Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

amund

På mine maskiner har den gamle 'cookies.txt' som ligger under my documents/visibletesla fungert strøkent. Etter de la om API'n virker ikke manuell pålogging, dvs hvis autologin feiler er jeg fucked.

Noen av maskinene mine logger alltid på, andre feiler ofte. Når de feiler sletter de cookies.txt. Så denne er viktig å ta en backup av! Og i dag sluttet alle, da fant jeg ut at cookies.txt inneholder en dato, som var i går. La på en måned, og guess what, det virker helt strøkent.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

petersv

Det er fikset innlogging i nyere versjoner, men du må kompilere den selv.

PCS

Sitat fra: petersv på mandag 09. mars 2015, klokken 20:01
Det er fikset innlogging i nyere versjoner, men du må kompilere den selv.

Å det vil si?


satheesh.net

Sitat fra: PCS på mandag 09. mars 2015, klokken 23:56
Sitat fra: petersv på mandag 09. mars 2015, klokken 20:01
Det er fikset innlogging i nyere versjoner, men du må kompilere den selv.

Å det vil si?

Hehe ... Jeg ventet på en slik tilbakemelding ... "Kompi-hva-for-noe?!?" ;D

B_Tesla

Du må "lage" programmet selv fra kildekoden. Det vil si at du gjør vanlig kode om til maskinkode, og kjørbar for maskinen din. Årsaken er at koden i repository er nyere enn den versjonen som er gitt ut.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ctr46

Jeg hadde VT og måtte bytte passord og etter det sluttet den å funke. Er det noen smarte folk her inne som kan hjelpe meg å få det opp å gå igjen?:)
Skjønner at mine kompileringskunnskaper ikke strekker til..
85D

petersv

https://github.com/jpasqua/VisibleTesla/blob/master/README.md

Kan se om jeg får bygget det senere, men prøv gjerne selv. Les disclaimeren.

B_Tesla

Må man ikke laste ned de ytterligere bibliotekene selv for å få dette til å virke? Så er ikke rett frem å laste ned git repositoriet.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 11. mars 2015, klokken 08:36
Må man ikke laste ned de ytterligere bibliotekene selv for å få dette til å virke? Så er ikke rett frem å laste ned git repositoriet.

Les hva som står i lenken i min forrige post. Han har forklart den veldig bra.

dotten

What what?

Kan noen oppsummere åssen jeg får VT til å fungere? Får ny bil snart, og trodde VT hadde forsvunnet. :(
S85

P85D fra mars 2015

B_Tesla

Tja. Men man må sette opp strukturen. Gjort dette selv en gang. Er ikke helt rett frem. Man må laste ned en god del, og definitivt ikke rett frem på en Windows box. De øvrige bibliotekene må lastes ned med oppdatert versjo, som ikke nødvendigvis samsvarer med det i beskrivelsen.

Poenget er at det ikke bare er å skrive git clone .... Og kompilere. Sist jeg så på det gadd jeg ikke mer etter en time. Windows boksen gjorde meg gal
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Trustno1

Nå er kompilering og programering utenfor mitt felt, men hva er årsaken til at ikke en kyndig kan samle alle filene og strukturen som trengs, zippe det ned og distribuere som før?

Regner med det er en god forklaring, noen som har lyst til å belyse?

B_Tesla

Nr 1 er jo sikkerhet. Hadde jeg hatt repositoriet satt opp hos meg, er det ganske lett for meg å legge inn noe som sporer ditt brukernavn og passord. Jeg ville vært meget forsiktig med denne softwaren.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kim L

Skjønner ingenting av diskusjonen,,, kan noen fortelle om dette funker på iPhone ...henter bil den 21 mars....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA