Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

JorgenM

BMW.no har oppdatert prisliste nå, inkludert option for Fluid Black.

Ellers ser alt ut til å være som før.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

http://www.bmwblog.com/2015/09/30/new-colors-available-for-the-bmw-i3/

"The i3 will go through a facelift process next year with a market launch planned for 2017. Some visual changes are expected, as well as some new tech updates, and possibly a newer battery pack."
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kanon

Nyeste Auto-Motor-Sport sier noe annet: BMW planlegger en helelektrisk sportsbil, men vil ikke bygge den før batteri teknologien  er kraftig forbedret, for tunge idag. Visstnok om et par år.

I5 eller kanskje i6 kommer først 2020, da i form noe ala 3 serie GT, men med tydelige i design.
Ca 50 km rekkevidde. Ingen REX utgave.

I3 Facelift og nytt batteri :
I modellene skal ikke følge normale livssykluser (3års facelift og 6 år ny modell) men få lengre liv.  Først i 2018 blir det i3 facelifted og får nytt batteri med lengre rekkevidde. Den gamle batteripakken skal benyttes i en billigere innstegsmodell, den med lengre rekkevidde blir dyrere.

Og: for eldre i3,er skal de kunne oppgradere batteripakken!

En i8 med siste hyl i batteriteknikk skal brukes som safetycar ved sesongstart i Formel E

(Alt fra A-M-S nr 21.2015 BMW spesssial, Klaus Frölich og fritt oversatt fra tysk)


JorgenM

50 MIL håper jeg du mente å skrive :)

Blir spennende år på bilfronten fremover...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Giljarhus

Denne er ikke helt ny, men men. Saabkyle04 har veldig grundige og detaljerte gjennomganer av bilene han tar for seg.



bromm

Her er en liten round-up fra Mobileye, som har levert VO-ACC og antikollisjonssystemene til i3 (utstyrskode 5AT). Tar for seg både det som eksisterer i dag og ikke minst det som er planene fremover. Interessant innblikk i hvordan teknologien utvikles frem mot autonomous driving ;)



Her er en kortere film som beskriver pedestrian detection:


LMOR

#441
I Berlin hadde de et par fine montere: teste forskjellen i vekt og styrke mellom stål, aluminium og karbonfiber.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moby666

Test av i3 REX i ViMenn. Karakter 4 blir reddet av forbruk og ytelser, mens pris, interiør og komfort trekker ned som vanlig.

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1629786.ece
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

JorgenM

200kg tyngre og ett sekund tregere til 100. Mister litt av 'snerten' som er så moro med i3 da.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moby666

0–100 km/t går på 8,1 sekunder uten at du behøver å gjøre annet enn å dytte gasspedalen i gulvet. Forbikjøringsakselerasjon fra 60–100 km/t er unnagjort på 4,0 sekunder, nøyaktig samme resultat som den rene elbil-i3.

Sitat fra: JorgenM på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:20
200kg tyngre og ett sekund tregere til 100. Mister litt av 'snerten' som er så moro med i3 da.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

JorgenM

i3 0-100: 7,2 sek
i3 REX 0-100 8,1 sek

Ok, så er det ikke ETT sekund tregere, men 0,9 sekunder da. Beklager at jeg rundet opp en tiendedel :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy


bromm

VERY GOOD NEWS:

http://insideevs.com/bmw-head-development/

Da er det altså avklart enda mer enn det vi har sett antydninger om i det siste - oppgradering av batteripakker blir ivaretatt av BMW, langt frem i tid !!!

NB! Ikke start diskusjonen her - finnes egen tråd ;)

moonbuggy

#448
Interresant.
Fra leserinnleggene under plukket jeg opp dette:

The new Chinese Samsung SDI's battery plant is already making the new 94 Ah cells to replace the old 60 Ah.
BMW i3 will upgrade its battery from 21,3 kWh to 33,4 kWh soon.


Nå er vel batteriet til I3 21,6 kwt (360V), som skulle gi 33,8 kwt fra et 94AH batteri.
Uansett, svært spennende om dette stemmer.

http://pushevs.com/2015/10/23/samsung-sdi-opens-new-battery-plant-in-china/


moonbuggy

Det er spennende utvikling på batterifronten nå. Leaf, I3 og også Zoe får en ugrade snart (LG-battery)

http://pushevs.com/2015/10/02/second-generation-nmc-cells-in-renault-zoe/

What do we already know about LG Chem battery achievements?


I have the information that the second generation NMC cells that will be used, have 65 Ah capacity and weight less than 1 kg. This means an energy density a little more than 240 Wh/kg.

These LG Chem cells will make the Zoe have a 300 km real world range, or more than 400 km in the unreliable NEDC.

We can expect the future Zoe to maintain the number of 192 cells in the battery pack. Let's do the math: 192 x 65 Ah x 3,7 V = 46,176 kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA