Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ingen lading

Startet av Roger Kolbu, onsdag 25. september 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Sole på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:33
Sitat fra: DaX på fredag 28. februar 2014, klokken 15:19
Det må gjøres i cmd: http://www.wikihow.com/Format-FAT32

Takker for tips!
Kom dessverre ikke i mål, da PC'n etter noen timers tygging kom opp med følgende: "Volumet er for stort for FAT32".
Dette er en 2TB WD My Passport Ultra.
Da vet vi altså at disken må holdes under 2TB for å kunne brukes i bila....!
Tja. Du kan jo forsøke å dele den opp i flere partisjoner...

sn0le

@Sole:
Er usikker på hvordan det er i W7/W8, men Windows XP og Windows Vista hadde en begrensning på diskstørrelse for FAT32.
Mener det var 32GB.

Men med diskverktøy på en Mac eller via fdisk på en Knoppix live CD kan man formattere disker opptil 2TB som en FAT32 disk.

Alternativt lager man en 32GB FAT32 partisjon på disken og bruker NTFS på resten.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

hhartes

Sitat fra: Sole på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:33
Sitat fra: DaX på fredag 28. februar 2014, klokken 15:19
Det må gjøres i cmd: http://www.wikihow.com/Format-FAT32

Takker for tips!
Kom dessverre ikke i mål, da PC'n etter noen timers tygging kom opp med følgende: "Volumet er for stort for FAT32".
Dette er en 2TB WD My Passport Ultra.
Da vet vi altså at disken må holdes under 2TB for å kunne brukes i bila....!

Jeg har nylig tatt i bruk en seagate 2TB http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:7004941. Fant ut at den måtte formateres om til FAT32 og brukte seagates software til dette. Valgte å lage to partisjoner - en FAT32 på 0,5 TB (har "bare" 0,3 TB med musikk) og resten NTFS. Dette fungerer veldig fint i bilen. Leste meg også til at FAT32 burde være den første partisjonen om man gjorde det på denne måten.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Quintilian

Noen anbefalte tidlig i tråden en spesifikk minnepinne og sa at den kunne kjøpes på ebay... Forsøkte det, men syntes det ble bare rot..... Så jeg sjekket litt rundt og fant ut at den kan kjøpes på Dealextreme også...

150ish kroner for 32gb (inkl frakt).

Fordelen er at den er bitteliten og ikke har lysdiode (hvis jeg har forstått riktig)...

Bestilte èn i første omgang og om den fungerer tilfredsstillende så blir det en til... Så kan jeg og dama ha en hver :)

Modellen heter: Sandisk Cruzer Fit og fås i str 8-64 gb (64gb er dog over tollgrensen)...

pej

Jeg er bruker av iTunes og kjøper all musikk der. Jeg har tenkt litt på en måte jeg kan oppdatere enkelt musikken i bilen når jeg har kjøpt en ny skive. Jeg har kommet frem til følgende løsning. Jeg speiler iTunes media mappa med et backupsoftware og kobler til USB pinnen i bilen med wifi. Så lenge bilen står utenfor huset får jeg tak i usb stikka over wifi nettet og kan speile/synce musikkmappa. Deilig å slippe å dra med seg usb stikka inn og styre med dette manuelt. Når bilen kommer inn i wifi sonen kobler den seg til nettet hjemme, softwaret oppdager disken og syncer mappene.

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

El-Ing

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:48
Noen anbefalte tidlig i tråden en spesifikk minnepinne og sa at den kunne kjøpes på ebay... Forsøkte det, men syntes det ble bare rot..... Så jeg sjekket litt rundt og fant ut at den kan kjøpes på Dealextreme også...

150ish kroner for 32gb (inkl frakt).

Fordelen er at den er bitteliten og ikke har lysdiode (hvis jeg har forstått riktig)...

Bestilte èn i første omgang og om den fungerer tilfredsstillende så blir det en til... Så kan jeg og dama ha en hver :)

Modellen heter: Sandisk Cruzer Fit og fås i str 8-64 gb (64gb er dog over tollgrensen)...

Jeg har denne, ikke noe lysdiode og synes nesten ikke i USB-uttaket i bilen. Bestilte fra cdon.no, tror jeg ga 249 kr ink frakt (32 GB-utgaven). Litt dyrere enn DX, men da var den i posten etter 3 dager. De har denne hos Elkjøp også til 299 hvis noen foretrekker å handle i butikk. Clahs O. har samme type i butikk, men kun 8 GB.

Grå S85 mottatt 28.2.

Amoss

Sitat fra: sn0le på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:41
Er usikker på hvordan det er i W7/W8, men Windows XP og Windows Vista hadde en begrensning på diskstørrelse for FAT32.
Mener det var 32GB.

DET er lenge siden det!  *mimrer tilbake til forhistoriske tider da 32GB var en begrensing* Etter det var en en ny grense på 128GB, men den er vel også forlengst tilbakelagt? Men FAT har sine særegenheter så den er jo uansett ikke spesielt egnet til så store filsystemer. Men det problemet er vel helst med små filer, for høyoppløslige musikkfiler spiller det neppe noen rolle :)

... selv ville jeg valgt e2fs på en disk for bruk i bilen, det er jeg rimelig trygg på at linuxen støtter :) Men vet ikke om det er mulig å bruke dette i fra Win7 :p  http://www.fs-driver.org/
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sn0le

Grensen på 32GB for FAT32 er en kunstig grense i Windows.
Microsoft mener at FAT32 er uegnet for store partisjoner og vil heller at man bruker NTFS til slikt.
Hadde en Sony headunit i den gamle bilen, den hadde USB.
Testet en 320GB WD Passport formatert via fdisk på en Knoppix Live CD.
Funket som snus.

Husker balubaen rundt 128GB grensa. Var vel 48-bit LBA som var årsaken.
Mange fikk fikset dette med ny driver/BIOS for hovedkort slik at diskkontrolleren støttet større disker.
Ah, those were the days....
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: sn0le på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:15
Microsoft mener at FAT32 er uegnet for store partisjoner

Vel, er ikke den som pleier å gi MS (Altså Microsoft, ikke Model S ;) ) kred i tide og utide, men her har de rett. FAT er uegnet for store partisjoner ;)

Hadde en Sony headunit i den gamle bilen, den hadde USB.
Testet en 320GB WD Passport formatert via fdisk på en Knoppix Live CD.
Funket som snus.

Ja, lenge siden jeg har giddet å formatere FAT i win. Enklere og raskere - og oftest med ett bedre resultat - å formatere den fra Linux...

Husker balubaen rundt 128GB grensa. Var vel 48-bit LBA som var årsaken.
Mange fikk fikset dette med ny driver/BIOS for hovedkort slik at diskkontrolleren støttet større disker.
Ah, those were the days....

Stemmer det ja :)  Hehe, den bios grensa jeg husker best at jeg sleit med var vel 8.4 grensa... Men det var vel for at det var på den tiden jeg fortsatt tidvis gadd i bruke dos/windows uemulert :p Hadde vel en disk på ca 15/16G, der dos/windows trodde den hadde disken for seg selv, da den ikke klarte å "se" partisjonene over 8.4G merket ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cato76

Har en Beetle USB stick på 128Mb - Dette er vel hva man kan kalle fossil-stick  ;D  ;D  ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

bakskj

Har skummet gjennom sidene og kunne ikke se at noen har tipset om overgang som roterer usb sticks, da slipper man at de står ut med fare for å knekke:
http://www.abstractocean.com/usb-rotator/

Har selv kjøpt denne fra abstractocean men ingen bil å teste i ennå.. kjøpte mens de ennå solgte fob pocket til nøkkelen som de dessverre måtte slutte med.
TM3 LR AWD

Thor2014

Hvilken Software er god for å convertere cd plater til Flac?

sindrej

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 06. mars 2014, klokken 16:55
Hvilken Software er god for å convertere cd plater til Flac?
Jeg kjøpte denne:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper.htm

Meget fornøyd, sjekker rip-kvalitet, legger på cover etc.  Gjør alt jeg ønsker ihvertfall.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA