Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

Dix Hallpike

Jeg bestilte trunk-, frunk- og interiørsett sendt med jetcarrier.
Fikk regning på 1960,- inkl. frakt og fortolling (Sjøfrakt)

(Lav vekt, men stort volum)
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

oroeltoro

Dix
Den prisen tror jeg er inklusive norsk MVA av varens verdi og frakt ved import.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Dix Hallpike

Er nok det, så totalprisen for disse for min del blir 1960 NOK + 589$
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

petersv

Takk for svar folkens, men jeg bestilte selv med JC, så kjenner prisen, var mer interessert i hva det kosta med MyUS.  :)

Hyperstress


Sitat fra: Dix Hallpike på mandag 14. oktober 2013, klokken 09:11
Jeg bestilte trunk-, frunk- og interiørsett sendt med jetcarrier.
Fikk regning på 1960,- inkl. frakt og fortolling (Sjøfrakt)

(Lav vekt, men stort volum)

Du sier lav vekt, men stort volum. Er det mulig å fjerne emballasje og brette/rulle hele settet sammen, og få det med seg i en bag tror du? (-skal til USA om et par uker)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Milzit

Sitat fra: oroeltoro på mandag 14. oktober 2013, klokken 08:54
TesLars
Har bare blitt fakturert men ikke mottatt varen (min bil er ikke produsert så jeg har god tid) , JetCarrier regner 21 dager fra båten går til varen er i Norge, så da blir det vel ca 1 måned vil jeg tro. Etter hva jeg kan se av prislistene ville flyfrakt kostet 200-250 kr mer.
JetCarrier sender da med båt, men jeg valgte "least expensive" på myUS og fikk det tilsendt med Fedex Economy på 4-5 dager.

Hvis jeg går på my account på myUS står det 235$ på den store pakken og 130$ på den andre, dvs. $365 totalt.

petersv

Takk for svar. Interiørmattesettet kosta 295 NOK for porto og fortollingsgebyr med JC sjøfrakt. De er billige, men det tar jo litt tid. Henta pakka hos de forresten, de holder til i Halden.

Roger (NO)

Tips:
Hør med tilgjengelighet på matter gjennom Tesla. Hentet et komplett sett i Bergen i dag.
De har riktig nok ikke oversikt på de norske prisene enda...

ctr46

85D

krister461

Tesla Bergen har fått priser på mattene nå. Jeg fikk disse opplest mens jeg hadde en ekstra prøvekjøring, men husker så dårlig at jeg ikke tør gjengji de her... ;-)

AllanW

Kjempe kule matter!
Hvor får man kjøpt dem og hvor mye koster de?
Sitat fra: Milzit på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:20
Da kom den siste pakken i dag.
Litt rart med matten til trunken, virker som man må kutte inn der lastekrokene er da det er laget en innsnevring der. Jeg trodde alle biler hadde kroker...

Jeg er litt usikker på hvor den lille manner i "All-weather Model S trunk S" skal brukes til, det er når man skal slå ned setet?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

roaaad

#101
Fra min DES in Bergen - følgende er foreløpige priser på originale Tesla gummimatter.  De har ikke på lager p.t. og det var ikke mulig å legge dette til på min faktura for bilen og dermed slippe mva (bilen kommer i neste uke).

Parts:                               
1019289-00-A - FLR MAT, FRUNK, LNR SET - MDLS                862.23
1019290-00-A - FLR MAT, 1ST & 2ND ROW, LNR SET - MDLS        1,332.54
1019291-00-A - FLR MAT, TRUNK, LNR SET - MDLS                1,567.70

    Subtotal Parts Price:                             (NOK)    3,762.47
   
    Discount: (NOK)    0.00
    Shipping: (NOK)    0.00
    Estimated Tax:                                 (NOK)    940.61
    Total Amount:                                 (NOK)    4,703.08

Note: This is a quote on list price, actual prices may vary at the time of service.

Edit: Ser at norske priser ligger noe under USA + frakt/mva, ja.

Roger (NO)

Sitat fra: roaaad på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:06
Fra min DES in Bergen - følgende er foreløpige priser på originale Tesla gummimatter.  De har ikke på lager p.t. og det var ikke mulig å legge dette til på min faktura for bilen og dermed slippe mva (bilen kommer i neste uke).  Kan virke som import fra USA ikke er så dumt?

Parts:                               
1019289-00-A - FLR MAT, FRUNK, LNR SET - MDLS                862.23
1019290-00-A - FLR MAT, 1ST & 2ND ROW, LNR SET - MDLS        1,332.54
1019291-00-A - FLR MAT, TRUNK, LNR SET - MDLS                1,567.70

    Subtotal Parts Price:                             (NOK)    3,762.47
   
    Discount: (NOK)    0.00
    Shipping: (NOK)    0.00
    Estimated Tax:                                 (NOK)    940.61
    Total Amount:                                 (NOK)    4,703.08

Note: This is a quote on list price, actual prices may vary at the time of service.
Ser ut som prisene er direkte overført fra USA omregnet fra dollar kurs (?)
Så kommer mva på toppen.

Dette vil jo også bli tilfellet ved import, men da kommer transporten i tillegg...

19quiz76

Fikk beskjed på Alnabru i dag om at det finnes matter på lager man kan få over disk. Dette var helt ferskt, så han skulle ringe meg senere om priser. Han trodde det bare var interiør minus frunk og trunk.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OleJA

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:58
Fikk beskjed på Alnabru i dag om at det finnes matter på lager man kan få over disk. Dette var helt ferskt, så han skulle ringe meg senere om priser. Han trodde det bare var interiør minus frunk og trunk.

Fikk opplyst 1.660,- inkl mva, for interiør matter på Trd SC
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA