Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

bromm

#225
Sitat fra: LMOR på torsdag 13. mars 2014, klokken 23:42
En ikke så positiv test, som er relevant for i3. De fleste her inne har hevdet at kamerabaserte systemer er bedre enn radar, mens jeg mener en MÅ ha en fusion for at det skal bli godt nok. Nå er det i hver fall relativt klart at BMW/MobileEye løsningen ikke er god nok:

http://www.dinside.no/927663/mercedes-og-bmw-skuffer-i-sikkerhetstest

Volvo hadde rent kamera system tidligere, men har gått over til fusion. Og hvis en er uenig i denne testen, ikke gå etter meg...

Nå handler ikke denne testen om i3 i det hele tatt, men om BMW 3-serie (uten "i") og OEM ettermontasje av Mobileye... Nå bør du vente til du får din egen i3 før du sauser deg enda mer inn i dine konklusjoner på dette. Vi andre er storfornøyd, og systemet virker veldig bra så langt. Stop Discussion her - lag gjerne enda en ferdigkonkludert tråd i hovedforumet...

LMOR

#226
Du burde vite at vi ikke diskuterer i denne tråden bromm, og jeg venter på unskylding i en annen for at dritt du slenger ut av deg, som gjør at andre folk her inne er redd for å poste ting.

Du tar feil igjen, og du leser ikke det jeg legger inn. Det står artikkelen at det er en rent kamera basert system, samme som i i3, ikke ettermontert, og det ettermonterte systemet under, og er ikke knyttet til BMW. Du kan ikke forlange at feilinformasjon du skriver inn her, skal rettes opp i en annen tråd...

Og du sitter i glasshus i forhold til å uttale deg før du har fått bilen!

Men siden du har fått bilen, så kan du jo sjekke om bilen likevel har et system der fotgjengergjennkjenning virker når det er mørkt??
I så fall har vi fått mye for pengene, og manualen er feil.

Tror også du blander sammen. du tenker på ACC (som virker om natten fordi bilene har lys) og fotgjenger bremsefunkjonen som omtales her.
Veldig få av oss vil noen gang få sjekket hvor godt nødbrems for fotgjengere egentlig virker, og jeg regner med at det ikke er det du mener når du skriver at det virker kjempebra. Ingen bør etter å ha lest din post her tror at bilen stopper for en fotgjenger hvis det er mørkt.

For de spesielt interesserte:
http://www.mobileye.com/markets/oem/oem-launches/bmw/bmw-launch-2013/
Her vises det til at det er samme 2013 versjon systemet, der vi kan lese hva som er likt, og hva som er forskjellig på i3 og 3. Pedestrians Protection og City collision Mitigation er samme løsningen, men i3 har andre ting som ikke 3 har, og omvendt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Fun fact "produktplassering" (video referanse):

Just finished watching the Big bang theory episode on March 13. 2014 (The Mommy Observation) and spotted an i3 in Solar orange in the last scene... (It was supposed to be 20 years in the future.)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Electric BMW i3 reviewed by a Nissan LEAF owner [video]

http://ecomento.com/2014/03/13/electric-bmw-i3-reviewed-nissan-leaf-owner-video/
http://grantthomas.com/?p=795

Here Grant Thomas takes the new BMW i3 for a spin for a comparison piece with his Nissan LEAF. It is comprehensive to say the least. Passenger space, climate control, ergonomics and, of course, pace are all discussed. Overall this is probably the best experience of the BMW i3 you'll get short of actually driving one.


Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

MortenH

Sitat fra: LMOR på fredag 14. mars 2014, klokken 10:34
Fun fact "produktplassering" (video referanse):

Just finished watching the Big bang theory episode on March 13. 2014 (The Mommy Observation) and spotted an i3 in Solar orange in the last scene... (It was supposed to be 20 years in the future.)
Bilen opptrer i ca 3 sekunder. Her er et snapshot jeg tok "i rette øyeblikk":
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

VG+ har i dag test av elbiler, og det er verdens kjedeligste mennesker, de som jobber i NAF som er med og bedømmer. Da vinner selvsagt traustheten selv, e-Golf, en bil uten varmepumpe og med LAAAANG ladetid får terningkast 6, mens i3 får en 4-er. Latterlige greier.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Sitat fra: Thomas81 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 13:05
VG+ har i dag test av elbiler, og det er verdens kjedeligste mennesker, de som jobber i NAF som er med og bedømmer. Da vinner selvsagt traustheten selv, e-Golf, en bil uten varmepumpe og med LAAAANG ladetid får terningkast 6, mens i3 får en 4-er. Latterlige greier.
http://pluss.vg.no/2014/03/17/1558/1558_22812896
Link for de late.  ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Terondo

For oss som ikke har VG Plus, hva er det de trekke ned på for i3. At e-Golf kommer godt ut, er lite overraskende. Det er tross alt den mest solgte bilen gjennom tidene i Norge, så vanskelig å ikke like den. Selv synes jeg den blir for tam. Liker verken fremhjulsdrift eller slapt motoriserte biler. Synes også interiørmessig at det blir noe rotete. Likte det før, men de siste årene synes jeg det blir for kjedelig. En ting er å lage noe stilrent, som blir kjedelig, etter endel år, men når det er laget for å være spenstig, og så blir det kjedelig, blir det virkelig kjedelig.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Nå diskuterer vi i feil tråd igjen, men slik jeg har forstått denne, så er det samme testen som vi tidligere har diskutert heftig, der i3 ble trukket mye for interiør og dør-løsningen.

Gir du 6 til e-Golf så er det vel ikke så rart at en ikke liker i3 designet. Noen av oss vurderer det motsatt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Mippen

Var det mer enn design og interiør som trakk ned i vg på i3? Hva med rekkevidde og kjøreegenskaper?
Fremtiden er elektrisk.

LMOR

Les denne tråden, og de som mener det ikke er samme som er brukt på nytt, kan kanskje vekke liv i den tråden i stedet for her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12000.0.html

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Det var dette mrd dørene og det evinnelige fotgjengerskyddet som trakk ned bl.a. Blir nok for nyskapende og rask for de kjedelige NAF-folka.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA