Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er det noen som har bestilt matter?

Startet av RunarBT, onsdag 25. september 2013, klokken 20:54

« forrige - neste »

RunarBT

Ekstra kjipt med regn når Teslaen er i hus..

Det skal bare bittelitt trykk på pedalen, og hjulspin og traction control slår inn og kutter effekten.

Eg har aldri hatt biler som får problemer på våt asfalt, men det er vel ein naturlig ting når den raskt forsøker å putte 428,2hk ned på våt vei. ;-)

Får ein til å sette pris på sol og tørr asfalt desto meir. :-D

Cirion

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:40Det skal bare bittelitt trykk på pedalen, og hjulspin og traction control slår inn og kutter effekten.
Det er bare å begynne å trene på throttle control... Er som å kjøre motorsykkel, bånn gass funker ikke. Men du må lære deg å tråkke riktig slik at du får maksimalt drag uten at TC'en overtar. TC'en er heldigvis der til å overta hver gang du driter deg ut  :P

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:40Eg har aldri hatt biler som får problemer på våt asfalt, men det er vel ein naturlig ting når den raskt forsøker å putte 428,2hk ned på våt vei. ;-)
Tesla'en er nok fetere enn alle biler du har hatt... Fett med sånn bil  8)

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:40Får ein til å sette pris på sol og tørr asfalt desto meir. :-D
Sol og nylagt asfalt på svingete vei med fri fartsgrense  :-X
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

RunarBT

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. september 2013, klokken 08:52
TC'en er heldigvis der til å overta hver gang du driter deg ut  :P

Jepp, er klar over det.:-)

Sverger på at eg aldri i livet skal skru av traction control på denne bilen..:-D

jkirkebo

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 09:01
Sitat fra: Cirion på onsdag 18. september 2013, klokken 08:52
TC'en er heldigvis der til å overta hver gang du driter deg ut  :P

Jepp, er klar over det.:-)

Sverger på at eg aldri i livet skal skru av traction control på denne bilen..:-D

TC kan det nok hende at jeg må skru av, men det er i så fall på vinteren om jeg har fremkommelighetsproblemer. Det kan fort hende man har behov for å spinne litt på snøføre i sakte fart.

Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Regn er deprimerende i denne bilen, i hvert fall frem til jeg lærer den å kjenne og deaktiverer TC``en :)

Hjulspinn i 70-80km/t sier litt....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

FThorsen

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...

Er dette noen spesielle hurtigkjettinger du har funnet? Noen spesielle til Tesla eller til så store dekk/felger? Og noen som sitter skikkelig slik at de ikke slår opp i hjulbuen?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

eclipse

Sitat fra: fthorsen på onsdag 18. september 2013, klokken 10:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...

Er dette noen spesielle hurtigkjettinger du har funnet? Noen spesielle til Tesla eller til så store dekk/felger? Og noen som sitter skikkelig slik at de ikke slår opp i hjulbuen?

Hva er galt med å bruke Tesla sine egne hurtigkjettinger?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

FThorsen

Sitat fra: eclipse på onsdag 18. september 2013, klokken 10:52
Sitat fra: fthorsen på onsdag 18. september 2013, klokken 10:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...

Er dette noen spesielle hurtigkjettinger du har funnet? Noen spesielle til Tesla eller til så store dekk/felger? Og noen som sitter skikkelig slik at de ikke slår opp i hjulbuen?

Hva er galt med å bruke Tesla sine egne hurtigkjettinger?

Ikke vet jeg. Derfor jeg lurte på valget for å gå for noen andre. Hittil kan vi vel si at Tesla ikke har vært spesialister på det nordiske markedet/klimaet, så jeg vet ikke om det er noen utfordringer med Teslas hurtigkjettinger?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Roger (NO)

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:40
Ekstra kjipt med regn når Teslaen er i hus..

Det skal bare bittelitt trykk på pedalen, og hjulspin og traction control slår inn og kutter effekten.

Eg har aldri hatt biler som får problemer på våt asfalt, men det er vel ein naturlig ting når den raskt forsøker å putte 428,2hk ned på våt vei. ;-)

Får ein til å sette pris på sol og tørr asfalt desto meir. :-D
428,2 Hk?

jkirkebo

Sitat fra: fthorsen på onsdag 18. september 2013, klokken 10:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...

Er dette noen spesielle hurtigkjettinger du har funnet? Noen spesielle til Tesla eller til så store dekk/felger? Og noen som sitter skikkelig slik at de ikke slår opp i hjulbuen?

Jeg har brukt RUD-Matic Disc før og er svært fornøyd med det. Kommer nok derfor til å bestille samme type. Koster omtrent €250 + frakt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: eclipse på onsdag 18. september 2013, klokken 10:52
Sitat fra: fthorsen på onsdag 18. september 2013, klokken 10:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 09:18
Det minner meg forresten på at jeg må se å få bestilt de hurtigkjettingene fra Tyskland...

Er dette noen spesielle hurtigkjettinger du har funnet? Noen spesielle til Tesla eller til så store dekk/felger? Og noen som sitter skikkelig slik at de ikke slår opp i hjulbuen?

Hva er galt med å bruke Tesla sine egne hurtigkjettinger?

Det er billigkjettinger. Likt det du finner rundt omkring til 398,- og lignende. Greit for å komme seg opp siste kneika, men ikke å anbefale om du skal kjøre 13km på de i opptil 50km/t. Da trengs det bedre kvalitet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

RunarBT

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 18. september 2013, klokken 12:14
Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 08:40
Ekstra kjipt med regn når Teslaen er i hus..

Det skal bare bittelitt trykk på pedalen, og hjulspin og traction control slår inn og kutter effekten.

Eg har aldri hatt biler som får problemer på våt asfalt, men det er vel ein naturlig ting når den raskt forsøker å putte 428,2hk ned på våt vei. ;-)

Får ein til å sette pris på sol og tørr asfalt desto meir. :-D
428,2 Hk?

Ref. Annen tråd på forumet med link til hk testing av bilen :-)

Lokführer

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 09:01

Sverger på at eg aldri i livet skal skru av traction control på denne bilen..:-D
Jeg sverger på at noe av det første jeg skal gjøre er å skru den av og få noen til å ta bilde av bilen halvveis inntullet i røyk, slik at jeg får et skikkelig kult avatar :)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cirion

Sitat fra: Lokführer på onsdag 18. september 2013, klokken 13:21
Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 09:01

Sverger på at eg aldri i livet skal skru av traction control på denne bilen..:-D
Jeg sverger på at noe av det første jeg skal gjøre er å skru den av og få noen til å ta bilde av bilen halvveis inntullet i røyk, slik at jeg får et skikkelig kult avatar :)
Det er vel sånt bruk de medfølgende helårsdekkene på 19" egner seg best til :) Rekker kansje en times kjøring med mye røyk før det er på tide å bytte til vintergummi, så gå for noen fete sommerfelger neste år :)

Er litt værre pris på 21", spesielt med Plus, til å holde på sånn...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA