Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla-psykosen

Startet av Eblogg, onsdag 25. september 2013, klokken 11:16

« forrige - neste »

Eblogg

Er det riktig at det ikke lages noen utskrift over batterienes tilstand på batteridiagnostikken som utføres på service på en iMiEV?
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Stjerneglis

Nei, vi fikk utskrift av Motorforum etter servicen. Vær obs på at at batteridiagnostikk kjøres annethvert år.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Eblogg

#2
Dette er veldig rart. Motorforum Kjeller hevdet hardnakket at en slik rapport fantes ikke. Bilen min har vært på 20000 service og ifølge kvittering er denne diagnostikken en del av servicen. Jeg måtte til og med tilbake en ekstra gang fordi diagnoseutstyret feilet under servicebesøket slik at de måtte ta diagnosen på nytt. Men rapport kunne de ikke lage. Uten denne rapporten og da spesielt ved 5 års service kan man jo ikke dokumentere en eventuell reklamasjon dersom batteriene ikke holder den garanterte kapasiteten.
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

erik e

Nei !   Etter test tar det vel ca. 1 min. og "printe" det ut.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Sikkert bare en misforståelse et sted:

Hele hensikten med å ta en slik diagnose må jo være å kunne dokumentere endringer siden sist. Altså kunne sammenligne 2 dokumenterte tester.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eblogg

Er det noen som vet hvem jeg kan henvende meg til for å få hjelp til å få verkstedet til å forstå? De mangler tydeligvis kunnskap.
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

uppis

Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?
2012 i-Miev

Mr.Zero

Sitat fra: uppis på søndag 22. september 2013, klokken 23:32
Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?

MF Asker&Bærum skriver ut batteristatusrapport ved 20kkm service. Ved denne servicen tappes batteriet ned for så å lades opp. Deretter leses status på batteriet av.
De gutta på Peugeot jeg har snakket med, gjør ikke dette på iOn. Citroenfolket gjør det. Det kan nok også variere med hvilken service som blir gjennomført. Mjauen har jo service på 20kkm, mens franskmennene skal inn på 10kkm, eller ett år.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

uppis

Takk @Mr.Zero! Mulig det blir MF Asker og Bærum som får æren av første service ...
2012 i-Miev

Mr.Zero

Sitat fra: uppis på mandag 23. september 2013, klokken 13:50
Takk @Mr.Zero! Mulig det blir MF Asker og Bærum som får æren av første service ...

Ja du får ta turen dit! Da blir bl.a bremsetromler tatt av for vask og stell. Ikke mange andre verksteder som gjør dette. Greie folk med god kompetanse på mjauen. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 23. september 2013, klokken 09:00
Sitat fra: uppis på søndag 22. september 2013, klokken 23:32
Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?

MF Asker&Bærum skriver ut batteristatusrapport ved 20kkm service. Ved denne servicen tappes batteriet ned for så å lades opp. Deretter leses status på batteriet av.
De gutta på Peugeot jeg har snakket med, gjør ikke dette på iOn. Citroenfolket gjør det. Det kan nok også variere med hvilken service som blir gjennomført. Mjauen har jo service på 20kkm, mens franskmennene skal inn på 10kkm, eller ett år.
Hei
Ser det ofte blir skrive at Citroen har 10 kkm service interval. Har levert min C-Zero inn til 20 kkm service idag. Det har aldri blitt kommunisert noko anna enn 20 kkm til meg frå forhandler Auto Elite AS, Ensjø (Oslo). Teller i bilen viser også det samme, 20 kkm eller 12 mnd.

Mulig Citroen opererte med 10 kkm intervall i starten?

Eg vart bedt om og levere bilen med lite straum på batteriet, og har bedt om batteristatusrapport, så får me sjå i morgon kva eg får.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: TB på mandag 23. september 2013, klokken 18:23
Sitat fra: Mr.Zero på mandag 23. september 2013, klokken 09:00
Sitat fra: uppis på søndag 22. september 2013, klokken 23:32
Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?

MF Asker&Bærum skriver ut batteristatusrapport ved 20kkm service. Ved denne servicen tappes batteriet ned for så å lades opp. Deretter leses status på batteriet av.
De gutta på Peugeot jeg har snakket med, gjør ikke dette på iOn. Citroenfolket gjør det. Det kan nok også variere med hvilken service som blir gjennomført. Mjauen har jo service på 20kkm, mens franskmennene skal inn på 10kkm, eller ett år.
Hei
Ser det ofte blir skrive at Citroen har 10 kkm service interval. Har levert min C-Zero inn til 20 kkm service idag. Det har aldri blitt kommunisert noko anna enn 20 kkm til meg frå forhandler Auto Elite AS, Ensjø (Oslo). Teller i bilen viser også det samme, 20 kkm eller 12 mnd.

Mulig Citroen opererte med 10 kkm intervall i starten?

Eg vart bedt om og levere bilen med lite straum på batteriet, og har bedt om batteristatusrapport, så får me sjå i morgon kva eg får.

Tror endel biler er justert inn på 10kkm - min inkludert. Men jeg velger å kjøre etter 1år/20kkm.
Forøvrig bør man be om batteriskjema da dette ikke automatisk printes ut etter opplading. Men det er fullt mulig å gjøre det ved endt prosess - som ikke blir lagret i datasystemene til forhandler. Videre koster et hovedbatteri den nette sum av 202.000,-. Skiftejobben i tillegg. Kan være greit å følge litt med (dog mye uforståelige tall på dette skjema) selv om garantien gjelder i 5 år.
Koser meg med min C-Zero, jeg...! 4 års garanti igjen ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TB

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 24. september 2013, klokken 16:15
Sitat fra: TB på mandag 23. september 2013, klokken 18:23
Sitat fra: Mr.Zero på mandag 23. september 2013, klokken 09:00
Sitat fra: uppis på søndag 22. september 2013, klokken 23:32
Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?

MF Asker&Bærum skriver ut batteristatusrapport ved 20kkm service. Ved denne servicen tappes batteriet ned for så å lades opp. Deretter leses status på batteriet av.
De gutta på Peugeot jeg har snakket med, gjør ikke dette på iOn. Citroenfolket gjør det. Det kan nok også variere med hvilken service som blir gjennomført. Mjauen har jo service på 20kkm, mens franskmennene skal inn på 10kkm, eller ett år.
Hei
Ser det ofte blir skrive at Citroen har 10 kkm service interval. Har levert min C-Zero inn til 20 kkm service idag. Det har aldri blitt kommunisert noko anna enn 20 kkm til meg frå forhandler Auto Elite AS, Ensjø (Oslo). Teller i bilen viser også det samme, 20 kkm eller 12 mnd.

Mulig Citroen opererte med 10 kkm intervall i starten?

Eg vart bedt om og levere bilen med lite straum på batteriet, og har bedt om batteristatusrapport, så får me sjå i morgon kva eg får.

Tror endel biler er justert inn på 10kkm - min inkludert. Men jeg velger å kjøre etter 1år/20kkm.
Forøvrig bør man be om batteriskjema da dette ikke automatisk printes ut etter opplading. Men det er fullt mulig å gjøre det ved endt prosess - som ikke blir lagret i datasystemene til forhandler. Videre koster et hovedbatteri den nette sum av 202.000,-. Skiftejobben i tillegg. Kan være greit å følge litt med (dog mye uforståelige tall på dette skjema) selv om garantien gjelder i 5 år.
Koser meg med min C-Zero, jeg...! 4 års garanti igjen ;D

Hei igjen
Henta bilen idag - og fekk til svar at min bil var for ny. På grunnlag av understellsnummer så var biler med nyere nummer ikkje mulig og skrive ut batterirapport frå. På eldre biler var det mulig. Dette virka rart, andre som har fått denne melding? Nr på min bil er: VF71NZKZZCU904278
Eg bad om batteristatus både når time for service vart avtalt, og når eg leverte bilen inn, men mottok ingen rapport, litt overraskende?

Programvare oppgradering for batteri forstår eg er utført. Bremseservo skal vere bytta, samme med viskerarmen. Radio og blåtann håndfri var det ingen feil med..
ESP som lyser når det er kaldt måtte bli sjekka når det er kaldt...

Når det gjeld service indikator, så er denne no justert til 10 kkm / 6 mnd... Oppdaga ikkje dette når eg var der, så eg har sendt e-post om dette. Dvs, service indikator kan tydlegvis stilles til både 20 kkm, som eg hadde, og 10 kkm som eg har fått no.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

uppis

Hmm, her var det en del forskjellig info og erfaringer. Har fått time hos MF Asker&Bærum. Får se hva som kommer ut av det. Men ikke før om to uker. Jeg skal på reise først.
2012 i-Miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA