Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

bromm

Her ser man hva de brukte batteripakkene kan brukes til - de vil nesten være verdt sin vekt i gull:


Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

stiberger

Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

bromm

Gode nyheter fra BMW:

SitatBMW says the i3 is a scalable for the future, a car that won't rust and people will likely keep this car well into the future. "So how do we keep this car relevant," says Guerrero, "when technology is changing so quickly." BMW says they are investigating how to keep it relevant, either through software updates and battery replacements. BMW sees the battery replacement as a potential money maker as well.

http://www.bmwblog.com/2015/04/03/interview-with-bmw-i-usa-on-the-i3-and-x5-hybrid/

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy



Ny I3 ?

Nei, dette er Chevy Bolt, klar for markedet i 2016. Det er tydelig hva man har kopiert. Det interessante med Bolt er at den vil ha en elektrisk rekkevidde på 200 miles pr. lading (EPA), hele 117 mer enn I3.

Kommer denne bilen med 200 miles rekkevidde i 2016, kan neppe BMW vente til 2020 med å oppdatere I3, spesielt på rekkevidde. Det amerikanske markedet er for viktig til det.

LMOR

Tror du blander sammen (og på feil forum). Det er Volt som kommer i ny versjon i 2016 med litt lengre rekkevidde.
Bolt er fremdeles en konseptbil, og det trengs 2mrd NOK til før de er i produksjon. 200 miles Bolt er planlagt 2017/2018. De har gått på en smell 1 gang allerede og har byttet leverandør av batteriene. Målet med publisiteten er vel å ødelegge litt for Tesla?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy


LMOR

Dette bør inn i en annen tråd.. Men det du limer inn er siste nytt, og fakta er som jeg skriver. De sier selv at de først skal bygge om fabrikken for nesten 2mrd. Det tar litt tid... Batteriene finnes ikke, og planlagt levering er i 2017/2018.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)


Pit

Bmw i3: Model T of our time.
Veldig interessant video intervju: :)

Anterialis

Jf. posten over:

Fantastisk video! Anbefales virkelig for alle med interesse for i3-konseptet.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

moonbuggy

Enig, veldig bra. Litt overraskende var Munros ros til batteripakken. Etter hans mening var også batteriene "verdens beste" for øyeblikket.
Det eneste som fikk stryk, var faktisk biten som ikke selges i Norge, motorsykkelmotoren i REX utgaven.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA