Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Visible Tesla

Startet av Jejl, onsdag 25. september 2013, klokken 17:30

« forrige - neste »

Jejl

Hadde en liten mistanke om at det var litt ekstra hk i forhold til oppgitt:

pnq

Og det er kreftene målt på hjulene og ikke på motoren som mange av de andre produsentene bruker (før tap i overføring, girkasse etc :-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

turbolurbo

Bra resultat :D
2019 TM3P

Oreo

Hehe noe for Bjart'en og visse journalister som vil ha oss til å betale avgifter. Hvor mye "snyter" vi staten for nå da???
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

tsladaytrader

Sitat fra: Oreo på onsdag 18. september 2013, klokken 00:00
Hvor mye "snyter" vi staten for nå da???
Før

Etter

Føles bra ut nå kan vi klaske på ytterligere kr 125 440,- i virtuell verdi ;) Er ikke vanskelig å rettferdiggjøre det kjøpet der, beste bilkjøpet i Norge noensinne. Litt morsomt at med Tesla så er det bare å klinke til med alt ekstrautstyr etc, jo mer utstyr du legger på, jo mer rabatt får du. f.eks. vinterhjul etc. 15000,- mva fritt :)

Cato76

Sitat fra: tsladaytrader på onsdag 18. september 2013, klokken 00:10
Sitat fra: Oreo på onsdag 18. september 2013, klokken 00:00
Hvor mye "snyter" vi staten for nå da???
Før

Etter

Føles bra ut nå kan vi klaske på ytterligere kr 125 440,- i virtuell verdi ;) Er ikke vanskelig å rettferdiggjøre det kjøpet der, beste bilkjøpet i Norge noensinne. Litt morsomt at med Tesla så er det bare å klinke til med alt ekstrautstyr etc, jo mer utstyr du legger på, jo mer rabatt får du. f.eks. vinterhjul etc. 15000,- mva fritt :)

243g Co2  ???
503 HK  ???

Hvilken bil er det du regner på da?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

kjølholdt

Siden jeg nå gikk for den moderate versjonen altså standard 85 kan jeg regne med mer enn 362 hk der også da?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

D.O

Det er lenge siden det kom frem at S85P kan lever 350Kw på en toppladet bil og opptimale forhold. Hvilket er 476Hk. Men dette er lest utfra dashbordet. Har sett tester som viser tett under 400Hk på hjulene, men man skal huske at der er lite tap til hjulene pga manglende girkasse. En typisk annen amerikansk bil med tilsvarende Hk mister sikker 80Hk, men det er mulig Model s kun mister 5-10%
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

503hk kom vel fra et estimat der en antok tap i drivlinje på ca 15% i en fossil som ga 428hk på bakhjulene.
Ser innlegget nå er editert. Skjønner at en kan få kalde føtter om journalister får nyss i slike ideer.

Før noen journalister får blod på tann, må jeg poengtere at mitt tidligere innlegg var høyst IRONISK.
DESSUTEN, har hybrider fritak for vekt av batterier og elmotor, så de fulle 2108kg må nok skrumpes inn vesentlig. Vet ikke hvor mye batteri+motor utgjør i TMS, men for å dra et tall opp fra hatten antar jeg 50% av bilens vekt: 1058kg.
Da har vi disse parameterne for en P85:

Bilens nettopris: 595000
Egenvekt:    1058 (med forbehold i ukjent for meg batteri- og motorvekt)
NOx utslipp: 0
Motorens effekt: 69kW (Tatt i fra mitt vognkort)
CO2-utslipp: 0

Ser ut til at jeg får fradrag for lavt Co2 utslipp og effektavgiften er på 1260,-kroner. Se vedlagt fil.
Totale avgifter utgjør da ca 100 000,- for en Performance

Nå ER og BLIR TMS en elbil, med både fordeler og ULEMPER, så dette regnestykket er egentlig irrelevant, da avgiften er kroner 0,-

Men må innrømme at tankeeksperimentet en skulle sammenligne med en bråkete, illeluktende fossil er underholdene. Da må en ta med vekt (som ikke ville være batteri, men forbrenningsmotor og alt som hører med), CO2 + NOx utslipp.
Igjen egentlig et IKKE tema for oss.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TS

Jeg fikk vognkortet i posten i dag og det viser 69KW effekt.
Vet at mange har fått dette, men har alle dette?

Litt dumt om man blir stoppet og må teste bilen på en rulle om noen år når det har kommet HK avgifter på elbil ..
Det kan bli dyrt ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

AreLib

Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 09:33

Litt dumt om man blir stoppet og må teste bilen på en rulle om noen år når det har kommet HK avgifter på elbil ..
Det kan bli dyrt ..
motoren må ut og testes slik fabrikken gjør. rulle vil gi for varierende svar så det vil aldri bli en realitet. tenk på alle de kronene staten skylder ola normann når de tester de nedsota dieselbilene på rulle. man kan regne seg frem til riktige verdier men da må man ta med friksjon i diff, gir, olje, dekk, og gud vet hva :) rulle er kun veiledende ikke vitenskapelig dokumentasjon
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

glaserud

Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 09:33

Det kan bli dyrt ..

Elbiler registreres med maks kontinuerlig effekt, som for Teslaen er 69 kW. Du kan ikke bruke 310kW hele tida.

En bieffekt av dette er at elbiler ikke kan kontrolleres på rulle.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Lanber

På en standard S85 med ca 75% ladet batteri hadde jeg ifølge "VisibleTesla" et strømtrekk på 303 kwh, det er over 410hk :-)

Lanber

Hva er virkningsgraden på motoren?

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA