Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruke Teslan i jobbsammenheng?

Startet av blickbox, onsdag 25. september 2013, klokken 19:28

« forrige - neste »

blickbox

Jeg har ikke bruk for performance-utgaven, men vil gjerne ha grå 21" felger, performance seter, karbonfiber dekor m.m. Alt dette er mulig å få uten å velge performance modellen på den amerikanske nettsiden.

Er det den norske nettsiden som ikke er oppdatert eller er det rett og slett ikke mulig for nordmenn?

AttackOfTheMac

Norge har ikke blitt oppdatert med de nye valgene enda. Heller ikke fått prisøkningen som USA fikk.
Det kan være en fordel med det nye oppsettet i USA om man ikke vil ha Preformance, men det er en dyr ulempe om man vil ha det i forhold til slik det er nå.

Brede

Vil nok være forandringer i utstyrspakker og priser etter hvert som utvikling av både modell og salgsstartegi går fremover.
For tre måneder siden var det amerikanerne som lurte på hvorfor europeerne fikk så mye utstyr å velge i.  ;)

blickbox

Dere tror det er noe som kommer altså? Jeg var jo egentlig klar til å bestille, men etter at jeg fant ut om disse mulighetene i USA ble jeg plutselig usikker. :(

toppi

Det vil alltid komme nytt utstyr, bedre utstyr, ny versjon, større/bedre batteri, osv, osv...
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

RunarBT

Sitat fra: blickbox på onsdag 18. september 2013, klokken 12:27
Dere tror det er noe som kommer altså? Jeg var jo egentlig klar til å bestille, men etter at jeg fant ut om disse mulighetene i USA ble jeg plutselig usikker. :(

Det er ikkje nye valg som du ikkje får med performance no, så om du må ha dette så kjør full pakke med P85.

Venter du på å plukke etter at dei har delt opp pakken, så øker og totalprisen om du skal ha med ein del.. og du risikerer fort å betale tett på performance prisen no, uten å få med den ekstra ytelsen.. kanskje.;-)

blickbox

Sitat fra: RunarBT på onsdag 18. september 2013, klokken 14:06
Det er ikkje nye valg som du ikkje får med performance no, så om du må ha dette så kjør full pakke med P85.

Venter du på å plukke etter at dei har delt opp pakken, så øker og totalprisen om du skal ha med ein del.. og du risikerer fort å betale tett på performance prisen no, uten å få med den ekstra ytelsen.. kanskje.;-)
Men jeg ser ikke helt logikken i at det skal bli dyrere bare fordi jeg ønsker grå i stedet for sølvfargede felger, som har nøyaktig samme priser på performance utgaven. Samme med seter/dekor - disse har jo også samme pris...

Amoss

Sitat fra: blickbox på torsdag 19. september 2013, klokken 13:28
Men jeg ser ikke helt logikken i at det skal bli dyrere bare fordi jeg ønsker grå i stedet for sølvfargede felger, som har nøyaktig samme priser på performance utgaven. Samme med seter/dekor - disse har jo også samme pris...

Logikken går på at de restrukturerer hele utstyrspakken og prisene man tar for disse. I dag, med dagens pris, så må du kjøpe perfomence for å få disse felgene. Etter at endringene de har hatt i USA kommer også hit, så vil du kunne kjøpe dem uten P, men til de nye prisene. Du kan neppe få de nye utstyrspakkene uten å ta de nye prisene "på kjøpet" :p

I tillegg kommer at man må forvente at når de først "rører" prisstrukturen i Norge, så kommer de også til å ta hensyn til at USD har blitt en del dyrere i NOK siden prisene ble satt i fjor høst....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RunarBT

Amoss

Sitat fra: RunarBT på torsdag 19. september 2013, klokken 20:08
Har usd blitt dyrere? Ligger på 5.7 no..?

Hmmm... Har den falt ned igjen?  Mente den vaka ett sted over 6 kr. for litt siden?  (Forøvrig er den oppe igjen i 5.8 i dag :p). Krusen var vel nesten nede i 5.5 da prisen ble fastsatt i fjor (selv om de beregnet seg en litt høyere kurs for å sikre seg).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Woods

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA