Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Amper, onsdag 25. september 2013, klokken 22:28

« forrige - neste »

Amper

Sitat fra: OleJA på fredag 20. september 2013, klokken 09:01
Sitat fra: Amper på fredag 20. september 2013, klokken 08:57
ja, det er del som overser første punktet.. men vi får se total antallet opp uansett.. og det er nok de som bare leter etter det viktigste som hopper over dette.. 

men glemmer de å krysse av for Pano og oppgir feil på Pano.. blir bilde urettferdig skjevt.. tipper nøyaktigheten er +/- 20-25% men det gir oss uansett en bedre pekepin..

Tja, registrerer at 133% av de som har DAB radio (Lydpakke) har problemer (32 av 24) :o

Alle har DAB?... de som har lydpakke har DAB+  dette er i alle fall min forståelse.. eller har jeg feil ?
P85D :o)

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

TS

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 19. september 2013, klokken 10:29
Bra oppsummering, litt få som har stemt, men det er kanskje ikke fler en dette som er aktive her og har fått bil.

Kan du fikse slik overskrftene for kategorier/typer  av feil som er i CAPS kommer på egen linje, nå er det litt forvirrende...

Sitat fra: Amper på torsdag 19. september 2013, klokken 09:12

Pano: 1 av 3 har en sak ang. pakning skade eller mangelfull montering (5 av

Tipper Tesla allerede har god fokus på vann i lykter og Panotaket.. så de feilene vil nok forsvinne på de som går i produksjon nå etterhvert. (mulig de må få nye lykteleveranser..)
Ang. støy fra Panotak så leste jeg et sted at det var en brakett som skulle byttes på alle..

Leste et sted på TM forumet at en eier i USA hadde støyproblemer med panotaket og fikk beskjed av en på servicesenter der hadde sagt at alle nye US biler og EU Modeller vil få en ny type pakning etc. Mener dette var i august og at det var snakk om et par uker frem i tid.

Til de som har hard støy/problem med panotak:

Når fikk dere bilen?

(dette er også interresant for de andre feilene.
Jeg mistenker at de sender ut biler med kjente småfeil/svakheter med den hensikt å ordne dette lokalt når delene er tilgjengelig.
Uansett norsk lønnsnivå er det billigere enn å utsette levering av mange 100k$
å få dårlige Q tall..
TSLA Nasdaq talks
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TerjeV

Apropos gummimatter... Er det meningen at dette skal følge bilene siden det er laget som avstemningspunkt for manglende levering? -trodde vi måtte kjøpe dette selv!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

teslaz

Sitat fra: TerjeV på søndag 22. september 2013, klokken 21:49
Apropos gummimatter... Er det meningen at dette skal følge bilene siden det er laget som avstemningspunkt for manglende levering? -trodde vi måtte kjøpe dette selv!
Detter er noe du må kjøpe desverre.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Wenche

Jeg har ventet med å stemme fordi jeg ikke har oppdaget noen vesentlige feil på min TMS Sign. P+, men siden jeg nå ser at jeg kan melde inn feil senere, så setter jeg like gjerne inn foreløpig resultat. Den er super  ;D
Ærlig talt, er du pioner og kjøper denne bilen, må du forvente å klare deg uten ÆØÅ noen måneder, og tåle noe småtteri som ikke betyr noe som helst for kjøreopplevelsen  :P
Venter jeg på rød og blå adapter, jada, men vil jeg heller vente med å få bilen til det er på plass? Neida, storfornøyd med å være TMS eier, selv om noe småtteri henger etter  8)
Jeg vil foreslå å slette noen av "feilene" i lista, det blir for dumt at bagateller fremstår som feil  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kallagtunet

Nå er det faktisk definert forskjellige kategorier av feil og mangler i denne listen og jeg har all tillit til at de leser gjennom resultatene klarer å se forskjell å alvorlighet mellom software bugs og tilbehør som burde vært tilstede ved levering og mer alvorlige feil, det helt uten at du eller andre trenger å gjøre den vurderingen for dem....

Flott at du er fornøyd med bilen, håper virkelig at det er og blir mange fornøyde eiere fremover.

Wenche

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 22. september 2013, klokken 23:52
Nå er det faktisk definert forskjellige kategorier av feil og mangler i denne listen og jeg har all tillit til at de leser gjennom resultatene klarer å se forskjell å alvorlighet mellom software bugs og tilbehør som burde vært tilstede ved levering og mer alvorlige feil, det helt uten at du eller andre trenger å gjøre den vurderingen for dem....

Flott at du er fornøyd med bilen, håper virkelig at det er og blir mange fornøyde eiere fremover.
Lista er såå lang, og starter med masse unødvendig opplisting, slik at jeg ikke gidder å lese gjennom den. I starten er det masse byråkrati... Legge inn om du har dit og datt, ikke interessant lesing, kort den heller ned og få frem det som er relevant! Slik at vi ser hva som er opplevde VIKTIGE FEIL  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kallagtunet

Hvis du ikke liker listen så lag en alternativ liste med de feil du synes er viktige...

Jeg synes at det er og var Flott at Amper tok den jobben han gjorde med å lage denne avstemningen.

glaserud

Mindre issue, men forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving (f.eks. ved rygging og parkering).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Yagi

Sitat fra: glaserud på mandag 23. september 2013, klokken 08:03
Mindre issue, men forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving (f.eks. ved rygging og parkering).
Uansett hvilken høydeinstilling? Jeg opplever ikke dette i standard - men må innrømme at jeg ikke har forøkt i low.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

glaserud

Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amper

Sitat fra: glaserud på mandag 23. september 2013, klokken 08:03

og du har ikke P+ og byttet om forhjul & bakhjul heller ?
P85D :o)

glaserud

Var da voldsomt, da.

Nei, jeg har ikke gjort idiotiske ting med oppsettet av bilen.

OleJA

Oppdaget i helga at kanten på bakluka ligger helt ned mot støtfangeren - Det har allerede blitt et 20-30cm langt slitespor i lakken på støtfangeren  :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA