Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ingen lading

Startet av Roger Kolbu, onsdag 25. september 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

Anders Heibø

Sitat fra: OleJA på fredag 20. september 2013, klokken 12:45
Er det noen grunn til å foretrekke FLAC fremfor andre LossLess formater? (Bortsett fra den vanlige 'religionskrigen' mellom åpne og ikke-åpne formater). Har selv RIP'et alle CD'ene mine til WMA lossless og vet ikke om jeg gidder gjøre alt dette på nytt.

Velg det formatet som passer best på duppedittene dine. Lossless skal i utgangspunktet låte likt og de forskjeller man kan oppleve fra format til format tipper jeg er hvordan softwaren leser filene. Audirvana på Mac'n trives bedre med Flac enn Alac (Apple Lossless). Jeg har hatt mac litt for lenge til å uttale meg om wma men tipper de fleste avspillere på windows trives like godt med begge format. Flac er som kjent ikke støttet av noen av Apple sine produkter men jeg har valgt det formatet på bakgrunn av overlegen filtagging i forhold til Alac, og bedre støtte på de produkter jeg bruker vanlig.

Jeg får opp Alac filene i Tesla'n men de spiller ikke. Er kanskje håp for de som har gått "the Apple way" om at det kommer støtte i fremtiden? Spiller ikke wma filene, er det ikke værre enn å konvertere de til Flac. Maskinen bør klare det i løpet av natten og du slipper i hvert fall å rippe cd'r på nytt:-)
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

sindrej

Jepp, er jo bare å velge det som passer en selv best.  Jeg har alltid brukt flac så har ikke vurdert de nye formatene en gang.  Så lenge det er lossless så skal det være greit å konvertere mellom de.  Finn evt. en god batch-konverter som tar med alle tags/covers etc.

Anders Heibø

P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

espen1976

melodishop.com

de har "alt" og det meste er 320kbit MP3 eller Flac. Satt inn 100 usd og fikk handel for 350usd. hele album i flac kvalitet for 2 - 6 usd...

OddB

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Som fanatisk opptatt av høy kvalitet i alle ledd (og ikke minst innen musikk og foto), har jeg sjekket opp om lydpakken i Tesla S kan spille av høyoppløslige musikkfiler i 24Bit - 192kHz FLAC-format. Og DET kan den! :-)

At den kan spille av dette formatet betyr ikke det samme som at signalet når høyttalerne eller ørene dine i samme oppløsning....

Klarer DA-konverteren i bilen virkelig å gjengi 24/192 ?

( så glemmer vi høyttalerne, ørene og bakgrunnstøyen så lenge ;) )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Rawen76

Ville gått for denne som musikk lagring:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1255254

Eller denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1802030

Ikke noe som knekker, går lett i lomma når du skal ha den med deg for å fylle på og går fort nok når du bare skal bytte ut noe musikk.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

laumb

kimlillebo

Kanskje et idiotisk spørsmål, men hvordan oppdager bilen ipoden jeg har koblet til usb?

Når jeg trykker på my music & devices så får jeg bare opp telefonen min samt mulighet til å finne andre bluetooth devicer. Hvorfor finner den ikke ipoden som er koblet med kabel?

Ps: ipoden har ikke bluetooth.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Cirion

Sitat fra: kimlillebo på mandag 14. oktober 2013, klokken 19:30
Kanskje et idiotisk spørsmål, men hvordan oppdager bilen ipoden jeg har koblet til usb?

Når jeg trykker på my music & devices så får jeg bare opp telefonen min samt mulighet til å finne andre bluetooth devicer. Hvorfor finner den ikke ipoden som er koblet med kabel?

Ps: ipoden har ikke bluetooth.

K.
Ingen dumme spørsmål, bare dumme svar....

TMS støtter ikke iPod. Kun USB disker med FAT og FAT32.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sualc

Er det enkelt å formatere en ny USB Stick til FAT32 på en Mac? Evt. hvordan?
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Roger Kolbu

Handlet et par slike i går til $390 pr. stk.:
http://www.amazon.com/gp/product/B0092QOM8O/

U32 Shadow™ 480GB External 2.5-in USB 3.0 Portable Solid State Drive SSD (Mac Version)

Skal ha én til bilen (Hi Res musikkbibliotek) og én til hurtig sikkerhetskopiering fra kameraene på reise!
Med flere 800x minnebrikker på 128GB hver er det kjekt å raskt kunne lempe over bildene på disk :-)

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Cronos

Hvordan får dere bilen til å "lese" filene?
Om jeg velger Artist, Album, Song, Folder eller hva som helst, greier den ikke å "se" flac-filene mine. Den ser kun mp3-filene.

Dette er hva slags filer jeg prøver å spille:

Audio
Format                           : FLAC
Format/Info                      : Free Lossless Audio Codec
Duration                         : 3mn 43s
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 947 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Sampling rate                    : 44.1 KHz
Bit depth                        : 16 bits
Replay gain                      : -6.39 dB
Replay gain peak                 : 0.977234
Stream size                      : 25.2 MiB (100%)
Writing library                  : libFLAC 1.2.1 (UTC 2007-09-17)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

OleJA

Har du fil- eller katalognavn med 'æøå', eller andre tegn utenom a-z?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cronos

Hmmm.... når jeg tenker meg om... Det er endel spesialkarakterer.

Mappenavnene ser sånn ut:

Dark Tranquillity {2002} ~ Damage Done ~ 0015561E-00CA88D9-B20D4F0D£F09

Både {,}, og ~, £ er vel ikke-alfanumeriske...
Er det dette som er grunnen?

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA