Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkrens

Startet av PLUTO, tirsdag 17. juni 2008, klokken 23:01

« forrige - neste »

PLUTO

Her er en variant for to til en nypris av kun 70 000 kr. totaltvekt er kun 550 kg
http://www.arngren.net/el-bil-4.html

og her er en annen. litt billigere og litt tregere:
http://www.arngren.net/el-bil.html
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Joda, mye snertent på Argren, men jeg er skeptisk når de beste bildene de har helt tydelig er rendret fra en 3D-modell på data, og ikke et foto.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

Ja, jeg er stusset selv da jeg så at det ikke var noen "ordentlige" bilder. Jeg vet i hvertfall om andre som har bestillt verktøy fra arngren og det har fungert helt topp. men det er jo forskjell på biler og verktøy.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Joda, det finnes mye billige "kinavarer" som fungerer helt fint, men det blir en litt annen klasse. Sikkert litt større omsetningsvolum også på verktøy.

Men for all del; om noen kjøper en slik og den fungerer fint vil jeg mer enn gjerne vite om det. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Samme her... Må ikke disse godkjennes som kjøretøy? Kan i grunn ikke tenke meg at de er det?

ilmar
Polestar i bestilling

PLUTO

Det står at de leveres med vognkort. Litt langt ned på siden står det at de godkjennes som moped. Kanskje den billige varianten kan gå som det siden den har så lav toppfart, men den andre vil neppe gå under det. Den har to motorer og skal greie å komme opp i 80 km/t. Rekkevidden skal være på 100 til 120km og det er jo ikke verst, dersom det faktisk stemmer. Det er jo godt gjort med to motorer a 2000W! Det er jo bare litt mer enn jeg har i drillen.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Thomas Henden

Og som vanlig kan man "clicke her" for å kjøpe hos Arngren - nei,
jeg ville ikke turt å bruke så mye penger på noe hos Arngren,
butikken hans er mer en slags elektronikk-morobutikk enn noe annet.

Og prisene hans kunne være vannvittig høye, enkelte ganger,
tross alt billig-junket han også solgte.

Husker han skulle ha kr 2000 for ISDN-kort til PC en gang jeg var i butikken
hans på Holmen, og de lå i en kurv, og var brukte/utestet
uten garanti. Det var den gangen ISDN var noe revolusjonerende
og nytt, men dog alikevel, kjøpe noe så dyrt utestet og uten garanti,
det var ikke aktuelt selvsagt!

Mye av det man kunne kjøpe virket bra, men det var også
mye drit. Så 70000 til en sånn elbil når man får en brukt Think til
samme prisen, er litt mye penger når man ikke har garanti for
kvaliteten eller at han vil følge kjøpsloven om det oppstår problemer.

Det går visst heller ikke så fort framover med flyvebilen hans,
som han hadde på forsida av katalogen for sikkert 20 år sida nå...

http://www.arngren.net/moller.html

Høres ut som jeg paradoksalt nok ikke er så fan av Arngren electronics,
og det stemmer. Da jeg besøkte butikken hans i sin tid og det var han
som sto i kassa, så var han alltid i dårlig humør, og han kjeftet på de ansatte.

Han hadde fått  laget en svær figur av hodet sitt, som skulle henge utenfor
butikken, med lys inni, så det var nok litt sånn 'egomentalitet' ute
og gikk! :-)

Noen på ungdomsskolen hadde visst hatt sommerjobb eller noe der, og
de fikk ikke sitte ned og ta lunsjpause en gang, og da jeg hørte om
det, skjønte jeg at det også finnes "slemme" elektronikknerder,
bortsett fra at ordet 'nerd' ikke var i bruk ennå, godt vi fikk
Clas Ohlsson etterhvert, men også der må man passe på hva man
kjøper, ikke alt er av helt ok kvalitet. Men mange 'snille' elektronikknerder
fikk nok likevel en god start på sin 'karriere' takket være Arngren
Electronics, så noe godt kom nok ut av Arngren Electronics, tross alt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA