Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla-psykosen

Startet av Eblogg, onsdag 25. september 2013, klokken 11:16

« forrige - neste »

tomrh

Oppstod et uventet "problem" ved å kjøre mye. Vi nådde 20.000 km bare etter 8 måneder. Batteridiagnostikk skal iflg serviceskjemaet tas første gang etter 12 mnd, deretter hver 24. mnd, så 8 mnd var for kort tid mente de. Nå ved 40.000 km service tok de heller ikke batteridiagnostikk siden det skulle vært tatt ved 20.000.... ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TB

Har ikkje fått noko svar frå forhandler ang. batterirapport. Men, har fått svar på serviceintervall på C-Zero:

Serviceintervallene på C-Zero ser slik ut:
10 000 km/ 6 mnd
20 000 km/ 12 mnd

Den første servicen (10 000 km / 6 mnd) er en liten kontroll hvor vi sjekker forstilling og bremser.
Den andre servicen (20 000 km / 12 mnd) er hoved servicen. Dette er en mer omfattende service med utskifting av deler og vedlikehold av batteriet.

Grunnen til at det er en 10 000 km / 6 mnd kontroll er fordi at bremsene ikke blir like mye brukt på en el bil i forhold til en bensin/diesel bil. Dette er fordi at bilen bremser opp når man slipper gassen, og dette kan føre til at det blir noe mer rust på skivene pga værforholdene i Norge. Som f. eks pga salting av veiene.

Dvs, at eg hadde 20 000 / 12 mnd var altså feil...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

erik e

Den var "ny". ???????. F eks. Ny bil på våren,service på høsten pga.salt på veien. Ho Ho . Hva blir det neste ?  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

erik e

Hei igjen. Det at du hadde 20 000 km/12 mnd. service var nok ikke feil.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Verkstedet lover heldigvis å ta batteritesten nå uten ekstra kostnader, de har alltid vært veldig greie å ha med å gjøre. Men jeg vurderer sterkt å droppe videre servicer. Når jeg ser over lista over hva de faktisk gjør, så er det bare batteritesten og sjekk av høyspentkabler som faktisk er av verdi. Resten er småtterier man kan sjekke selv. Sannsynligheten for at jeg noensinne skal få bruk for garantien virker fjernere enn noen gang. Føler rett og slett at servicene er penger ut av vinduet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Kito76

Bestilt 1.service etter 1 år og 10.000 km. Pris ca kr 3600,-. Grei pris? Noen som har tatt service hos Motorforum Oslo med batteritest?

elektrolux

Sitat fra: tomrh på fredag 27. september 2013, klokken 08:16
Når jeg ser over lista over hva de faktisk gjør, så er det bare batteritesten og sjekk av høyspentkabler som faktisk er av verdi. Resten er småtterier man kan sjekke selv. Sannsynligheten for at jeg noensinne skal få bruk for garantien virker fjernere enn noen gang. Føler rett og slett at servicene er penger ut av vinduet.

Høres ut som en god plan. Ofte koster det mer enn det smaker å ta slike servicer.

Vil påstå at du også kan ta batteritesten og sjekk av Høyspentkabler selv: 

- Batteritest: Lad bilen opp og sjekk rekkevidden mot tidligere turer.
- Sjekk av høyspentkabler: Se etter feilmelding i displayet. Ingen feilmeldinger, ingen feil. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

erik e

Hallo,og dette kommer fra "ELBILHJELPEN". Skal vi som kjører EL-bil sjekke høyspennings kabler selv. Det står jo "varseltrekant" på alt som har med batteri og kabler og gjøre. Snart får du et liv på samvittigheten. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Foreslår at du leser inlegget mitt en gang til. ;)

Som bruker av bilen skal du kun gjøre det brukermanualen sier: Se etter feilmeldinger i displayet. Helt ufarlig.

Bilen måler selv kontinuerlig for overslag i høyspentsystemet, og vil selv varsle om feil. Ev. dårlige kontakter ( som følge av slett monteringsarbeid) burde vært oppdaget på førstegangsservice. Etter det er det meget usannsynlig at det vil oppstå dårlige kontakter, og like usannsynlig at dette oppdages før det uansett betyr bytte av deler. aktisk er nesen til brukeren her den beste detektoren for varmgang/brenning. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eblogg



[/quote]

- Batteritest: Lad bilen opp og sjekk rekkevidden mot tidligere turer.

[/quote]

Dette blir vel litt feil. Da må det isåfall gjøres på en avstengt veistrekning der du bremser og gasser på de samme stedene begge gangene. Vær og temperatur må også være nøyaktig lik.

Har for øvrig enda ikke fått tilbakemelding fra Motorforum Kjeller som de lovte.
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Kito76

Fikk rapporten fra motorforum i Oslo etter 1.service. Soc 99% og uten feil... Driftstid 1400 timer etc

Eblogg

i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Kito76

Espri: anbefaler at du fyller spylevæske før levering. Sparer nok mange hundrelapper :)

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA