Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

bromm

Apple lanserte "Watch" i kveld, men BMW var ikke sene med å innfri våre forventninger mht. i3:
http://www.bmwblog.com/2014/09/09/bmw-app-new-apple-watch/
De har nok kjent til den klokka en stund ;)

GelpMan

BMW planlegger trådløs lading av i8, i3 og nye X5

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/87775/bmw-i3-to-get-wireless-charging

Kan sikkert ikke ettermonteres, blir trolig extrautstyr i fremtiden tror jeg..

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

eirikjac

BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Yttertorjen


Jalla

i3 skal nå også introduseres i Kina, men ettersom den ikke er produsert lokalt så får den ingen hjelp fra myndighetene. Og ettersom den er i premium segmentet så blir også prisen deretter, men BMW regner ikke med at dette vil bli et problem. Prisen starter på CNY449,800. Noe som tilsvarer $73.000, eller nær Nkr 500.000.

http://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-priced-at-73000-in-china-86874.html

jkirkebo

Sitat fra: Jalla på mandag 22. september 2014, klokken 21:37
i3 skal nå også introduseres i Kina, men ettersom den ikke er produsert lokalt så får den ingen hjelp fra myndighetene. Og ettersom den er i premium segmentet så blir også prisen deretter, men BMW regner ikke med at dette vil bli et problem. Prisen starter på CNY449,800. Noe som tilsvarer $73.000, eller nær Nkr 500.000.

http://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-priced-at-73000-in-china-86874.html

Hmm, 71% av prisen på en Tesla S60 altså. Litt i overkant muligens, når prisen i Norge er omkring 54% av en Tesla S60.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vind

Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. september 2014, klokken 21:43
Sitat fra: Jalla på mandag 22. september 2014, klokken 21:37
i3 skal nå også introduseres i Kina, men ettersom den ikke er produsert lokalt så får den ingen hjelp fra myndighetene. Og ettersom den er i premium segmentet så blir også prisen deretter, men BMW regner ikke med at dette vil bli et problem. Prisen starter på CNY449,800. Noe som tilsvarer $73.000, eller nær Nkr 500.000.

http://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-priced-at-73000-in-china-86874.html

Hmm, 71% av prisen på en Tesla S60 altså. Litt i overkant muligens, når prisen i Norge er omkring 54% av en Tesla S60.
Nå er vel også prisen av en Tesla like mye høyere i Kina, da Tesla heller ikke har lokal produksjon.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Jalla

Sitat fra: Vind på mandag 22. september 2014, klokken 22:17
Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. september 2014, klokken 21:43
Sitat fra: Jalla på mandag 22. september 2014, klokken 21:37
i3 skal nå også introduseres i Kina, men ettersom den ikke er produsert lokalt så får den ingen hjelp fra myndighetene. Og ettersom den er i premium segmentet så blir også prisen deretter, men BMW regner ikke med at dette vil bli et problem. Prisen starter på CNY449,800. Noe som tilsvarer $73.000, eller nær Nkr 500.000.

http://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-priced-at-73000-in-china-86874.html

Hmm, 71% av prisen på en Tesla S60 altså. Litt i overkant muligens, når prisen i Norge er omkring 54% av en Tesla S60.
Nå er vel også prisen av en Tesla like mye høyere i Kina, da Tesla heller ikke har lokal produksjon.

Tesla S koster ca $121.000 i Kina.

jkirkebo

Sitat fra: Jalla på mandag 22. september 2014, klokken 22:52
Sitat fra: Vind på mandag 22. september 2014, klokken 22:17
Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. september 2014, klokken 21:43
Sitat fra: Jalla på mandag 22. september 2014, klokken 21:37
i3 skal nå også introduseres i Kina, men ettersom den ikke er produsert lokalt så får den ingen hjelp fra myndighetene. Og ettersom den er i premium segmentet så blir også prisen deretter, men BMW regner ikke med at dette vil bli et problem. Prisen starter på CNY449,800. Noe som tilsvarer $73.000, eller nær Nkr 500.000.

http://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-priced-at-73000-in-china-86874.html

Hmm, 71% av prisen på en Tesla S60 altså. Litt i overkant muligens, når prisen i Norge er omkring 54% av en Tesla S60.
Nå er vel også prisen av en Tesla like mye høyere i Kina, da Tesla heller ikke har lokal produksjon.

Tesla S koster ca $121.000 i Kina.

For en S85 ja. S60 koster $104.000.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bromm

Hold dere til "Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3" her....

Diskutér gjerne, men ikke her  ::)

atkhobby

Sitat fra: nime01 på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:30
i3 vs e-Golf

http://www.vox.de/medien/sendungen/auto-mobil/aktuelle_sendung/406f8-0-629b-27/e-golf-vs-bmw-i3.html
Å bedømme rekkevidden ut fra hvor mye bilene påstår at er igjen er vel litt uprofft av dem. Vet iallefall at i3 er veldig pessimistisk i estimatet sitt.

Ferry

Jeg la også merke til det de sa om rekkevidde. En av i3-ene her inne hadde da klart 182 km med 9 km rest. Går virkelig e-Golf lenger? Som vordene i3-kjører er jeg livredd for at e-Golf er et bedre valg. (Nei, jeg er ikke i tvil)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA