Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

TorAtle

Glimrende intervju. Jeg reagerte på noen av utsagnene hans (som at nye 7-serien vil bli "all carbon fibre"), men totalt sett var det masse interessante detaljer. Man får virkelig respekt for i3 og måten den har blitt satt sammen på.
2014 BMW i3

Anterialis

Linken under er en test for Mercedes B-electric, men er det andre som godtet seg litt ekstra etter å ha lest rekkeviddevurderingen...?

http://www.dinside.no/933540/test-mercedes-benz-b-klasse-electric-drive
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ganton

Interessant  :), heldigvis jukser de så du slipper å se den fine i3'en i videoen gå gjennom "shredder'n".
For å nå 93% recycling betyr det vel at i3'er i hele verden må sendes til München. Tviler på om den finnes mottak for plast/karbon biler i Norge (?)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

moonbuggy

I3 er modulert. Rammen med drivverk bærer jo hele kontstruksjonen. Mange har spekulert i det allerede. Det kommer nye "biler" fra BMW oppå denne rammen. Kansje en cabriolet ?
Med det relativt begrensende salgt BMW tross alt har på denne bilen, tipper jeg den blir ganske attraktiv etter hvert som tiden går. Bilen ruster jo ikke bort. Den er modulert og lett og modifisere. Nye sterkere batteripakker, med doblet, kanskje 3 doblet kapasitet med samme vekt og volum til overkommelige priser.
Så sjansen for at BMW får så mange av bilene tilbake som skrap er vel temmelig liten ?

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

#398
http://www.aftenbladet.no/bil/BMW-knuser-Mercedes-542055_1.snd

Sammenligning BMW I3 og MB. I3 knuser MB.

Det jeg stusser over er at man har problemer med å komme lavere enn 15kwt/100km.

Merkelig. Vi kom fra Kristiansand i dag, i kraftig motving hele veien. Temperatur i snitt 10 grader, overskyvet mot vest. Fulgte trafikken, med snitt 67km. 12.2 kwt/100km frem til Flekkefjord. 110 km. Hurtiglading og 12,5 i snitt resten av turen 132 km. Rest 22 km. (lading i Fl.fjord til 97%). Surere vær og enda mer motvind vestover, selv om batteriet etter hurtiglading var 23 grader. (Testet rett etter kjøring, da sunket til 21 grader.)
Mye kjøring i Kristiandsand og omegn i pinsen. Litt varmere der, og snittforbruket la langt ned på 11 tallet.

Gledelig var også at Helleland hurtiglader endelig ser ut til å bli monter. (Så fin ut når vi passerte).

wesnym

BMW i3, Oslo

Sirka

#400
Sjekk den lekre statisten i Gjensidiges nye reklamefilm! (Filmen er tilgjengelig på Facebooksiden deres.)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR



50 mil ekstra rekkevidde. Men har de ikke sjekket at i3 ikke har tilhengerfeste?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jalla

Sitat fra: LMOR på mandag 22. juni 2015, klokken 20:57
50 mil ekstra rekkevidde. Men har de ikke sjekket at i3 ikke har tilhengerfeste?

Ikke EU kommisjonen heller som ga firmaet 2 millioner euro i støtte.

Ferry

Å koble henger på en i3 er blasfemi!  >:( Gi oss heller flere ladere. Jeg har to absolutte krav til bil, den skal ikke gå på diesel og den skal ikke ha hengerfeste.

chal

Sitat fra: moonbuggy på mandag 11. mai 2015, klokken 11:47
I3 er modulert. Rammen med drivverk bærer jo hele kontstruksjonen. Mange har spekulert i det allerede. Det kommer nye "biler" fra BMW oppå denne rammen. Kansje en cabriolet ?
Med det relativt begrensende salgt BMW tross alt har på denne bilen, tipper jeg den blir ganske attraktiv etter hvert som tiden går. Bilen ruster jo ikke bort. Den er modulert og lett og modifisere. Nye sterkere batteripakker, med doblet, kanskje 3 doblet kapasitet med samme vekt og volum til overkommelige priser.
Så sjansen for at BMW får så mange av bilene tilbake som skrap er vel temmelig liten ?

Er det noen som har noe konkret fra BMW når det gjelder planer om tilbud på oppgradering av batteripakker slik at I3 kan få lengre rekkevidde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA