Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

bromm

AutoExpress har hatt i3 på langtidstest (8863 miles), og de gir den topp-rating  ;D ;D ;D ;D ;D

SitatStaff member Mat Watson was the principal driver of the BMW i3 while at AutoExpress and he had lots of good things to say about his time with the car. In his final review, he says, "It's my favorite car ever to feature on the AutoExpress fleet. In fact, it's one of the best cars I've ever driven in my entire career as a motoring journalist."

http://ecomento.com/2015/06/26/bmw-i3-review-auto-express/

Selv passerer jeg snart det dobbelte, og jeg mener nok akkurat det samme  ;)

moby666

Er det ikke hybrid versjonen AutoExpress har testet? Blir ikke det litt som eGolf -> Golf GTE? :)
Men enig, i3 som hybrid er nok er bra deal. Men som ren elbil duger den ikke :P
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

Sitat fra: moby666 på mandag 29. juni 2015, klokken 14:16
Er det ikke hybrid versjonen AutoExpress har testet? Blir ikke det litt som eGolf -> Golf GTE? :)
Men enig, i3 som hybrid er nok er bra deal. Men som ren elbil duger den ikke :P
Tvert om. Som hybridbil er den vel ikke konkurransedyktig med sin lille motorsykkel-motor. Som elbil derimot er den genial i mine øyne for det bruksområdet den er ment å dekke.  ;)

Sirka

Greit at noen andre testet dette - hva skjer hvis man trykker P eller prøver å sette bilen i revers i fart?

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Ferry

Jeg vet ikke om det har vært linket til denne artikkelen før, men den er uansett litt fin da. http://www.vestnytt.no/kultur/Elektrisk-stemning-268314.html

TorAtle

Sitat fra: Sirka på lørdag 04. juli 2015, klokken 03:12
Greit at noen andre testet dette - hva skjer hvis man trykker P eller prøver å sette bilen i revers i fart?

Gitt at farten er lav nok vil bilen stoppe ganske så brått ved å trykke inn P. Og ved å sette bilen i revers stopper bilen mykt og starter å rygge. Begge deler er selvtestet.
2014 BMW i3

Kanon

Utviklingsleder elektodrivverk hos BMW, Stefan Juraschek,om fremtidige løsninger hos bayerne. Sier f.eks at det er plass til dobbel kanskje tredobbel rekkevidde i i3 i løpet av 5 til 10 år. Så får vi håpe at eksisterende i3 kan oppgraderes til en grei pris. Personlig lurer jeg på om ikke det skjer noe allerede til 2017 modell. Da er jo i3 3 år og da får jo BMW'ene normalt en facelift


Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Kanon


moonbuggy

Kanskje ikke så rart at Apple også vil produsere sin El-bil i tider hvor biler ligner mer og mer på smart-phones.
Nyheten siste uken er opplysningene om at Apple og BMW har forhandlet om bruk av I3 som basis for Apples Project Titan bil. Slett ikke noe dumt valg...

http://www.ibtimes.co.uk/apple-negotiations-use-bmw-i3-platform-project-titan-car-1512719

Jalla

Mr. Bean (Rowan Atkinson)  solgte sin McLaren F1 for $12.35 millioner for ikke lenge siden, og nå har han kjøpt seg en BMW i3.

http://www.autoevolution.com/news/mr-bean-goes-green-with-new-bmw-i3-after-selling-his-mclaren-f1-98174.html

haggen


LMOR

Mye spennende info om BMW og i konseptet i denne:

http://www.bmwgroup.com/d/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/_pdf/2015/InvestorPresent_August_2015.pdf

Ut i fra denne, så er i-serien fremtiden, og det vil være overraskende om i5 baserer seg på gammel produksjonsteknologi men med Hydrogen, slik noen skriver. Men det kan være det bli hydrogen, men produksjonsteknologien bør baserte seg på i3/i8, hvis konseptet slik de beskriver det her skal henge sammen.

Mye bra data om i3 og produksjonen av i3 også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Morsomt at rekkevidden oppgis til inntil 200 km. Før har det vært inntil 190 km.

Range up to 160km (100miles) electric driving @ customer, up to  200km (124miles) in most efficient mode

TorAtle

Sitat fra: Kanon på søndag 30. august 2015, klokken 12:49
Morsomt at rekkevidden oppgis til inntil 200 km. Før har det vært inntil 190 km.

Stemmer eksakt med økningen til 19.8kWh.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA