Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ingen lading

Startet av Roger Kolbu, onsdag 25. september 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

Roger Kolbu

Som fanatisk opptatt av høy kvalitet i alle ledd (og ikke minst innen musikk og foto), har jeg sjekket opp om lydpakken i Tesla S kan spille av høyoppløslige musikkfiler i 24Bit - 192kHz FLAC-format. Og DET kan den! :-)

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/playback-music-files-model-s-large-hard-drive-flac-format

Planlegger innkjøp av én eller to store SSD-disker. Et album i en slik oppløsning kan nemlig gjerne ta 2GB av disken - og da er det kjekt med litt "spillerom"... :-)

Er det noen av de norske eierne som har spilt av slike filer? Og om du har benyttet minnepinne eller harddisk?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Maartensommer

Viser ikke skjermen albumbilder ved BT streaming av iTunes (iPhone)?

sindrej

Testet så vidt flac fra minnepinne når jeg prøvekjørte.  Funka bra det.  Er på vei for å hente bilen nå, i lomma ligger det en minnepinne med flac.  Er nok noen plater der med over cd kvalitet også.  Er 99% sikker på at jeg ihvertfall kopierte med Muse sitt siste album, det er vel 24bit/96kHz mener jeg å huske.  Lastet ned fra hjemmesidene til Muse.

larsleik

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18

Planlegger innkjøp av én eller to store SSD-disker. Et album i en slik oppløsning kan nemlig gjerne ta 2GB av disken - og da er det kjekt med litt "spillerom"... :-)

Hmmmm....var sikker på at den oppgradere lydpakka kom med disk ferdig installert. Er den endret den siste tiden?
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

ebbrey

Sitat fra: larsleik på onsdag 18. september 2013, klokken 09:41

Hmmmm....var sikker på at den oppgradere lydpakka kom med disk ferdig installert. Er den endret den siste tiden?

Ble endret før sommeren
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TS

De endret den for noen mnd siden med begrunnelse i at plassen skal benyttes til lagring av kart etc.  For min del kan det kun forklares med å tjene 300USD ekstra pr bil ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

MrUnderhill

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 18. september 2013, klokken 09:24

Lyden blir komprimert når man overfører den via bluetooth, så da blir poenget med lossless lyd (FLAC filer) borte.

Kan man montere en harddisk (SSD) i bilen? Hvis ikke får man ganske store minnepenner:
128GB USB  http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758001

larsleik

Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 09:47

De endret den for noen mnd siden med begrunnelse i at plassen skal benyttes til lagring av kart etc.  For min del kan det kun forklares med å tjene 300USD ekstra pr bil ..

Det var dårlig! Var en av poengene jeg vektla når jeg bedtilte oppgradert lydpakke.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Per Magnus

Model X - 90

Cirion

Cruzer Fit USB Flash Drive på 32GB funker fett og kan stå i hele tiden uten fare for å knekkes:
http://www.sandisk.com/products/usb/drives/cruzer-fit/
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Roger Kolbu

Sitat fra: MrUnderhill på onsdag 18. september 2013, klokken 09:49
Sitat fra: Maartensommer på onsdag 18. september 2013, klokken 09:24

Lyden blir komprimert når man overfører den via bluetooth, så da blir poenget med lossless lyd (FLAC filer) borte.

Kan man montere en harddisk (SSD) i bilen? Hvis ikke får man ganske store minnepenner:
128GB USB  http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758001
En SSD-harddisk i et USB 3.0-kabinett kan kobles til USB-inngangen. Fungerer "fett" i følge de som har testet! :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.

Roger Kolbu

Anders Heibø

Jeg spilte 24/96 FLAC når jeg hentet Tesla'n i går!
Systemet må nok spilles inn en stund før det låter behagelig. Det er vel heller ikke så lett å sette systemet til å spille 24 timer i døgnet for å spille inn høyttalerne uten å sitte der selv?

Jeg er veldig fornøyd med kjøpet av: PATRIOT USB minne Autobahn - 32 Gb. Det er bare 30 Gb plass på disse, men det gjør meg ingen ting, for de er knøttsmå og viktigst av alt; Ingen blinkende lys!
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Thomas Parsli

Sitat fra: MrUnderhill på onsdag 18. september 2013, klokken 09:49

Hvis man ser etter et poeng med FLAC, bør man ikke sette seg inn i en bil å lytte :D

I doble blindtester med gode høytalere eller hodetelefoner er det i praksis vanskelig å skille FLAC og ~200Kb/s MP3. Selv med relativt gode høytalere i Model S tror jeg du skal ha mye fantasi for å skille FLAC og (høyoppløslig) MP3.

Når det gjelder Bluetooth tror jeg A2DP begrenser bitraten på SBC til 512Kb/s som i praksis bør være mer enn nok til å overføre MP3 i en bitrate som overgår bilens "avspillingsevne" (og de flestes fantasi...;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA