Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første model s ulykke i Norge

Startet av Bjoris, tirsdag 24. september 2013, klokken 10:27

« forrige - neste »

MrUnderhill

180km (90km x 2) er innenfor teoretisk rekkevidde av den nye Leaf. Du bør ha god margin med 60kWh batteriet :-)  Siden det skal komme flere SuperChargers i løpet av 2014, bør den fungere også på langtur.

Batteriet på Tesla er utskriftbart, og om noen år kommer det kanskje større batteripakker (f.eks. 120kWh). Og da kan det hende du får kjøpt ett brukt 85kWh batteri til en fornuftig pris...


Øyvind.h

Veldig spent på om de får på plass salg og oppgradering av batteripakker med en enkelt og rask struktur etter hvert!
I batteribytte-demoen ser man at batteriet kan byttes veldig raskt, så det er bare fasiliteter, distribusjon av batteripakker og forretningsmodell som gjenstår. Tør man tippe at de kommer i gang med kjappe oppgraderinger ila 2-3 år? Når X har vært på veien et års tid?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Anew på mandag 16. september 2013, klokken 10:46
Angående reduksjon i kapasitet over tid - jeg oppdaget nettopp denne:

"A Battery Replacement Option will be available for purchase soon. The option allows you to pre-purchase a new battery to be installed after eight years for a fixed price: $10,000 for 60 kWh batteries and $12,000 for 85 kWh batteries."
(http://www.teslamotors.com/models/facts)

Har ikke sett dette omtalt før, så det er kanskje nytt? Forøvrig så vil nok 30% tap innen batteriets garantiperiode medføre nytt batteri.

Det er iallefall billig. Koster bare 10k mer enn oppgraderingen fra 60 til 85kWh koster i dag. (10k$ ca= 70kNOK.)

Men er jo som mange sier, en forsikring som har en utløpsdato. De sparer nok også mye på innbytte-batteriet som de kan resirkulere.

Amoss

Sitat fra: petersv på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:49
Sitat fra: Anew på mandag 16. september 2013, klokken 10:46
Angående reduksjon i kapasitet over tid - jeg oppdaget nettopp denne:

"A Battery Replacement Option will be available for purchase soon. The option allows you to pre-purchase a new battery to be installed after eight years for a fixed price: $10,000 for 60 kWh batteries and $12,000 for 85 kWh batteries."
(http://www.teslamotors.com/models/facts)

Har ikke sett dette omtalt før, så det er kanskje nytt? Forøvrig så vil nok 30% tap innen batteriets garantiperiode medføre nytt batteri.

Det er iallefall billig. Koster bare 10k mer enn oppgraderingen fra 60 til 85kWh koster i dag. (10k$ ca= 70kNOK.)

Men er jo som mange sier, en forsikring som har en utløpsdato. De sparer nok også mye på innbytte-batteriet som de kan resirkulere.

... og som jeg har skrevet ett annet sted, dette er nok antagelig en FAQ som har gått ut på dato :p  Mener dette tilbudet dukket opp i USA her tidligere i år, for raskt å bli trukket tilbake. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje de selv innså at kundene innså hvor dårlig tilbudet var?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA