Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ingen lading

Startet av Roger Kolbu, onsdag 25. september 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

sindrej

Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 19. september 2013, klokken 09:08
En stick blir som regel stående ut av porten. Da bør du ha en kort forlengerkabel. Dette medfører jo også at det blir en ledningsstump med en stick som "flyter rundt"... ;-)

Selv ville jeg foretrekke å ha et SSD-kabinett liggende inntil/innunder gulvmatta.
Nja, nå får en jo 32 og kanskje også 64 gig stikker som er vesentlig mindre enn en USB plugg da.  Jeg har en vanlig usb pinne nå (ikke liten), skal vurdere over tid.  Tenker primært SSD siden jeg da kan få hele musikkbiblioteket.

Kilroy

+1
Har akkurat samme erfaring.

Sitat fra: tsladaytrader på onsdag 18. september 2013, klokken 20:41
Hvem skal du holde deg unna?
OCZ er en versting i mine øyne, men Crucial er av egen erfaring tydeligvis ikke reliable de heller, har lest om mange i ettertid som har lidd samme skjebne som min. Men OCZ har ihvertfall frem til nå vært den største verstingen mtp reliability på SSD disker.

Intel derimot er annerkjent for å være kongen på haugen mtp reliability etter dem kommer Samsung, og etter samsung så stoler jeg ikke på noen.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

valvolainen

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. september 2013, klokken 11:10
Cruzer Fit USB Flash Drive på 32GB funker fett og kan stå i hele tiden uten fare for å knekkes:
http://www.sandisk.com/products/usb/drives/cruzer-fit/

Minner om bilde fra Cirion i første post - til høyre er det altså koblet til en usb 'stick'.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

notonlyonlybutbut

Jeg kjøpte en helt vanlig snurredisk fra komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748652), og denne ligger mellom setet og midtkonsollet når den er i bruk. Funker helt supert. Ingen kan se at den er i bilen annet enn at du ser at det er noe tilkoblet USB kontakten, men jeg har et problem.

Er det noen andre som har opplevd å få "doble" sanger? Det ser ut til at det kun gjelder når filene er av typen *.flac og ikke av *.mp3. Dette skjer også kun dersom man går inn via artist, album e.l. M.a.o. ikke når man går via filsystemet på HD. Er det noen som vet om en måte å tilbakestille bilens "bibliotek"?
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

laumb

Er det fordi du har spilleliste-filer sammen med FLAC filene?

Fra WinAMP tiden var det slik at om du importerte en mappe med filer + m3u fil, så la den til begge.

notonlyonlybutbut

Ingen spillelister på HD, så det er derfor jeg synes det er litt merkelig. På meg virker det som om bilen "leser" ID3 tag'en to ganger på *.flac. Det jeg vet er at jeg har hatt de samme filene som *.mp3 på HD, men disse er slettet.
Håper jeg finner ut av det for det er litt "irriterende" å måtte navigere via filsystemet, og samtidig vises heller ikke albumart når man spiller via filsystemet.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Kallagtunet

Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. september 2013, klokken 09:46
Sitat fra: Cirion på onsdag 18. september 2013, klokken 11:10
Cruzer Fit USB Flash Drive på 32GB funker fett og kan stå i hele tiden uten fare for å knekkes:
http://www.sandisk.com/products/usb/drives/cruzer-fit/

Minner om bilde fra Cirion i første post - til høyre er det altså koblet til en usb 'stick'.

Slike små søte får en med helt opp til 64gb, bør holde en stund enten en har komprimert musikk eller ei.

laumb

sindrej

Det er litt annoying, for da må en velge USB1, USB2 etc.  En vil ikke få alle smeltet sammen til en artistliste (antar jeg, ikke prøvd ennå)

Kallagtunet

Poenget med å ha noe som IKKE stikker langt ut av USB porten med denne patenten ....

laumb

Hub'en kan jo festes med dobbeltsidig teip rett under USB porten om den ikke skal slenge.
Får mindre, sorte varianter og. Den tar i hvert fall vesentlig mindre plass enn en SSD disk el.l.

Milzit

Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 09:47
Sitat fra: larsleik på onsdag 18. september 2013, klokken 09:41
Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18

Planlegger innkjøp av én eller to store SSD-disker. Et album i en slik oppløsning kan nemlig gjerne ta 2GB av disken - og da er det kjekt med litt "spillerom"... :-)

Hmmmm....var sikker på at den oppgradere lydpakka kom med disk ferdig installert. Er den endret den siste tiden?

De endret den for noen mnd siden med begrunnelse i at plassen skal benyttes til lagring av kart etc.  For min del kan det kun forklares med å tjene 300USD ekstra pr bil ..
Det stemmer ikke i følge europasjefen for Tesla som jeg snakket med over overtakelse hvor jeg spurte om dette.
Plass koster ikke mye i våre dager. Det var utviklingen at dette som kostet endel, og de priorierte andre "cool features" istedenfor.

valvolainen

Apropos høyoppløselige musikkfiler - Hvor får dere musikken fra som har så bra kvalitet?
Hvis man drar ut en CD i raw format, så tar det ~650MB.
Å 'komprimere' dette til 2GB gir ingen mening for meg i alle fall.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sindrej

Sitat fra: valvolainen på fredag 20. september 2013, klokken 09:01
Apropos høyoppløselige musikkfiler - Hvor får dere musikken fra som har så bra kvalitet?
Hvis man drar ut en CD i raw format, så tar det ~650MB.
Å 'komprimere' dette til 2GB gir ingen mening for meg i alle fall.
Stemmer som du sier, en cd i raw that ~650.  Komprimert til FLAC blir dette typisk rundt 400 MB alt ettersom hvor bra musikken lar seg komprimere.  Dersom en har høyere bitrate og flere bit begynner en fort å komme opp i GB klassen.  Jeg kjøpte f.eks. siste plata til Muse som digital nedlasting:

http://muse.mu/store/product,the-2nd-law-hd-digital-album-download_367.htm

24 bit/96 kHz, denne er komprimert på noe over gigabyten.

Er ikke alltid enkelt å få tak i desverre :(  Kommer jo an på musikksmaken en har.  http://www.gubemusic.com/  er drevet av Bugge Wesseltoft og har noe HD.  Mye jazz og "sær" musikk der da, men han har ihvertfall Knut Reiersrud og Kari Bremnes.  Så har en jo www.hdtracks.com også, men der har ikke jeg handla som jeg husker ihvertfall.

OleJA

Er det noen grunn til å foretrekke FLAC fremfor andre LossLess formater? (Bortsett fra den vanlige 'religionskrigen' mellom åpne og ikke-åpne formater). Har selv RIP'et alle CD'ene mine til WMA lossless og vet ikke om jeg gidder gjøre alt dette på nytt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA