Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

Balrog

Jeg får ikke startet dette programmet verken i ubuntu, winXP, Vista, Win7, Win8 eller MacOs 10.6, noe jeg åpenbart er helt alene om. Med oppstart i Java blinker et kort sekund et "teminalvindu" og vekk er alt. Jeg forstår mindre og mindre av installasjoner, utpakkinger, repositorys, terminalkommandoer jo mer jeg prøver å lese meg til om det. Programmet er sikkert kjempebra, men nå har jeg snart brukt 5 timer på ikke å få det til å virke annet enn at jeg har 150 mapper på maskinene kalt visibletesla.

Jeg må være vanvittig uintelligent. Frustrert.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

heimabrygg

Prøvd å starte fra terminalvindu for å se hva som feiler?

Kjøres i mappen du har pakket ut programmet i:
java -jar VisibleTesla.jar
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Øyvind.h

Sitat fra: Balrog på onsdag 09. oktober 2013, klokken 17:15
Jeg får ikke startet dette programmet verken i ubuntu, winXP, Vista, Win7, Win8 eller MacOs 10.6, noe jeg åpenbart er helt alene om. Med oppstart i Java blinker et kort sekund et "teminalvindu" og vekk er alt. Jeg forstår mindre og mindre av installasjoner, utpakkinger, repositorys, terminalkommandoer jo mer jeg prøver å lese meg til om det. Programmet er sikkert kjempebra, men nå har jeg snart brukt 5 timer på ikke å få det til å virke annet enn at jeg har 150 mapper på maskinene kalt visibletesla.

Jeg må være vanvittig uintelligent. Frustrert.
Forsøkt reinstallasjon av Java JME på maskinen du tester? Har testet i XP og Win7. På maskinen med win7 måtte jeg reinstallere java for å få det til å fungere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

Sitat fra: OleN på fredag 27. september 2013, klokken 20:07
På Mac'n må du åpne med "Jar Launcher"
Takk, jeg skal teste det.

Milzit

Hentet ned versjon 0.20.02 nå.
Fikk beskjed om at bilen sover fredfylt og svarte YES på om at jeg ville vekke den. Første gang bare avsluttet VisibleTesla andre gang nå ble den bare hengende med Not Responding.

Balrog

Takk for tips/hjelp!

Java#%&@ hadde selvsagt lagt flere versjoner av seg selv og av en eller annen grunn ble 7.25 brukt i stedet for 7.40 som var installert sist.

It works! Beautiful!
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

heimabrygg

Hvordan ser MyTesla ut når bilen er levert? Hos meg finnes ingen status lenger, kun VIN.

Får rett og slett ikke kontakt med bilen verken via VisibleTesla eller Android-appen, sistnevnte har en timeout 2-3 minutter etter "Contacting Car... May take a few minutes", mens VisibleTesla spytter ut følgende når jeg kjører fra kommandolinjen:

okt 10, 2013 4:31:51 PM org.noroomattheinn.visibletesla.MainController$DoLogin run
INFO: Vehicle Info: {"color":null,"display_name":null,"id":14xxx,"option_codes":"MS02,REEU,TM00,DRLH,PF01,BT85,PBSB,RFPO,WT19,IZMG,IDOM,TR00,SU01,SC01,PX00,TP01,PK01,CW00,AU01,CH01,HP00,PA00,LP01,SP01,PS01,AD02,YF00,X024,X001,X003,X007,X009,X011,X027,X031,X013,X021","state":"unknown","tokens":[],"user_id":13xxx,"vehicle_id":14913xxxxx,"vin":"5YJSA2DP3DFP15922"}
okt 10, 2013 4:32:08 PM org.noroomattheinn.utils.RestyWrapper rateLimit
INFO: Throttling: More than 10 requests in 10 seconds - https://portal.vn.teslamotors.com/vehicles/14993/command/gui_settings
okt 10, 2013 4:32:13 PM org.noroomattheinn.utils.RestyWrapper rateLimit
INFO: Throttling: More than 20 requests in 60 seconds - https://portal.vn.teslamotors.com/vehicles/14993/command/gui_settings

Dette går så uendelig...

Lette frem thoberres gamle tråd om REST API-et for å teste, men får da "411 - Length Required". Tester jeg fra hans app er feilmeldingen "undefined method ``vehicle' for nil:NilClass"

Grr! Begynner vel å ane at det er noe muffens med kobling fra MyTesla mot bilen for mitt tilfelle, derfor greitt å få sjekket at status på MyTesla er slik den skal være. Servicekontoret i Bergen er kanskje behjelpelig med reinstall/oppgradering av firmware?

Ingen andre som har opplevd disse problemene når dere skal koble dere til bilen?

teslaman

Hvorfor får jeg så stygglange filer? Er det google maps som forårsaker det eller hva er det? Tenkte å avinstalere hele programmet da disse filene bare blir større og større. Hvordan avinstalere i Windows? Fant ikke programmet på kontrollpanel avi staler program. Synes dette programmet virker ustabilt og dårlig. Får sjeldenere kontakt med bilen også. Har versjon 19 og noe. Hvor henter jeg evt. nyere versjon hvis det er problemet? Noen som vet?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Cirion

Sitat fra: teslaman på onsdag 16. oktober 2013, klokken 11:28
Hvorfor får jeg så stygglange filer? Er det google maps som forårsaker det eller hva er det? Tenkte å avinstalere hele programmet da disse filene bare blir større og større. Hvordan avinstalere i Windows? Fant ikke programmet på kontrollpanel avi staler program. Synes dette programmet virker ustabilt og dårlig. Får sjeldenere kontakt med bilen også. Har versjon 19 og noe. Hvor henter jeg evt. nyere versjon hvis det er problemet? Noen som vet?
Programmet er ikke installert noe sted, bare pakket ut. Så om du vil avinstallere kan du bare slette mappen.

Programmet blir mer ustabilt jo større filer du har der. Du kan slette de store loggfilene før du starter programmet.

Du finner alltid nyeste versjon her:
https://www.dropbox.com/sh/y1tj7fx9i72beo6/6lvCXtGbBR/VisibleTesla
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

teslaman

Sitat fra: Cirion på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:09
Sitat fra: teslaman på onsdag 16. oktober 2013, klokken 11:28
Programmet er ikke installert noe sted, bare pakket ut. Så om du vil avinstallere kan du bare slette mappen.

Programmet blir mer ustabilt jo større filer du har der. Du kan slette de store loggfilene før du starter programmet.

Du finner alltid nyeste versjon her:
https://www.dropbox.com/sh/y1tj7fx9i72beo6/6lvCXtGbBR/VisibleTesla
Takk for innspillet. Det skal jeg prøve. Det eneste var at jeg prøvde å slette filer men fikk beskjed om at programmet brukte dem selv om jeg hadde lukket det. Går kanskje bedre når jeg starter pcen på nytt!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Veggen

Visible Tesla har en lei uvane med å av og til fortsette å kjøre i bakgrunnen selv etter man har trykket på krysset i hjørnet og tror man har lukket programmet. Den bruker da mye prosessorkraft og lager store loggfiler.
Jeg har lagt meg til en vane og gå inn i oppgavebehandleren og tvangsavslutte javaw.exe prosessen hvis den fremdeles er aktiv. Men lar stort sett VT være aktiv hele tiden for tidsstyrt oppvarming og logging av data, så det er sjelden det trengs.
Loggfilen blir slettet/overskrevet ved neste gangs oppstart så det skal ikke være nødvendig å slette den manuelt, mulig dette ikke fungerer om man har latt bakgrunnsprosessen stå og gå lenge med en enorm loggfil som resultat.

heimabrygg

Jeg har omsider fått tilgang til bilen. Det viste seg at bilen min var mappet både til Teslas portalserver og en utviklingsserver, så dermed fikk jeg ikke kontakt med bilen etter pålogging.

Tok sin salige tid å bli tatt på alvor hos Tesla, men når teknikerene i Bergen i går først begynte å ane uråd ble det fulgt opp med en telefon til meg på kveldstid der teknikeren kunne informere om at han hadde funnet feilen og iverksatt retting. I dag tidlig fungerte remote tilgang som smurt både fra VisibleTesla og Android-app. Bra service til slutt! :)

valvolainen

Angående store loggfiler.

Dette er jo ikke offisiell programvare fra tesla, så litt gurba må en regne med for ny funksjonalitet.
Det som går an å gjøre er følgende:

1. Opprett c:\emptyteslalog.bat
2. put 'echo "" > c:\visibletesla\tesla.log' inn i denne filen (uten enkeltfnutter... '')
3. Lag en scheduled task som kjører c:\emptyteslalog.bat hver time.

Lokasjoner og slikt finner du ut av og tilpasses etter hvor programmet ligger.
Sjekk også at navnet på logfila stemmer.

i linux er det det samme, lag en cronjobb som kjører med jevne mellomrom:

touch /home/user/emptyteslalog
echo 'echo "" > /usr/bin/visibletesla/tesla.log' > /home/user/emptyteslalog
chmod +x /home/user/emptyteslalog

Put i crontab: (crontab -e)
0 * * * * /home/user/emptyteslalog > /dev/null 2>&1

Dette fungerer også på mac - dog sikkert utenom cronjoben, denne må sikkert lages på noe mac-vis, aldri prøvd mac.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

bosse

Sitat fra: valvolainen på onsdag 30. oktober 2013, klokken 19:42
i linux er det det samme, lag en cronjobb som kjører med jevne mellomrom:

touch /home/user/emptyteslalog
echo 'echo "" > /usr/bin/visibletesla/tesla.log' > /home/user/emptyteslalog
chmod +x /home/user/emptyteslalog

Put i crontab: (crontab -e)
0 * * * * /home/user/emptyteslalog > /dev/null 2>&1

Du trenger ikke å legge scriptet manuelt i cron, du kan slenge det rett inn i /etc/cron.hourly. Jobben gjøres for øvrig også helt greit med

truncate -s0 /usr/bin/visibletesla/tesla.log

som er en en del av coreutils og dermed er standard på de fleste distroer.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA