Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Amper, onsdag 25. september 2013, klokken 22:28

« forrige - neste »

Cato76

Merker at rattet ikke er helt riktig justert. Kjører rett frem, men rattet er litt mot venstre... Regner med at det er en enkel justering hos TM.

Noen andre  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amper

Sitat fra: Cato76 på mandag 23. september 2013, klokken 09:51
Merker at rattet ikke er helt riktig justert. Kjører rett frem, men rattet er litt mot venstre... Regner med at det er en enkel justering hos TM.

Noen andre  ???

Har du fått venstrevridd bil..  :o
P85D :o)

teslaslaven

Noen andre  ???

Kjørt ned i et større hull eller mot en høy kant i fart? Slikt kan jo slå rattet ut av stilling. Uansett en mindre operasjon å justere på det.

notonlyonlybutbut

Noen andre  ???

Akkurat det samme på min bil. Sendte en forespørsel til Tesla via websiden, og under 10 minutter senere ringte det opp en mekaniker, og vi avtalte en tid for utbedring. Han mente det skulle ta under 30 minutter å ordne.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Amper

BUMP!

jeg bumper denne tråden opp litt.

Det er kommet frem noen nye feil, men frekvensen er nødvendigvis ikke så høy siden feilen er først er rappotert noe sent. denne tråden blir ikke oppdatert md nye feil (siden det gir et feil bilde i eksisternende avstemning)

En feil som gir mer konsekvenser er når spenningen på 12v batteriet blir for lav og bilen mister kontakten med hoverbatteriet (hovedstrømbryter styres av 12V batteri).  Dette er et sannsynligvis et problem Tesla tar seriøst og men den omhandles i egen tråd(er).

Uansett så er min plan at når november starter vil jeg lage en ny tilsvarende tråd som denne med de samme feil listet + de nye.. så kan vi sammenligne denne tråden her med den nye og se om feilfrekvensen går ned eller feilene er nærmest eliminert eller øker.. Den nye tråden blir da for biler levert etter 1 nov. de som er levert før dette kan stemme i denne tråden. De 64 som har stemt her til nå har gitt oss et godt bilde av problemstillingene. Takk til alle de  :)

P85D :o)

Liddus

Savner et avkrysningspunkt for "Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri" ... Hvordan er statistikken for dette? Noen som vet hva årsaken er for den feilen?

Hvorfor er ikke prosenttallene i forhold til antall som har stemt? Hva er 100%?
Tesla S P85, Grønn

P85D+

Sitat fra: OleJA på mandag 23. september 2013, klokken 09:35
Oppdaget i helga at kanten på bakluka ligger helt ned mot støtfangeren - Det har allerede blitt et 20-30cm langt slitespor i lakken på støtfangeren  :-\

Har du prøvd å justerre opp gummiknottene under luka?
P85D og 85D

OleJA

Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 30. oktober 2013, klokken 13:39
Sitat fra: OleJA på mandag 23. september 2013, klokken 09:35
Oppdaget i helga at kanten på bakluka ligger helt ned mot støtfangeren - Det har allerede blitt et 20-30cm langt slitespor i lakken på støtfangeren  :-\

Har du prøvd å justerre opp gummiknottene under luka?
Ja, men skaden på lakken forsvant ikke  ::)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Philip Marlowe

I skrivende stund ser det ut som at 58 har svart. Av disse har 11 svart at de har "vanninntregning tak". Det betyr at 19% eller nesten hver femte bil, har dette problemet.  :o
Vanninntregning er jo en alvorlig feil og det vil jo ikke ta lang tid før det begynner å lukte mugg i slike biler.

Er det noen som har noe mer om dette?
Det finnes sikkert en eller annen diskusjon om dette problemet her på forumet, men jeg har ikke klart å finne den.

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

eledille

Jeg har ikke dørhåndtak som ikke trekker seg inn, jeg har ett dørhåndtak som ikke kommer ut! Foreslår å bytte tekst til "Problemer med dørhåndtak".
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Maartensommer

Hentet bilen i går.  Godt fornøyd med alt.  Tesla hadde funnet 2 paralelle riper i sidevinduet på førersiden.  Dette vinduet måtte bestilles fra US og det var gjordt.  Tesla skulle ta kontakt så fort de mottok dette for å avtale time for rep.

Godt fornøyd!

Øyvind.h

Sitat fra: Maartensommer på fredag 01. november 2013, klokken 09:10
Tesla hadde funnet 2 paralelle riper i sidevinduet på førersiden.  Dette vinduet måtte bestilles fra US og det var gjordt.  Tesla skulle ta kontakt så fort de mottok dette for å avtale time for rep.
Interessant! Jeg oppdaget for et par dager siden to parallelle riper på passasjervinduet foran! De går nesten rett oppover (men litt skrått) og er kanskje 1-2 cm fra hverandre (har ikke målt).

Hva kan dette være for noe? Har ikke orket å si ifra til Tesla, for det er så mye småtteri på mangellista nå.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA