Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Carbon-spoiler og dashboard er det fake?

Startet av daggad, torsdag 26. september 2013, klokken 22:36

« forrige - neste »

daggad

Jeg har de lyse gamle setene i min Leaf. De er grusomme når en har en liten 1 1/2 åring som søler og roter noe helt forferdelig i bilen.
Nå er ikke jeg av de overforsiktige heller så den får litt juling innvendig.
Men er det noen som har satt på noen setetrekk som de kan anbefale ?
Ser det er mye å få kjøpt fra USA i alle prisklasser og kan godt betale litt for det.

Noe jeg spesielt kunne tenkt meg er å høre om noen har byttet de dørhåndtakene på innsiden med noe annet. På førersiden ser det ut som bilen er 16 år gammel..helt utslitt.
Ellers hvordan renser dere setene i bilen ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ronny

Jeg kjøpte et rensestoff for seter på wurth +en børste, bilen ble som ny :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

bjorn_2390

Ingen med link til trekk?
Ønsker meg varetrekk (altså av rimeligere type, og ikke påkostede setetrekk).
Utfordringen er at de må PASSE ganske godt. Det finnes en del standardtrekk, men Leaf er liksom ikke oppgitt som noen modell i oversiktene - bilene er for nye til det.
Hva med dette fra Biltema, noen som har prøvd, har tro, eller har noen kommentarer til det? I en ideell verden, burde de jo ha noe beige i seg, men jeg tenker først og fremst på PASSFORMEN. (For eksempel vil ikke nakkestøttetrekkene passe.)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilsetetrekk/Bilsetetrekk-39820/
Blå Euro-Leaf (2012)

Osvart

Hei!

Jeg har de trekken fra Biltema i min Leaf. Selve setetrekkene passer sånn noenlunde greit. Du må lage hull til beltefester og slikt, og nakkestøttetrekkene passer ganske dårlig til baksetet. Den største utfordringen hos meg, er at jeg ikke har tatt meg tid til å feste trekkene skikkelig, så de vrir seg, og spretter av når jeg og ungene går inn og ut av bilen. Hvis du gidder å feste dem, så er de nettopp det du etterlyser, varetrekk/setebeskyttelse. Jeg ville aldri valgt dem som en oppgradering av bilen, for å si det slik, men jeg slapper litt mer av når ungene spiser pizza og softis i baksetet.

Aspiranten

Her er løsningen til dine frustrasjoner daggad.

http://www.clasohlson.com/no/Pr407938000/Pr407938000

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=green+clean&product_id=387

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=tekstil&product_id=73

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=spray&product_id=146

God som ny!

Jeg lærte på den harde måten hvorfor man ikke stapper plastsøppel i bagasjerommet over nedlagte seter i en dyr SUV.

Herregud så gammel kjøttvæske kan stinke når det renner ned i trekkene!!!

Men våtsuger + Nanolotus AC cleaner (anti-bac/duft) tok knekken på problemet :-)

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=nanolotus&product_id=533
Nissan Leaf

bjorn_2390

Sitat fra: Osvart på onsdag 02. oktober 2013, klokken 07:58
Hei!

Jeg har de trekken fra Biltema i min Leaf. Selve setetrekkene passer sånn noenlunde greit. Du må lage hull til beltefester og slikt, og nakkestøttetrekkene passer ganske dårlig til baksetet. Den største utfordringen hos meg, er at jeg ikke har tatt meg tid til å feste trekkene skikkelig, så de vrir seg, og spretter av når jeg og ungene går inn og ut av bilen. Hvis du gidder å feste dem, så er de nettopp det du etterlyser, varetrekk/setebeskyttelse. Jeg ville aldri valgt dem som en oppgradering av bilen, for å si det slik, men jeg slapper litt mer av når ungene spiser pizza og softis i baksetet.

@Osvart TAKK! for svar. Da løper jeg og kjøper. Jeg har jo det lyse interiøret (2012), og det er nettopp unger som er utfordringen. Når det er sagt: Vi er noen slitere av seter, vi voksne også. I x-bilen, er sidene på setene helt ødelagte.  :(
Topp! Takk for at du ga tilbakemelding.  :)
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

Arghh!!!  ::)
Kjøpte varetrekk fra Biltema. Fine trekk, det. Men de var rett og slett for små! Dessverre! Men jeg er litt overrasket, for setene i Leafen er jo ikke enormt store. Ser på emballasjen at trekkene skal passe til store biler som Vectra, Commodore osv. Riktignok står (selvfølgelig) ikke Leaf nevnt blant de utallige modellene trekkene skal passe til, men det ble ganske store glipper nederst på hver seteside. Og når da f.eks. de medfølgende nakkeputetrekkene ikke passer, blir totalen ikke bra. Hadde ikke giddet å bry meg om at nakkeputetrekkene var for små, hvis setetrekkene for øvrig hadde passa. Veldig synd, for settet er prisgunstig, og som sagt helt greit utseende til den prisen.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilsetetrekk/Bilsetetrekk-39820/ Skroll ned til 39832.

Er det noen som har andre trekk å anbefale, og som faktisk dekker hele originalsetet?
Blå Euro-Leaf (2012)

Osvart

Hei!

Beklager så veldig mye hvis jeg førte deg på villspor. Det var absolutt ikke min intensjon. Jeg har, som nevn, treekk fra biltema i min (japan)leaf. Jeg har de blå som har varenummer 39822, og de passer som sagt, ikke så verst, men nakkestøttetrekkene er for store.

bjorn_2390

Sitat fra: Osvart på mandag 14. oktober 2013, klokken 08:55
Hei!

Beklager så veldig mye hvis jeg førte deg på villspor. Det var absolutt ikke min intensjon. Jeg har, som nevn, treekk fra biltema i min (japan)leaf. Jeg har de blå som har varenummer 39822, og de passer som sagt, ikke så verst, men nakkestøttetrekkene er for store.

Hæ, neida??
Beklager hvis det kunne virke som at innlegget var myntet i en eller annen retning. Det var ikke meningen: Neida, du var jo klar på at de ikke passet helt, ... så tenk ikke på det. (Nakkestøttetrekkene kan vel ikke være for store, de må vel være for små??) Eller, når jeg ser på bildet, så ser jo de nakkestøttene på 39822 annerledes ut enn dem på 39832. Kanskje det ER forskjellige størrelser på disse trekkene? Det var jo ikke noe problem å levere dem og få igjen pengene. Så kanskje jeg skal prøve de du har, eller noen av de andre - hvis det er forskjellig passform på disse trekkene... Hm. Må se litt nøyere på det der.  :P
Jeg får vel også kikke/sammenlikne litt beskrivelsene på emballasjen i forhold til hvilke biler de skal passe til. De jeg prøvde, manglet 5-6 cm. på siden av setet (det ble rett og slett igjen et hjørne som ikke hadde trekk på seg, -på et sted som ofte seter slites). I tillegg mangler 10-15-20 cm. bakpå setet. Det er jo ikke noe krise sted, men det er jo akkurat der ungene sitter og sparker. Så.. Men. Jeg får altså kikke litt nærmere på dette...   8)
Blå Euro-Leaf (2012)

Osvart

Nei, jeg mente ikke at du beskylder meg for noe som helst, men syns det var dumt hvis du endte opp med feil trekk likevel. Hyggelig at Biltema er så samarbeidsvillige på bytte/retur.

SitatNakkestøttetrekkene kan vel ikke være for store, de må vel være for små??
Jeg mener for store, og det er jeg helt sikker på, så da kan det virke som det er ulik størrelse på dem.

Det kan kanskje stemme at de er litt korte på baksiden av forsetene, men kommer fint ut på flankene på alle seter.

Hvis du har tid og gidder, så er det kanskje verdt å prøve de blå (eller en annen farge av samme modell), gitt at du kan bare levere dem inn igjen hvis de ikke passer.

Hvis du

bjorn_2390

Noen som har prøvd disse? ...Eller har trua?
Fint å få noen tanker..
Hvor jalla er dem, tror dere, til den prisen? Står at de skal passe til Leaf.

Se hele annonsen her:
http://www.ebay.co.uk/itm/14-PCE-BLACK-SILVER-MESH-CAR-SEAT-COVERS-STEERING-WHEEL-COVER-SET-PROTECTORS-/350703857453?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ANissan%7CModel%3ALeaf&hash=item51a7942f2d

Bilde:

Settet har 14 deler. Ideelt ønsker jeg meg trekk som ikke er delt mellom rygg og sete, for å unngå glipper, som gjerne blir bak (nederst på ryggen).  :-\
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA