Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

moonbuggy

BMW i3 vs. Tesla Model S: Which Is The Top Electric Car?
http://www.valuewalk.com/2015/12/bmw-i3-vs-tesla-model-s/

Finnes det en mer tåpelig sammenligning ?
Kanskje en batteridrevet buss kontra Tesla...


LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Sitat fra: LMOR på onsdag 06. januar 2016, klokken 17:44
Gøy, men tviler på at dette tar av...

https://www.youtube.com/watch?v=JuaiCf6MHa0&feature=youtu.be
[/quote

I begynnelsen på videon, bak i3, en ser en et skilt for induktiv lading, men det blir vel ved faceliften det kommer.

moonbuggy

#471
Litt på siden, kanskje ugreit for noen.
Uansett,  her er nye Chevrolet Bolt, som får mer enn 200 miles rekkevidde og en prislapp i USA på ca. 30.000 USD. Den kommer i salg over sommeren.
http://jalopnik.com/the-electric-chevrolet-bolt-this-is-pretty-much-it-1751258676
Men, amerikanerne er seg selv lik. Makan til glorete skjermbilder skal man lete lenge etter. Jeg ville blitt tullete av å se på dette daglig.



Under er en video fra prøvekjøring:
http://www.cnet.com/videos/hitting-the-road-in-chevys-30k-200-mile-bolt-ev/

JorgenM

#472
Video fra CES der siste halvdel er om i3, viser bl.a. førerløs parkering.
Jeg tar gjerne en slik induksjonslader til min i3 takk  8)

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Mazzbot

Meget spennende lesing ! Bmw har et poeng , men om flere folk skal gå over til el så må rekkevidden være bedre , kjøre uten å tenke på rekkevidde . Folk som er skeptiske ser bare på rekkevidde !

Personlig skulle jeg ønske flere  produsenter skulle kommet med forskjellige størrelser på batteri og mulighet for stv,  stor og liten bil .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

ganton

Dette var svakt av Jose Guerrero, enten 1) han forsvarer produktet sitt eller 2) han mener at siden folk i snitt ikke kjører mer enn X km hver dag så er det ikke noe poeng å lage el-bil med lengre rekkevidde. I snitt sitter det bare 1.2 personer i all biler, hvorfor ikke bare lage 2-setere, det er jo det de fleste har behov for?!!
Eller hva med å høre på ønske nr 1 fra de som faktisk kjører el-bil om vinteren, og alle de som IKKE kjøper elbil av én enkelt årsak: KORT rekkevidde (punktum).

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Jepp. Man kan ikke basere bruk entydig på statistikk. Burde i så fall også lage fossildrivstofftankene på 7-8L med slik tankegang.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

David Skov Hansen

Har en eGolf som eneste bil. I starten var jeg lidt usikker på om den kunne klare vores behov, men nu er jeg mere og mere overbevist. Det er behageligt at køre EV og behovet er dækket 95% af alt vores kørsel. De sidste 5 % klares med hurtig opladning. Så er så enig med BMW omkring kørselsbehovet. Men længere rækkevidde er da ikke af vejen og gerne om vinteren

Kanon

Norsk sammenligningstest av energiforbruk: Tesla p85/70 vs i3


JorgenM

Bromm-artikkel om vinterdekkene på i3:

"Med disse dekkene skal bilen gå lenger"
http://www.tv2.no/broom/8068575/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA