Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

haggen


Vind

#91
Sitat fra: haggen på torsdag 09. januar 2014, klokken 07:57
Autopark demonstrert + samsung klokka:

Fantastisk - glad jeg tok med Parkeringspakken :-), det blir nok ett tøffere valg å bytte fra Apple  til Samsung mobil for å få den klokken  :(
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bromm

#92
Ikke heng dere opp i det med at dette er vist på Samsung-klokka - dette vil komme på andre klokker også f.eks den mye bedre Sony Smartwatch 2 som har en transreflektiv skjerm som nesten ikke bruker batteri for selve klokkefunksjonen, (og dermed faktisk kan brukes som klokke). På Galaxy Gear må man altså slå på skjermen med den andre armen for se på klokka (!), så i realiteten er det produktet en "flopp" forøvrig...

PS! Vennligst ikke start diskusjon her - det er egen tråd om den klokke-appen !

LMOR

"Today, I went for a drive in a Time Machine. That time machine is called the BMW i3, and it's a car that belongs in 2050, not 2013. The best part? It's affordable, and goes on sale later this year. Hit the road with us."

http://www.gizmodo.com.au/2014/01/bmw-i3-australian-hands-on-the-car-that-future-built/
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Lunde

Sitat fra: jgilberg på mandag 23. september 2013, klokken 22:54
blir nesten som i vår garasje snart! P85 leveres i desember og i3 i jan/feb (estimert, bestilt 2 juni)
Ikke se bort fra at i3 blir din favoritt til hverdags etterhvert :o)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

jgilberg

Det skulle ikke undre meg. Teslaen er rå, men i3 er sinnsyk morsom. I3 leveres 20 feb :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Lunde

Sitat fra: jgilberg på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:50
Det skulle ikke undre meg. Teslaen er rå, men i3 er sinnsyk morsom. I3 leveres 20 feb :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Begge er rå på sin måte. i3 er mye mer praktisk i daglig bruk. Tesla er diger! og går mye lengre enn du normalt trenger å kjøre med svært god margin  :o   Kjørt endel med begge to nå og trur du kan bekrefte det om en stund :-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

jgilberg

Enig, har hatt Teslaen siden 11 des, og har prøvekjørt i3 to ganger. Tror det ender med at jeg pendler til jobben med i3 (9 mil om dagen) så får konen ta Teslaen på jobb (2 mil om dagen) ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |


valvolainen

#99
Edit: ser denne er postet i en annen tråd.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

#101
Tok bort linken for sikkerhets skyld, se under. Jeg bruker Mac, som ikke reagerte på noe. Legger ut filmen i stedet, den var vel det viktigste:

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Coachen

Den siste linken der blir blokket av mitt virusprogram så kanskje ikke så lur å linke?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

jaxry

Sitat fra: LMOR på lørdag 11. januar 2014, klokken 21:46
Tok bort linken for sikkerhets skyld, se under. Jeg bruker Mac, som ikke reagerte på noe. Legger ut filmen i stedet, den var vel det viktigste:



Hehe, fin avslutning, "it sounds like the future"  ;D
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

02Henning

Sitat fra: LMOR på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:33
Fant noe om dekkene:

http://translate.google.com/translate?hl=no&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.reifenpresse.de%2F2014%2F01%2F08%2Fbridgestones-ologic-technologie-fuer-den-bmw-i3%2F

Litt mer om dekkene, uten Google oversetter:
http://www.tirereview.com/Article/122450/bridgestone_rolls_out_tall_narrow_tire_on_bmw_i3.aspx

Jeg håper vi ikke får gjentakelse av "suksessen" med TRX-hjulene som bl.a. BMW valgte som tilvalg på de større modellene på 80-tallet. Det gikk jo ikke så bra:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michelin_TRX

Håper flere elbilprodusenter hiver seg på dimensjonen fremover så vi slipper å måtte kjøpe gammeldagse dekk til ågerpris noen år nede i veien.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA