Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 11:59
Han kunne også klagd på wrappinga på bilen sin for det ser f... Ikke ut i måneskinn.
Hvor ser folieringen dårlig ut?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Pit

Sitat fra: Sirka på tirsdag 24. juni 2014, klokken 02:46
... and now; the Dislikes ...:

http://bmwi3.blogspot.no/2014/06/after-2000-miles-part-two-dislikes.html
Ser det er en del kritikk for manglende SOC visning. Men er ikke det den lange bargrafen nede på "speedometeret", da?
Spiller vel ingen rolle om SOC ikke fremstår med tall i prosent. For meg er bargrafen plenty bra nok.

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Terondo

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Sirka på tirsdag 24. juni 2014, klokken 02:46
... and now; the Dislikes ...:

http://bmwi3.blogspot.no/2014/06/after-2000-miles-part-two-dislikes.html

Nøkkelen jeg har åpner bakluka og plastproppen til ladingen henges på "tanklokket". Hvis han ikke har funnet ut det med plastlokket så er det bare å gratulere....

Han klager ikke på at han ikke får hengt det opp, for det har han fått med seg, om du f.eks. ser på det bildet han har der kladden står i, ser du at lokket er hengt opp. Det han "klager" på er at det er et plastlokk der. Han mener det er unødvendig med lokk der. En smal sak å fjerne det, om han ønsker det, noe han også poengterer.

Han nevner endel som jeg mener ikke kan nevnes på negativ side. F.eks. at regenbremsing er svakere og av og til fraværende i kraftige svinger. På en bakhjulsdrevet bil er det et nødvendig onde, og noe man strengt tatt ikke kan klage over, når man har kjøpt en bakhjulsdrevet bil. Han sier det også selv, for han vet jo hvorfor det er sånn.

Og han har tydeligvis ikke CA, siden han ikke kan åpne bakluken med nøkkelen. Selv om jeg kan det, bruker jeg det ytterst skjelden.

SOC og batteritemp mener jeg ikke er noe issue, for batteristatus vises med tegnet for batteristatus, som typisk vises av et batteri med 3 streker inni. SOC som vises i den linjen er mer enn nok, og ikke vanskelig å bruke.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

pberg

Lengst rekkevidde på i3 i test mot e-golf og leaf:

http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-nissan-leaf-vw-e-golf-test-5117168.html

i3: 169km
e-golf: 165km
Leaf: 145km

Oppgitt batterikapasitet i testen: (BMW 22 kWh, VW: 24,2, Nissan: 24)

Nå har vel egentlig i3 bare ca 18 tilgjengelig, vet ikke om det er totalt eller tilgjengelig kapasitet som er oppgitt på de andre, men konklusjonen er klar, i3 er mest energieffektiv.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Gordon Retriever

Det virker som om forbrukstallene i testen over (i3: 12,8 kWh – 74 (5,4) g/km, Leaf: 16,6 kWh – 95 (7,0) g/km, e-Golf: 14,5 kWh – 83 (6,1) g/km) er noe man har regnet seg fram til basert på målt rekkevidde og oppgitt batterikapasitet.

Jeg mistenker at Auto Bild har blandet tilgjengelig og total batterikapasistet, og at tallene for tilgjengelig kapasitet skal være i3 18,8 kWh, Leaf 21,6kWh og e-golf 24,2 kWh.
Tar vi utgangspunkt i disse tallene, blir forbrukstallene annerledes: i3: 11,1 kWh/100km, Leaf 14,9 kWh/100km, e-Golf 14,5 kWh/100km. Dvs. at e-Golf og Leaf ligger nær hverandre i forbruk og e-Golf redder større rekkevidde pga. større batteri, mens den mindre og lettere i3 går langt billigere.

bromm

#308
FANTASTISKE NYHETER (og ikke bare for i3-eiere)

Let there be chargers - BMW har, i samarbeid med Bosch, utviklet en ny type DC-lader på 24 kW - som kommer til nytte for alle med SAE Combo CCS :D :D :D

http://www.digitaltrends.com/cars/bmws-evs-fast-chargers/#!bpCSta

...og i tillegg ser det ut til at i3-eiere kan lade gratis på disse det første året ;)

(lager egen tråd på dette, hvor dette kan diskuteres)

Sirka

Håper virkelig det blir tettere med raske ladere fort, så vil f.eks. turen mellom Øst- og Vestlandet kunne gå unna på nesten halve tiden ... :)

Ellers er det kanskje på tide å kjøpe aksjer ...?

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/08/05/1457/BMW/bmw-med-sterk-vekst

(Og så må jeg bare innrømme at jeg ble særs nysgjerrig på hvem den ene personen i kongeriket som har kjøpt seg en i8 er ...)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

ganton

Sitat fra: Sirka på fredag 08. august 2014, klokken 01:40
...
(Og så må jeg bare innrømme at jeg ble særs nysgjerrig på hvem den ene personen i kongeriket som har kjøpt seg en i8 er ...)

Det er en svææært bilinterresert kollega, hvis du tar turen til Fredrikstad en dag kanskje du ser den, han er på vei hjem fra Tyskland med den nå.  :)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Bmwi3

Sitat fra: ganton på tirsdag 12. august 2014, klokken 09:41
Sitat fra: Sirka på fredag 08. august 2014, klokken 01:40
...
(Og så må jeg bare innrømme at jeg ble særs nysgjerrig på hvem den ene personen i kongeriket som har kjøpt seg en i8 er ...)

Det er en svææært bilinterresert kollega, hvis du tar turen til Fredrikstad en dag kanskje du ser den, han er på vei hjem fra Tyskland med den nå.  :)

Det stemmer ikke at det er bare 1, er flere stk som har bestilt i8'n.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Sirka

Mulig flere har bestilt, men på det tidspunktet var det bare én som hadde fått (betalt) bilen. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

eirikjac

BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA