Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Andreas, onsdag 25. september 2013, klokken 14:09

« forrige - neste »

Andreas

Var innom Tesla Bergen i dag. Ble litt urolig da jeg så noen stygge merker på interiøret. Flere som ser dette slitasje pungtet?
Bilen jeg så dette i var en tidlig amerikansk versjon, mulig dette er bedre på Eu versjonen?

Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

krister461

Jeg vil tippe du prøvde samme bil som meg. Denne hadde gått 17.000 km, så det er kanskje noe av forklaringen.

Jeg lå riktignok ikke merke til noe slitasje selv, men skal ta en nærmere titt neste gang jeg er innom. :-)

Epleskreller

Sitat fra: Andreas på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:10
Var innom Tesla Bergen i dag. Ble litt urolig da jeg så noen stygge merker på interiøret. Flere som ser dette slitasje pungtet?
Bilen jeg så dette i var en tidlig amerikansk versjon, mulig dette er bedre på Eu versjonen?

Usikker på hva du referer til med "dette".. men det er kjent at de har et svakt punkt på b-stolpen som stikker litt ut og gjerne blir stygt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Andreas

Har bilde men får ikke lastet dette fra iphone. Det kommer.
Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09

eadie

Er vel gjerne slitasje bak der ja, når baksetepassasjerer skal åle seg ut av en litt for trang bakdør, så gnir de borti den utstikkende delen av hjulbuen/ C stolpen.

Jeg la merke til det med en gang når jeg så den perlemorhvite testbilen i Bergen, et nokså utsatt punkt.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Kallagtunet

Kan se ut som de har gjort en design endring her på nyere biler som forhåpentligvis hjelper:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10552-Seat-post-wear/page17?p=438868&viewfull=1#post438868

Så langt har jeg ikke sett noen bilder av dette området på biler som er levert i Norge men det bør det jo være mulig å gjøre noe med?

Andreas

Dette syntes jeg ikke er serlig imponerende.

Tesla Model S

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09

Anew

Jeg tror ikke man kan trekke noen konklusjoner om kvaliteten på interiøret basert på demobilene. De brukes jo fryktelig hardt. Mitt inntrykk er i det minste at Tesla på Alna har erstattet Tusenfryd som turistattraksjon i Oslo-området. Det er enormt mange som skal ha en prøvetur, og enda flere som skal prøvesitte. Da blir slitasjen på interiøret deretter.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Kallagtunet

Sitat fra: Andreas på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:51
Dette syntes jeg ikke er serlig imponerende.

Enig men akkurat denne slitasjeskaden vil en ikke få på en nyere bil der denne delen er av hardplast ikke kunstkinn/skinn ref TMC link: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10552-Seat-post-wear/page17?p=438868&viewfull=1#post438868

TS

Sitat fra: Anew på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:01
Jeg tror ikke man kan trekke noen konklusjoner om kvaliteten på interiøret basert på demobilene. De brukes jo fryktelig hardt. Mitt inntrykk er i det minste at Tesla på Alna har erstattet Tusenfryd som turistattraksjon i Oslo-området. Det er enormt mange som skal ha en prøvetur, og enda flere som skal prøvesitte. Da blir slitasjen på interiøret deretter.

Jeg prøvde en Alfa 147 (tror jeg) Selespeed en gang hvor hendler var slitt ned til det innerste hvite plastlaget.. Etter ca 10.000km . Bestemte meg for å stå over etter opplevd lav kvalitet .. Man blir fort skremt av dårlige demobiler, det burde også Tesla forstå.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA