Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

sindrej

Testa du nå?  Jeg får server error nå.  Både på egen kode, visible tesla og mobilappen.

valvolainen

Hm, gui'et sier ingenting (Men jeg har jo ikke bil!)
Men i loggene ser jeg at java sier noe slikt som
' <message>java.io.IOException: Error while reading from GET: [500] Internal Server Error'
Dette ser jo mistenkelig ut som en http respons kode. (merkelig lettlest til å være en java exception...) Men om det er fordi jeg ikke har noe bil aktivert vet jeg ikke.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sindrej

Nei, samme som jeg får dette.  Og feilmeldingen er lettlest fordi det er det som faktisk returneres fra webserveren til tesla ;)  Egentlig så enkelt som å bare åpne loginlinken i nettleseren din

https://portal.vn.teslamotors.com/login


valvolainen

Joda, men java har en stygg vane for å bake inn slikt i hundrevis av linjer, og en enkel 500 blir fort et tre linjer langt monster som aldeles ikke inneholder '500 internal server error'
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Kallisman

Jeg får samme feilmelding, og den offisielle Android-appen klarer heller ikke logge på nå. Virker som et serverproblem.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Øyvind.h

Tror Tesla har sentrale problemer. Får ikke 3G i bilen (dvs kart funker ikke) og får heller ikke kontakt med VisibleTesla eller iOS appen. Og når bilen ikke får kontakt med omverdenen skjønner jeg godt at appen ikke når bilen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Til dere som har kompilert versjon 20, hvordan gjorde dere det? Jeg får 17 errors når jeg kompilerer.

valvolainen

Har ikke prøvd å kompilere fra kilde, javahelsike. Trenger da ikke kompileres lokalt for tverrplattformstøtte?
Ligger ferdig kompiler her: https://www.dropbox.com/sh/y1tj7fx9i72beo6/6lvCXtGbBR/VisibleTesla
Så er det bare å dra igang din favoritt java interpreter.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

petersv

Sitat fra: valvolainen på lørdag 28. september 2013, klokken 18:16
Har ikke prøvd å kompilere fra kilde, javahelsike. Trenger da ikke kompileres lokalt for tverrplattformstøtte?
Ligger ferdig kompiler her: https://www.dropbox.com/sh/y1tj7fx9i72beo6/6lvCXtGbBR/VisibleTesla
Så er det bare å dra igang din favoritt java interpreter.

Takk ;)

Såvidt jeg husker er vel Java er "staticaly typed compiled language" så det kan ikke tolkes, men må kompileres. Du tenker kanskje på Python. Java Virtual Machine/Runtime Environment er det som trengs.

Men merker jeg begynner å bli rusten i Java, etter 8 år "tørrlagt".

valvolainen

Ja java kompileres helt uavhengig av plattform. (trenger naturligvis kompilator for rett plattform)
Deretter kan applikasjonen kjøres på hilken som helst plattform med interpreter for den spesifikke plattformen, typ  oracle java runtime for win/mac/linux, icedtea, osv.
Desverre er java tungt å kjøre, og ikke veldig raskt.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

mrjalle

Sitat fra: laumb på fredag 27. september 2013, klokken 17:49
Dette skjedde meg og. 86GB log-fil.

Jeg slettet den dessverre.
Men, utvikler kunne tenke seg å se på innholdet i en slik fil.
Om noen andre får dette problemet, prøv å ikke slett filen, men kopier den til en annen disk og les den av (åpnes i eget program for stoooore filer. Kan legge ut link senere).

Utvikler er interesset i et par hundre linjer omtrent.

Jeg har også fått en stor fil - riktignok ikke så stor. Et tekstdokument som heter bare "tesla". Størrelsen nå er 233 MB. Ikke kjempesvært, men ser ikke poenget i at et slikt program skal lage en så stor fil.... Er du interessert i å videreformidle filen til utvikler?

mrjalle

Sitat fra: mrjalle på lørdag 28. september 2013, klokken 19:31
Sitat fra: laumb på fredag 27. september 2013, klokken 17:49
Dette skjedde meg og. 86GB log-fil.

Jeg slettet den dessverre.
Men, utvikler kunne tenke seg å se på innholdet i en slik fil.
Om noen andre får dette problemet, prøv å ikke slett filen, men kopier den til en annen disk og les den av (åpnes i eget program for stoooore filer. Kan legge ut link senere).

Utvikler er interesset i et par hundre linjer omtrent.

Jeg har også fått en stor fil - riktignok ikke så stor. Et tekstdokument som heter bare "tesla". Størrelsen nå er 233 MB. Ikke kjempesvært, men ser ikke poenget i at et slikt program skal lage en så stor fil.... Er du interessert i å videreformidle filen til utvikler?
Og vips var den blitt 252 MB.....

laumb

Har du dropbox/skydrive eller noe du kan dumpe den til?
Så kan jeg hente den derfra?

Hyperstress

#73
Hvor lang tid tar det før bilen går i dvale (slik at en ikke får kontakt) etter en forlater den egentlig?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Komprimer fila med 7-zip f.eks. da blir den en brøkdel så stor. Fila inneholder xml-data.

Gitt at du skal sende den til noen da, ellers er det jo bare å slette den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA