Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rapport etter batteridiagnostikk

Startet av kimnaess, tirsdag 24. september 2013, klokken 22:53

« forrige - neste »

sondell

Hmm, er ikke denne del av bilen med på å gjöre det mulig med luftmotstand ned mot 0.24CW? Vil jo påvirke rekkevidden. Har du tuklet med den? Ja. Kan du skylde på andre. Nei. Og vi er i den onde sirkel...

kimnaess

Alle har forskjellig smak

Jeg er vant med at tøffe sportsbiler har en tøff grill, gjerne netting og ikke et billig plastdeksel...

Og ja, man vil miste litt rekkevidde om man bytter den ut, men for min del er jeg villig til å ofre det. Jeg hadde Roadster med 360 km rekkevidde i 1,5 år før Model S og klarte meg helt fint med det :)
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

OddB

Tror den noseconen etterhvert  vil bli Teslas varemerke framover også på nye modeller. Det er vel ingen som som modder grillen på en BMW og Mercedes ?

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

satheesh.net

Har litt lyst til å farge nosecone (pearl) hvit. Kult eller harry? ::)

Muffinman

Ikke salve for mine øyne akkurat. Kanskje det går an å eksperimentere med andre fargenyanser eller mønstre? Finnes masse forskjellig folie å få tak i. Og Photoshop er vår venn ;)

Hyperstress

Sitat fra: satheesh.net på fredag 29. november 2013, klokken 17:47
Har litt lyst til å farge nosecone (pearl) hvit. Kult eller harry? ::)

Jeg har sett bilder av de fleste farger, og hvit og rød passer veldig godt med farget nosecone synes jeg. Jeg har ikke sett bilder av grå enda - det hadde vært interessant å sett.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Sharp

Jeg vil ha nosecone med innebygget kamera som kan lagre kjøringen min på minnekort, med infrarød kamera som kan vises i instrumentpanelet ved mørkekjøring, to små laser 1000-metre og sensor til adaptiv cruise control.

Hvem vil lage det til meg?  ;D

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ELTesla

Kan ikke si meg helt enig.

Er dette snakk om folie eller grill?

JWinterburn

Sitat fra: Sharp på søndag 01. desember 2013, klokken 19:33
Jeg vil ha nosecone med innebygget kamera som kan lagre kjøringen min på minnekort, med infrarød kamera som kan vises i instrumentpanelet ved mørkekjøring, to små laser 1000-metre og sensor til adaptiv cruise control.

Hvem vil lage det til meg?  ;D
+1 ;)

Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

laumb

Utfordrer førstemann som skal på langtidsreise (og som da klarer seg uten nosecone en stund) å sende den inn til noen som har 3D scanner. Da får vi ei 3D fil vi kan endre til hva vi vil, lage fester til hva vi vil (integrert autopassholder?) så får vi den printet ut igjen ganske rimelig.

Det samme kan vi gjøre om noen har en løs spoiler. Så kan vi få den printet i plast, metall eller støpt i CF..

Havebigfun

3D scanning kan ikke ta så lang tid- holder det ikke å stikke innom en scannereier ,ta av nosecone- se på mens scanning foregår og ta den med igjen?
-eller er det ventetider som i helsevesenet? :o
Hvem har en slik scanner?

laumb

Tenkte mest på å finne en tjeneste der man sender den inn...

Har ikke funnet noe i nærheten av Oslo. Noen som er flinkere til å søke?

dkw_junior

Kunne godt tenkt meg en i carbon. Bare synd at det materialvalget har blitt vanskelig pga det jævla look-a-like mølet. Skal man ha carbon skal det være støpt i carbon. Nok om det. Har selv drevet i det faget tidligere og støpte utallige deler til mc. Måtte til stadighet overbevise folk om at det var "the real thing", og ikke tape...
Problemet er at alle tror du kjører rundt med en bil nedklistra med carbontape  ::)
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA