Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kanon

#451

bromm

Det var vist bilde av brannbil-i3'en og BMWBlog-artikelen her tidligere. Det har visst også VG fått med seg  ;D ;D ;D

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/nye-biler/elbil-med-blaalys/a/23556693/

JorgenM

Ett år med i3:
http://www.bmwblog.com/2015/11/08/one-year-with-an-all-electric-bmw-i3/

"- The tech in the i3 is insane"
"- The i3 is blast to drive"
"- The BMW i3, in fact, is the most efficient car on the market"
"- The BMW i Remote App – it's awesome"
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

iRemote er vel helt ok, men ikke mer. Den mangler en del informasjon og funksjoner.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

model3citizen

Munro's teardown og analyse av i3 har blitt nevnt. Men podcasten fra Autoline har ikke blitt postet her før så vidt jeg kan se.

Særdeles interessant, utrolig hva som skjer når BMW virkelig går inn for det.

Sett av en time!


'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

moonbuggy

#457
http://www.bmwblog.com/2015/12/09/bmw-i3-melts-away-in-house-fire/


Det er kanskje problemer å få igjen vrakpanten etter brann i I3 ?



BMW 328 i på siden av er heller ikke kjørbar, men den får man nok igjen vrakpanten på....

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Demented_Genius

Sitat fra: Klykken på mandag 14. desember 2015, klokken 15:00
Slakt av hybridutgaven av i3:
http://www.dinside.no/935538/test-bmw-i3-plug-in-hybrid

Slakt var vel å ta litt hardt i... Den får nå midt på med en 3. Men den er meningsløs i mine øyne også.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

moonbuggy

Større ladehastigheter krever supereffektive batterikjølesystemer.
Interessant at BMW i3 allerede har et slikt effektivt kjølesystem for batteriet.
http://www.hybridcars.com/bmw-and-lg-chem-trump-tesla-in-battery-thermal-management/




TorAtle

Sitat fra: Demented_Genius på mandag 14. desember 2015, klokken 16:06
Slakt var vel å ta litt hardt i... Den får nå midt på med en 3. Men den er meningsløs i mine øyne også.

Ev svak treer står i kontrast til sekseren som ble delt ut av dinside når i3 ble testet i 2013. Den største forskjellen er at det er forskjellige testere.
2014 BMW i3

Klykken

Synes forfatter virker å gå inn med et allerede negativt sinn mot bilen, og gir terningkast basert på mangel av elbilfordelene, og ikke bilen i seg selv.

Men ja, bilentypen lider av norges avgiftspolitikk og kommer derfor økonomisk dårlig ut.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA