Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilers kjælenavn

Startet av Hyperstress, lørdag 28. september 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

Hyperstress

Noen av dere som har fått bilene som har testet hvor nøyaktig http://www.jurassictest.ch/GR/ er for TMS? Hadde vært interessant å visst ca hvor mange prosent en eventuelt må legge til på sommer og vinter. Om dere vet hva forbruk og snitthastighet dere har hatt på turer dere har kjørt så går det jo an å sjekke kalkulatoren i ettertid også  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Brødbilsjåfør

Prøvde dein nå akkurat å stemte bra i mine tilfeller.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Eivind_Bergen

Har kun brukt den en gang, men da var beregningen nesten helt nøyaktig. Tror jeg beregnet at jeg skulle ha 35% igjen på batteriet, men kom frem med 34%.

Cowboystrekk

Det fine med jurassic er at den tar elevasjon og regen ned fra elevasjon med i bildet, hører mange sier den stemmer godt :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

TK Askøy

Jeg kjørte strekningen Bergen - Kvamskogen - Bergen forrige søndag, og sjekket nå Jurassictest mot forbruket jeg hadde på turen. Stemmer forbløffende bra med faktisk forbruk. Total distanse: Ca 14 mil. Høydeforskjell ca 500 meter. Forbruk ca 34 kWh.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

OleT

Min daglige pendling kommer ganske riktig ut; 35km hver vei med tildels veldig kupert terreng. Høydeforskjell 138m er ikke så mye, men det er bratt!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

cra

Har bare prøvd den en gang med Leaf'en, og da stemte den ganske bra, ja. For Tesla vet jeg ikke, men i og med at du kan skreddersy parameterne så kan du jo få finstilt den til å sikkert passe din egen kjørestil også. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Du kan anta god nøyaktighet på Model S siden den har et aktivt system som varmer batteriene om vinteren (og kjøler de om sommeren).

Med f.eks Leaf må man justere kjørelengden etter batteritemperaturen (1%/grad under 20 grader), alt etter hvor ofte man lader Model S tipper jeg "temperaturfaktoren" er minimal.

Jurassictest har heller ingen justering for energi brukt til å varme kupeen, på ordentlig kalde dager kan nok det bety en del (>10%).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Hyperstress


Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. november 2013, klokken 10:28
Du kan anta god nøyaktighet på Model S siden den har et aktivt system som varmer batteriene om vinteren (og kjøler de om sommeren).

Med f.eks Leaf må man justere kjørelengden etter batteritemperaturen (1%/grad under 20 grader), alt etter hvor ofte man lader Model S tipper jeg "temperaturfaktoren" er minimal.

Jurassictest har heller ingen justering for energi brukt til å varme kupeen, på ordentlig kalde dager kan nok det bety en del (>10%).

Thomas

Er det ikke et accessories felt hvor en kan føre opp et par kw (eller noe) for kupevarmer?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sn0le

Brukte Jurassictest for å planlegge kjøringa mi nordover.
JT anslo at jeg ville bruke 40% batteri fra Kløfta til Lillehammer. Kom frem med 33% brukt. Ikke så ille egentlig.
Men fra Lillehammer til Dombås bommet JT stygt.
Den anslo at jeg ville bruke 80% batter, noe jeg skjønte ikke kunne være mulig. Greit at det er stigning osv.
Kom frem for en time siden. Hadde brukt 33% batteri.
Hvilket vil si at jeg kunne ladet til 90% hjemme og kjørt direkte til Dombås og alikevel kommet frem med 20%.
Blir helt sikkert noe annet til vinteren. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Rodtan

Ser at TMS standardverdier for vekt er 1800 kg. Det korrekte er da 2175?
Ski, Akershus.
TMS 85 "Falcor" med pano-tak, tech-pakke, 19", barneseter, lydpakke, luftfjæring, nappa + morbærtre. Levert 14. mars 2014!!
- 1957 Volvo PV 444
- 1930 Chevrolet LSCO Coach
(Nesten) Fossilfri bilpark i 2014!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA