Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ingen lading

Startet av Roger Kolbu, onsdag 25. september 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

OleJA

Har ikke erfaring med disse ikke-alfanumeriske tegnene, men jeg ville ihverfall forsøkt å endre mappenavn til noe mer 'normalt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

roaaad

Noen som har testet multichannel FLAC i TMSen (d.v.s. 5.1 el 7.1 surround sound filer)?  De finnes, men er vel ikke så lett å få tak i (konsert DVD rip f.eks.?)

Milzit

Ser at denne 32GB SanDisk minnepinnen fort blir full, og hadde håpet å slippe en slik større sak som det står om her. Men det går vel greit å ha 2 stk 32GB SanDisk sticks, en i hver USB port?

Kallagtunet

Sitat fra: Milzit på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:04
Ser at denne 32GB SanDisk minnepinnen fort blir full, og hadde håpet å slippe en slik større sak som det står om her. Men det går vel greit å ha 2 stk 32GB SanDisk sticks, en i hver USB port?

Eller hvorfor ikke to sånne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1802030

Per Magnus

Kjøpte en Seagate bærbar harddisk (http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/SGBP500GBBLK/seagate-backup-plus-500-gb-ekstern-harddisk-sort) på Elkjøp i dag som ble koblet til Teslaen. Problemet var at bilen ikke fant harddisken. Noen som har noen tips ift harddisk som fungerer?
Model X - 90

OddB

Hvordan er den formatert ?
prøv å reformater den til FAT32

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Per Magnus

Sitat fra: OddB på lørdag 18. januar 2014, klokken 04:28
Hvordan er den formatert ?
prøv å reformater den til FAT32

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.

Takk for tips OddB! Skal forsøke om det fungerer.
Model X - 90

satheesh.net

Sitat fra: Per Magnus på lørdag 18. januar 2014, klokken 00:39
Kjøpte en Seagate bærbar harddisk (http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/SGBP500GBBLK/seagate-backup-plus-500-gb-ekstern-harddisk-sort) på Elkjøp i dag som ble koblet til Teslaen. Problemet var at bilen ikke fant harddisken. Noen som har noen tips ift harddisk som fungerer?

Uten å ha testet det, så kan det være du må ha litt mer strøm til harddisken. Disse diskene kommer som regel allerede formatert som FAT32. Så hvis du ikke har manuelt reformatert den (på f.eks. en Mac) da den var ny, burde den fungere helt "normalt". Prøv å bytte kabel med en USB Y-kabel og koble til begge USB kontaktene. (Se vedlagt bilde.)

Per Magnus

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:31
Sitat fra: Per Magnus på lørdag 18. januar 2014, klokken 00:39

Uten å ha testet det, så kan det være du må ha litt mer strøm til harddisken. Disse diskene kommer som regel allerede formatert som FAT32. Så hvis du ikke har manuelt reformatert den (på f.eks. en Mac) da den var ny, burde den fungere helt "normalt". Prøv å bytte kabel med en USB Y-kabel og koble til begge USB kontaktene. (Se vedlagt bilde.)

Takk for tips satheesh!

Harddisken var ikke formatert i FAT32. Etter at jeg gjorde det fant bilen harddisken :) Det holdt med den medfølgende USB kabelen.

Nå må jeg formatere alle Apple lossless :/ Noen som har tips til en god converter?
Model X - 90

Anders Heibø

Sitat fra: Per Magnus på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:58
Nå må jeg formatere alle Apple lossless :/ Noen som har tips til en god converter?

XLD til Mac. Bruker den til all konvertering mellom filformater (nå som jeg er ferdig med å importere cd'r). Prøv først med et album og se om du får med id tagging. Lurer på om det er AIFF filer jeg ikke får de med. Hvis ikke må nok noen andre komme med ett forslag
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Mons

Jeg brukte "Switch". Funker greit, og var gratis i bruk de første dagene.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Arntiv

Prøvde å spille aiff, men det ble bare sus. Albumcover og låtnavn kom opp som vanlig. Noen som har fått til å spille aiff?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Sole

Åpner like godt med et spm. som trolig avslører manglende datakunnskaper ganske tydelig:
Jeg har en WD My Passport disk med musikk, som jeg prøver å få bilen til å spille av. Første forsøk mislyktes, den viste seg å være formatert med NTFS. Men jeg finner ikke FAT32 som mulig valg når jeg prøver å reformatere i Windows 7, kun noe som heter exFAT i tillegg til NTFS. Dette vil Teslan heller ikke gjenkjenne.
Forslag?

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Sole

Sitat fra: DaX på fredag 28. februar 2014, klokken 15:19
Det må gjøres i cmd: http://www.wikihow.com/Format-FAT32

Takker for tips!
Kom dessverre ikke i mål, da PC'n etter noen timers tygging kom opp med følgende: "Volumet er for stort for FAT32".
Dette er en 2TB WD My Passport Ultra.
Da vet vi altså at disken må holdes under 2TB for å kunne brukes i bila....!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA