Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeblues

Startet av lasse.johansen.88, tirsdag 24. september 2013, klokken 12:27

« forrige - neste »

lasse.johansen.88

jeg skal på ferie 2 oktober, å bor i våler i østfold. har 2 alternativer får å komme meg dit.

1: Bli kjørt til Son, ta tog til Oslo S, deretter ta flytoget til gardermoen, dette tar jo litt tid å koster 520,- tilsammen.

2: kjøre Leaf``n og parkere på gardermoen parkering ( 420 kr får elbil ).

noen som har erfaring med å parkere med elbil på gardermoen parkering? er det ladestasjoener med lade kabel der eller må jeg bruke min egen ( redd får at den skal bli stjålet ).
og kan bilen stå tilkoblet med strøm i 12 dager i strekk?

FrodeK

I P 10 er det vanlige stikkontakter - altså må du bruke egen kabel. Antar at det er samme sak på de andre områdene også. Og så er det jo bare å låse kabelen, enten med hengelås eller Nissans eget deksel. Sett den på lading til 80% så kan den bare stå der.

jkirkebo

Sitat fra: lasse.johansen.88 på mandag 16. september 2013, klokken 11:16
jeg skal på ferie 2 oktober, å bor i våler i østfold. har 2 alternativer får å komme meg dit.

1: Bli kjørt til Son, ta tog til Oslo S, deretter ta flytoget til gardermoen, dette tar jo litt tid å koster 520,- tilsammen.

Drit i Flytoget ihvertfall og kjøp gjennomgående NSB-billett til Gardermoen. Det koster 220,- pr. pers. og du bruker bare 7-8 minutter lengre tid. Totalt 1:17 fra Sonsveien til OSL.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lasse.johansen.88

Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. september 2013, klokken 12:42

Drit i Flytoget ihvertfall og kjøp gjennomgående NSB-billett til Gardermoen. Det koster 220,- pr. pers. og du bruker bare 7-8 minutter lengre tid. Totalt 1:17 fra Sonsveien til OSL.

ta samme toget som går til lillehammer ifra oslo s da?

jkirkebo

Sitat fra: lasse.johansen.88 på mandag 16. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. september 2013, klokken 12:42

ta samme toget som går til lillehammer ifra oslo s da?

Det stemmer. Tog til Lillehammer og tog til Eidsvoll stopper på Gardermoen. De bruker kun 1 minutt ekstra i forhold til de Flytogene som stopper på Lillestrøm. Når du allerede kommer med NSB-tog blir det mye billigere med gjennomgående billett enn å bruke NSB+Flytoget. Flytoget har fordelen av høyere frekvens, men med Mosselokalen inn er overgangstiden 15 min. til Lillehammer-toget og det passer jo bra. Da rekker man akkurat å kjøpe en kaffe på veien bort til riktig spor ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Olofm

Har brukt Gardermoen Parkering mange ganger med Leaf. Og dette fungerer veldig bra. Mange ladestasjoner som de reserverer til elbil etterhvert som de får bestillinger.

Du bruker egen kabel, men parkeringen er inngjerdet og bemannet døgnet rundt. Så jeg vil tro at det er minimal risiko for stjeling av kabel her. Jeg har ikke låst min de ganger jeg har vært der.

Tidligere så var det faktisk gratis for elbil å parkere, men de begynte å ta betalt tidligere i år.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

silverwrx

Jeg setter forhjulet oppå ledningen til ladekabel om jeg frykter tyveri.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA