Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

EveryhingIsNotKnirkefritt

Sitat fra: Pauf på torsdag 26. september 2013, klokken 21:28
Litt artig erfaring med bruk av Visible Tesla. Skulle ha Perma Shine av bilen. Leverte den til verkstedet på ettermiddagen for vasking og klargjøring, tørking over natta og Perma Shine dagen etter. Fikk liv i Visible Tesla på kvelden og til min forskrekkelse fikk jeg se at bilen kjørte rundt i byen. Kona var ute og kjørte. Ringte henne og fikk henne til å finne bilen. Gjorde det når bilen kom tilbake til verkstedet. 2 mann kom ut, de hadde også hatt med seg andre. Fikk klar beskjed fra kona om at dette likte vi dårlig, at vi kunne følge med alle bilens bevegelser hjemmefra. De ble skikkelige flate, og beklaget og beklaget. Gjorde en veldig god jobb dagen etter, og ga meg en reduksjon i prisen, og sa at de hadde følt seg skikkelig flaue, tatt på fersk gjerning på denne måten. Så Visible Tesla har gitt nytte fra seg allerede. Bilen ble skikkelig fin, den og verkstedet stilte den ut på fortauet før jeg hentet den med plakat og det hele og fikk mye fin PR.

Takk for en god historie!

Kommer til å ha dette i bakhodet når bilen skal inn for en "shine" + notere ned kilometerstanden og gjøre det helt klart for potensielle frekke folk at bilen overvåkes på nett 24/7 :)

Øyvind.h

VisibleTesla er ute i ny versjon. Nå med tidsplan for eks forvarming  ;D
Har ikke testet siste versjon selv enda!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ArneS

Det er mulig jeg ikke har logget ut på skikkelig måte men VisibleTesla fyllte opp harddisken min, sannsynligvis log. Når jeg sjekket var der 56 GB under denne folderen og harddisk var full. Glemte å sjekke hvilken fil det var før jeg slettet
P85+ Signature (solgt)
P85DL

@roger

Får ikke opp noe info i "Graphs" vinduet.
Noe som må aktiveres?
Resten virker supert  :D
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

laumb

Sitat fra: ArneS på fredag 27. september 2013, klokken 14:56
Det er mulig jeg ikke har logget ut på skikkelig måte men VisibleTesla fyllte opp harddisken min, sannsynligvis log. Når jeg sjekket var der 56 GB under denne folderen og harddisk var full. Glemte å sjekke hvilken fil det var før jeg slettet

Dette skjedde meg og. 86GB log-fil.

Jeg slettet den dessverre.
Men, utvikler kunne tenke seg å se på innholdet i en slik fil.
Om noen andre får dette problemet, prøv å ikke slett filen, men kopier den til en annen disk og les den av (åpnes i eget program for stoooore filer. Kan legge ut link senere).

Utvikler er interesset i et par hundre linjer omtrent.

Milzit

Mmm..Jeg hentet ned versjon 0.20.00 og Java. Pakket ut filen og startet VisibleTesla.jar o VisibleTesla-0.20.00\src\org\noroomattheinn\visibletesla men får beskjed om at filen er korrupt.

ChrisKvar

Sitat fra: Pauf på torsdag 26. september 2013, klokken 21:28
Litt artig erfaring med bruk av Visible Tesla. Skulle ha Perma Shine av bilen. Leverte den til verkstedet på ettermiddagen for vasking og klargjøring, tørking over natta og Perma Shine dagen etter. Fikk liv i Visible Tesla på kvelden og til min forskrekkelse fikk jeg se at bilen kjørte rundt i byen. Kona var ute og kjørte. Ringte henne og fikk henne til å finne bilen. Gjorde det når bilen kom tilbake til verkstedet. 2 mann kom ut, de hadde også hatt med seg andre. Fikk klar beskjed fra kona om at dette likte vi dårlig, at vi kunne følge med alle bilens bevegelser hjemmefra. De ble skikkelige flate, og beklaget og beklaget. Gjorde en veldig god jobb dagen etter, og ga meg en reduksjon i prisen, og sa at de hadde følt seg skikkelig flaue, tatt på fersk gjerning på denne måten. Så Visible Tesla har gitt nytte fra seg allerede. Bilen ble skikkelig fin, den og verkstedet stilte den ut på fortauet før jeg hentet den med plakat og det hele og fikk mye fin PR.

ChrisKvar

Bommet på forrige innlegg. Ville spørre om hva Permanent Shine koster? Høres ut som en god idé...

EveryhingIsNotKnirkefritt

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. september 2013, klokken 10:06
Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på torsdag 26. september 2013, klokken 08:57
Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)
Som Cato skriver - forsøk å restarte maskin og starte programmet på nytt. Er bilen din til lading/våken? VisibleTesla har en knapp for å vekke bilen, men usikker på om den funker. Så jeg tror programmet må startes før bilen har gått i dvale :)

Noen som kan bekrefte med noenlunde sikkerhet at den eneste måten å få kontakt med bilen er ved lading eller å starte Visible Tesla før den har gått "i hi"? Får iallefall ikke åpnet programmet når bilen ikke lader.

Havebigfun

Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på fredag 27. september 2013, klokken 19:26
Noen som kan bekrefte med noenlunde sikkerhet at den eneste måten å få kontakt med bilen er ved lading eller å starte Visible Tesla før den har gått "i hi"? Får iallefall ikke åpnet programmet når bilen ikke lader.
Jeg har fått vekket bilen som ikke ladet etter at jeg hadde kontakt med bilen kvelden før under lading.

Milzit

Jeg installerte Java på Macoen også, men java filer åpner bare i TextEdit. På GetInfo så finner jeg ikke Java under programmer heller.

Hvordan satte dere dette opp på Macen?

OleN

På Mac'n må du åpne med "Jar Launcher"

notonlyonlybutbut

Jeg har hatt kontakt med bilen i fire døgn nå. Har VisibleTesla gående på en PC hjemme og har da ikke mistet kontakten. Ser ikke ut til at bilen går i "skikkelig" dvale når VisibleTesla er aktiv. Får tilgang til alle funksjoner uansett når jeg har forsøkt.
Jeg fikk også stor loggfil, men det var når jeg ikke fikk kontakt med bilen. Jeg forsøkte og logge meg inn, men fikk ikke kontakt fordi bilen var gått i dvalemodus. Avsluttet ikke VisibleTesla og tenkte ikke mer på det, men etter en tid gikk HD full. Jeg har ikke registrert dette problemet når man først har etablert kontakt med bilen.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

valvolainen

For ikke å glemme at VisibleTesla er java -  dette fungerer fint på linux også:=) (Kanskje moderator kan endre tittel :D?)
Aplikasjonen starter uten problem, desverre har jeg ingen bil enda! aaaargh!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA