvfølgelig.. men det tar jeg med som et nødvendig onde..

Og ja jeg tror Performance utgavene vil få høyere forsikring etterhvert.. de tiltrekkes også av mer "ivrige" sjåfører og noen av de skulle aldri hatt TMS.. på sikt håper jeg forsikringsselskapene også ser historikken med at kunder som har kjørt høyeffektsbiler i 10 år+ skadefritt kan få reduserte premier.. Og nå jeg/vi litt of topic..  ::) 
P85D :o)

Cirion

Sitat fra: P85_Norway på mandag 23. september 2013, klokken 23:30
Så denne hos Drammen Karosseri.
Er det bare meg som ble jævlig skeptisk til Drammen Karosseri nå?!?

De har jo løfta bilen i batteriet?!?!?!


Får håpe det er meg som ser feil og at det er armer som går ut til bilens 4 løftepunkter. Ut fra deg jeg kan se er ikke disse armene i bruk og det ingenting som er satt under bilens løftepunkt. Burde vært synlig bak høyre framhjul.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

teslaslaven

Sitat fra: GRS på tirsdag 24. september 2013, klokken 09:27
Jeg må si jeg er litt overrasket over at Tesla valgte å levere bilene med effekt i den klassen den har. Jeg synes selvsagt det er helt fantastisk å oppleve det, og ble mektig imponert. Men det ville vært utenkelig at feks BMW KUN leverte M5 i 5-serien..... Mer moderat effekt i "folkebilene", gjerne +/- 200 hk hadde vært mer "riktig". Det er jo en kjennsgjerning at hornene i panna vokser i takt med antall hk. ;) Rekkevidden går jo også ned om man har problemer med selvkontrollen, og det har man jo...... :)

For de langt fleste ville mindre effekt vært mer enn tilstrekkelig, og sjansen for å se mange Tesla S i ulykker ville blitt kraftig redusert. Venter med spenning på vinteren....

Dette er norgestankegang. Se på modellene BMW/MB/Audi har i USA. De selger ikke strikkmotorer overhodet. Takk og pris for at Tesla kun finnes med skikkelig motorisering.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA