Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gæsjan

Var på Tesla Alnabru idag og fikk fyllt på kjøleveske. Kjøpte i den forbindelse samtlige matter. Var med delesjefen inn på lageret for å hente dem da det trengtes nesten 2 mann for å bære alle pakkene.. Så ut som om de hadde masse matter (muligens ikke av alle). Pris 4703,09 ink moms Ganske stiv pris, men det er jo flere matter enn vanlig.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

TesLars

@Gæsjan: var dette for komplett gummimatte-sett (frunk, trunk, foran, bak)?
Oslo
Black Model S

TS

Sitat fra: Gæsjan på mandag 21. oktober 2013, klokken 19:15
Var på Tesla Alnabru idag og fikk fyllt på kjøleveske. Kjøpte i den forbindelse samtlige matter. Var med delesjefen inn på lageret for å hente dem da det trengtes nesten 2 mann for å bære alle pakkene.. Så ut som om de hadde masse matter (muligens ikke av alle). Pris 4703,09 ink moms Ganske stiv pris, men det er jo flere matter enn vanlig.

Jeg bestillte fra TeslaShop i US og kommer frem til 5776 NOK inkludert frakt i USA og med JetCarrier sjøfrakt til Norge.
Inkl MvA. Kommer om noen uker...

Interiør (3)
Frunk (1)
trunk (1)
3rad (1)


Merker jeg blir irritert over mangelen på informasjon fra TM.  Hentet bilen 15.10
Det er ikke en mobiltelefon vi har kjøpt ...Ikke bare å kjøpe deksel på nærmeste bensinstasjon
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Postman pat

Vær obs på at det har vært mye tjafs på Tesla's forum om misnøye med kvaliteten på teslamattene.  Er ikke sikker hvor dette endte hen, men bare en liten obs. Men dette kan de som har mottatt uttale seg bedre om enn jeg som prøver å finne mattealternativer gitt utfordringene å få tak i mattene fra Tesla.

Full diskusjon på : http://teslatap.com/modifications/rear-floor-carpet-mat/

Produsenter av aftermarket:

www.weathertech.com

http://www.autoanything.com/floor-mats/79A4424A0A0.aspx

http://www.teslamotors.com/forum/forums/tesla-vs-lloyd-floor-mats-which-better-deal
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Gæsjan

TesLars: Ja det skulle være for alle mattene inkludert en liten gulvmatte til 3. seterad.

FLR MAT, 1ST & 2ND ROW, LNR SET - MDLS (1019290-00-A)
FLR MAT, FRUNK, LNR SET - MDLS (1019289-00-A)
FLR MAT, TRUNK, LNR SET - MDLS (1019291-00-A)
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

krister461

Jeg har ikke bestilt barneseter og ser for meg at det lille rommet der setene ville blitt oppevart er veldig praktisk i daglig bruk til f.eks. å sette matvarer eller annet som ikke skal slenge så mye rundt.

Men, om jeg går for matte i bagasjerommet, vil ikke dette rommet bli vanskelig tilgjengelig?

Uten matter, er kan dette rommet stå åpen hele tiden eller er det et lokk som må åpnes hver gang?

Øyvind.h

Sitat fra: krister461 på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:41
Jeg har ikke bestilt barneseter og ser for meg at det lille rommet der setene ville blitt oppevart er veldig praktisk i daglig bruk til f.eks. å sette matvarer eller annet som ikke skal slenge så mye rundt.

Men, om jeg går for matte i bagasjerommet, vil ikke dette rommet bli vanskelig tilgjengelig?

Uten matter, er kan dette rommet stå åpen hele tiden eller er det et lokk som må åpnes hver gang?
Lokket er løst, og har en liten hempe helt inntil kanten ved bakluken som du kan åpne den med. Dvs du kan ta lokket helt bort om du vil. Jeg har en hel matte i bagasjerommet, men hempen til luken stikker opp. Går helt fint å åpne luken selv om matten ligger oppå. Dette lasterommet er helt genialt og rommer MYE! Sikkert perfekt til en haug matvareposer på jevnlig basis slik du foreslår.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Stellar

#113
Har lest flere steder at Lloyd sine rubbertite matter er veldig bra, men de har en ekstremt sterk lukt. Noen har lagt de ute i et par dager uten at det hjalp mye.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Omnilord

Jeg var på god vei til å bestille Lloyd mattene i går da de fremstår som både billige og bra, men leste litt om erfaringene først. Som Stellar skrev var sterk lukt en stor faktor. En mente at det ga seg etter et par dager ved å legge de ute, mens de andre som kommenterte lukt mente at den typisk satt i lenge.

Endte med å droppe dette kjøpet og går vel, om ikke annet smart dukker opp, for original "all-weather" mattene.
X Sig reservert

Stellar

Var innom Tesla Bergen igjen her om dagen(kan dere forstå det? :-) Satt meg inn i demobilen på passasjersiden, så at stoffmatten der var krøllet seg og "datt ned" mot bena. Den var tynn og kjip. Nå var jo dette en US utgave, men er dette bedret på de norske bilene?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

TS

Sitat fra: Stellar på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:38
Var innom Tesla Bergen igjen her om dagen(kan dere forstå det? :-) Satt meg inn i demobilen på passasjersiden, så at stoffmatten der var krøllet seg og "datt ned" mot bena. Den var tynn og kjip. Nå var jo dette en US utgave, men er dette bedret på de norske bilene?
Mine har gummi med knotter på undersiden .
Det ryktes at US org mattene var "papp"
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Gæsjan

La i mine originale gummimatter idag. Begynte med frunkmatta som jeg ble imponert over mtp gummikvalitet og passform. Gulvmattene i bilen var litt kjipere og glatte i gummien, men stort pluss for høye kanter slik at man kan løfte matta ut og helle ut smeltevann fra sko. Dette er helt håpløst på flere fossilbiler jeg har hatt der gummimattene ikke er høyere enn stoffmattene slik at alt smeltevann renner ut på gulvet.
Den lille gulvmatta til gulvet på 3 seterad skuffet meg litt da den hadde dårligst passform av alle. Rakk ikke
å teste den store gulvmatta bak.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Harlex

Sitat fra: Gæsjan på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:11
La i mine originale gummimatter idag. Begynte med frunkmatta som jeg ble imponert over mtp gummikvalitet og passform. Gulvmattene i bilen var litt kjipere og glatte i gummien, men stort pluss for høye kanter slik at man kan løfte matta ut og helle ut smeltevann fra sko. Dette er helt håpløst på flere fossilbiler jeg har hatt der gummimattene ikke er høyere enn stoffmattene slik at alt smeltevann renner ut på gulvet.
Den lille gulvmatta til gulvet på 3 seterad skuffet meg litt da den hadde dårligst passform av alle. Rakk ikke
å teste den store gulvmatta bak.
La inn mattene mine i går kveld... Enig med at den lille til fotbrønnen ikke hadde helt korrekt passform men jeg har ikke setene så bryr meg ikke. Ellers svært fornøyd. Får frunkmatten over helgen og har da komplett sett..Tøft design i mine øyne... Angrer ikke selv om disse mattene definitivt ikke var til "gi bort pris" Bare tenk tanken når den 1,75 literen med melk "eksploderer" i frunken :-\ Eller ungene drar med seg en god posjon hundedrit på teppet i baksetet.  >:( Slike situasjoner har det ennå ikke blitt oppfunnet stygge nok banneord til og belastningen på på min psykiske helse ville ført til forkortet levetid... :-\ Ser man det slik så er det svært billige matter.... 

Men den førersidematten. Der medfølger noen "kroker" til å feste matte til gulvet. Skal man bare skru krokene ned i teppet? ???
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OleJA

Sitat fra: Harlex på onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:13
Men den førersidematten. Der medfølger noen "kroker" til å feste matte til gulvet. Skal man bare skru krokene ned i teppet? ???

Ja, det er ihvertfall gjort slik på min bil når Tesla SC la inn mattene for meg.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA