Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

Sirka

Og denne omtalen fra ABC Nyheter har visst ikke blitt delt her før - mange bilder og en del teknisk: http://www.abcnyheter.no/motor/2013/12/18/hoeyspent-kjoereglede-med-bmw-i3
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Terondo

2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

i3_X5_730

Terondo

Enig med den! Selv om jeg har kjørt mye annet bra, så var det noe med i3 som skapte et helt spesielt førsteinntrykk da jeg kjørte den. Jeg har aldri vært så sikker på et bilkjøp før. Det var ikke snakk om noe annet enn at denne bilen skulle jeg bestille.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

bromm

Video review fra Autocar http://www.autocar.co.uk/car-video/video-bmw-i3-worlds-most-desirable-affordable-electric-car

Nøytralt og kritisk, men han tuller litt med noen små detaljer fordi han blander spesifikasjonene mellom BEV og REx-versjonene. Det er helt riktig at REx har både dårligere akslerasjon og rekkevidde enn den uten...

02jan

Ja her tenkte jeg at det blandes med EL og REX ang. Akselerasjonen, ingen tvil om at i3 er rask. Har tidligere kjørt Z3 coupe og fortsatt kjører A6 quattro, som blir som en gammel traktor/volvo 244 i forhold til i

Det reageres på dørløsningen, noe som var hett diskusjonstema, her på nettet før lansering av bilen.

"Konebilen" vår tidligere var Honda HRV 3- dørs, omtrent samme ytre mål som i3.
Omtrent samme bagasje rom som på i3 , ikke noe problem med å få inn stor barnevogn osv - det upraktiske med denne bilen ble disse store dørene , når unge skulle ut og inn av sete.

Med i3 dørløsningen, så er jo dette løst helt genialt - alternativet var at jeg som fører måtte leve med en mindre fremdør en nødvendig - og at bakdøren  også hadde hatt et litt lite format.

De fleste som skal sitte bak i i3 hos meg er barn, disse må jeg uansett åpne dør for og spenne fast i sete. Skulle en unge finne på slå opp døren sin , så smeller den uansett ikke inn i andre parkerte biler.

Forstår ikke kritikken med dørene, da det også er frivillig for biljournalisten å velge å kun åpne den døren som leder frem til førersetet, når man skal kjøre alene. Jeg åpner ikke bakdøren for å åpne førerdøren ,når jeg skal ut å kjøre.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

bromm

Hei 02jan, dette er en tråd for omtale/bilder/video av i3. Fint om det ikke blir diskusjoner her, slik at det ikke ender opp som en tråd helt ut av kontroll. Lag gjerne egne tråder som diskuterer hver enkelt test/omtale/video, men vennligst la denne tråden inneholde bare selve lenkene, bildene og videoene.

(Det er mange som bruker denne tråden til å sette seg inn i selve bilen, og ikke nødvendigvis diskusjonene rundt - som finnes i utallige andre tråder)...

Takk !

Sirka

"The i3 is the most innovative thing to come out of Munich in a decade."

http://www.wired.com/autopia/2013/07/bmw-i3/#slideid-67021

(Nå må bilen komme snart, så jeg kan begynne å gjøre andre ting enn å surfe rundt på nettet for å døyve suget ...)  :P
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

TAS

BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Sirka

Sirka

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA