Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av bromm, onsdag 25. september 2013, klokken 11:17

« forrige - neste »

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

GelpMan

Inntresant dette. Bytte batteripakke om 5 år og vips 300km kjørelengde. ( I følge artikkelen nedenfor )

http://www.electric-vehiclenews.com/2013/09/bmw-i3-to-have-200-mile-lithium-air.html

Terondo

Detter er meget interessant. Ikke at jeg tror rekkevidden kommer til å by på problemer, men om det kommer en mulighet for pakkebytte, uten at det koster skjorten, vil det jo absolutt være verdt å vurdere.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Det jeg også har lest, er at de som kjøper solcelle-laderen som kommer, kan koble den gamle batteripakken til denne :-)

Da kan du produsere og lagre strøm selv!

Men en ting er at de skryter av dette nå, men en annen ting er om det faktisk blir et valg for oss. Jeg lever i håpet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

#125
Da har noen andre og kanskje bedre sjåfør testet en M3 mot en i3. Forskjellen ligger nok i at det ikke ser ut som han spant på tallene, slik som på filmen.

(M3 er den som har best tid, hvis noen lurer. Men det er ikke mye forskjell :-))
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

For de som har kjøpt Park Assist :-)

http://cars.aol.co.uk/2014/01/17/man-claims-bmw-park-assist-function-caused-him-to-mount-parked/

Men det ser ikke akkurat ut som om han prøvde å lukeparkere heller... Tror ikke han har lest manualen :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Jeg tror han må ha missforstått hva man skal gjøre når man benytter den automatiske parkeringsfunksjonen. Man kan ikke gå ut av bilen og la den gjøre resten selv. For jeg regner med at vedkommende sjåfør må ha gjort noe sånt. Vist ikke, burde jo et lite trykk på bremsepedalen ha unngått dette. Fascinerende hvor mange ubrukelige sjåfører skyller på bilen når det går galt.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Sitat fra: Terondo på mandag 20. januar 2014, klokken 15:32
Jeg tror han må ha missforstått hva man skal gjøre når man benytter den automatiske parkeringsfunksjonen. Man kan ikke gå ut av bilen og la den gjøre resten selv. For jeg regner med at vedkommende sjåfør må ha gjort noe sånt. Vist ikke, burde jo et lite trykk på bremsepedalen ha unngått dette. Fascinerende hvor mange ubrukelige sjåfører skyller på bilen når det går galt.

Det er vel det siste som er sannheten. Ingen av BMW løsningene så langt fungerer når du står utenfor bilen, og ingen av de systemene jeg har sett fra BMW kunne klart noe slikt, selv om du satt i bilen. For det første finner den ikke en luke når du ikke kjører forbi en åpning mellom 2 biler med god nok plass mellom, og for det andre klarer den ikke vri bilen 90 grader, og for det tredje kobler den ut i den hastigheten du må har for å klare dette. Så vi kan slappe av :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Det er mange poster fra meg, men seg ut som det er en populær tråd, så jeg fortsetter:

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/i3/85322/bmw-i3-vs-rivals-electric-car-triple-test

Skaper heldigvis ikke noen krangel tror jeg, og kanskje ikke 100% relevant, men alle tester i3 vinner er jo bra. Prius vant i en tilsvarende test i Sverige som også har REX.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

The BMW i3, in person, looks like something out of the Jetsons (or maybe Woody Allen's Sleeper) - and that's not necessarily a bad thing given its mission.

There were no squeaks or rattles over typical NJ winter ravaged roads. Wind and road noise were Rolls Royce-esque quiet - seriously!

http://www.examiner.com/review/bmw-i3-all-electric-vehicle-road-test?cid=rss
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)



Vind

#134
Slikt Politi vil vi ha.

Angående Politi, her er en kort video fra kjøring med køassistent - en hånd løst på rattet, og bilen kjører helt på egen hånd under Bygdøy Lokket  8)

Beklager dårlig fokus - skal prøve å få byttet den ut med en bedre film neste gang det er kø.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA