Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Riktig plassering av autopass-brikke i frontruta

Startet av Milzit, torsdag 26. september 2013, klokken 15:23

« forrige - neste »

Milzit

Først må jeg si at jeg kjempefornøyd med bilen, ikke noe å klage på :)

Men før bilen stopper helt så piper i det litt i bremsene. Jeg trodde først dette var nok som gikk seg til, men nå har bilen gått 1500 km og det er det samme.
Noen som andre som har tilsvarende? Får be Tesla om å se på det når bilen skal inn for montering av dobbelt-lader.

andyco

Jeg opplever nøyaktig det samme. Lyden kom dog først etter jeg hadde vasket den første gangen. Ikke sjekket det med Tesla ennå så gi gjerne feedback på hva de sier
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Cirion

En kraftig brems og lyden er borte til neste gang skivene blir våte. Desverre en konsekvens av lite bruk av bremsen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cato76

Har også vært slik siden dag en på min TMS. Må ta det opp med TM.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

nivve

Bumper denne i stedet for å lage ny tråd.

Link til video:
https://www.dropbox.com/s/pchbum0hu2ppz9j/Video%2020.11.14%2C%2015.46.08.mov?dl=0

Slik er det hver morgen, uansett hvor mye og hardt jeg bremser på tur til/fra jobb dagen før. Det piper så høyt at det høres godt fra inne i huset når jeg kjører ut fra garasjen.

Bilen var inne hos Tesla på onsdag for noen bulletins + andre småting, men det eneste rådet de hadde for bremsene var å bruke dem/bremse hardt. Men det hjelper tydeligvis ikke. Jeg har 9 km til jobb og jeg bremser, bråbremser og står på. Neste dag er det slik igjen. Jeg blir litt flau når jeg skal parkere foran folk og det høres slik ut.

De sa at de kunne prøve å smøre opp bremsene på nytt ved service i mai 2015, men at det dessverre var slik bremsene er bygd opp (i motsetning til biler med håndbrekk, hvor dette visstnok ikke er et problem).

Mvh
Torstein

TRM

Sitat fra: nivve på fredag 21. november 2014, klokken 22:24
Bumper denne i stedet for å lage ny tråd.

Link til video:
https://www.dropbox.com/s/pchbum0hu2ppz9j/Video%2020.11.14%2C%2015.46.08.mov?dl=0

Slik er det hver morgen, uansett hvor mye og hardt jeg bremser på tur til/fra jobb dagen før. Det piper så høyt at det høres godt fra inne i huset når jeg kjører ut fra garasjen.

Bilen var inne hos Tesla på onsdag for noen bulletins + andre småting, men det eneste rådet de hadde for bremsene var å bruke dem/bremse hardt. Men det hjelper tydeligvis ikke. Jeg har 9 km til jobb og jeg bremser, bråbremser og står på. Neste dag er det slik igjen. Jeg blir litt flau når jeg skal parkere foran folk og det høres slik ut.

De sa at de kunne prøve å smøre opp bremsene på nytt ved service i mai 2015, men at det dessverre var slik bremsene er bygd opp (i motsetning til biler med håndbrekk, hvor dette visstnok ikke er et problem).

Mvh
Torstein
Har du forsøkt å holde inne "nødbremsen" i fart? Det hjalp på vår bil.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Leif1

Mine også. Har kommet nå i det siste. Lurer på om en vask hjelper.
Eventuelt litt spraying med bremserens. Det er saker som får unna skitten.
Bare pass på lakken.
Konvertitt fra S til X

sveih

Leif1

Hold inne P. Den bremser da sakte ned med håndbrekklossene.
Dette hjelper likevel ikke på bremsene foran.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Mine gneldrer bare med 21", ikke med 19" Cyclone.

Kim L

Kobberfett/pasta bak klossene skulle være nok til å få bort piping,,,

petersv

De gar en fix på der. Hvis du har en av de tidlige bilene får du nye bremser som er litt tyngre og hundrer resonans.

De kan også smøre de opp som de har nevnt, det hjelper.

Muffinman

Min bil var levert med de nye skivene. De foran ble for øvrig skiftet pga kast, kjent problem på en serie visstnok. Etter det hang det på begge sider, og de har vært demontert ytterligere en gang og smurt opp. Ikke hengt siden, men gneldrer i lav fart, det gjør de til tider med 21" hjulene.

Teslanewbie

Hei

Noen skrev at det kan ved tilfeller være at bremklossene har kommet litt skevt , dette løses ved at vedkommende rygget raskt bakover og bråbremset . Etter noen forsøk var lyden vekke .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Det var jeg som fikk det rådet, men problemet ble ikke fjernet permanent. Berget i det minste dagen.

Ble ikke helt bra før etter demontering, smøring og remontering. Det gjald for øvrig ikke samme problem som diskuteres i denne tråden - her er det gneldring i lav fart som er temaet. Det skyldes nok resonanser i skiva, og ikke at klossene har hengt seg opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA