Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

sondell

På svaret jeg fikk höres det kanskje ut som det er mer en et leveranseproblem.
"We are in the process of launching EU approved vehicle accessories in Europe and they should be available in the next couple of months. "
Ting må först bli godkjent i EU !? Hvis jeg skjönner det riktig... Derfor er det også mulig å bestille ting fra Teslashop i US som ikke må godkjennes. Matter må tydeligvis det, av noen grunn.

Kallagtunet

Sitat fra: sondell på lørdag 28. september 2013, klokken 11:43
På svaret jeg fikk höres det kanskje ut som det er mer en et leveranseproblem.
"We are in the process of launching EU approved vehicle accessories in Europe and they should be available in the next couple of months. "
Ting må först bli godkjent i EU !? Hvis jeg skjönner det riktig... Derfor er det også mulig å bestille ting fra Teslashop i US som ikke må godkjennes. Matter må tydeligvis det, av noen grunn.

Nå har vel Tesla i flere år snakket om sin EU/Europa launch så at det bør jo ikke komme som noen overaskelsse på dem at ting skal leveres her og dermed må være godkjent for leveranse her... 

Når det gjelder matter og annet tilbehør så er det bare ikke bra nok selv om det ikke står om livet:D

TS

#47
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. september 2013, klokken 11:47
Sitat fra: sondell på lørdag 28. september 2013, klokken 11:43
På svaret jeg fikk höres det kanskje ut som det er mer en et leveranseproblem.
"We are in the process of launching EU approved vehicle accessories in Europe and they should be available in the next couple of months. "
Ting må först bli godkjent i EU !? Hvis jeg skjönner det riktig... Derfor er det også mulig å bestille ting fra Teslashop i US som ikke må godkjennes. Matter må tydeligvis det, av noen grunn.

Nå har vel Tesla i flere år snakket om sin EU/Europa launch så at det bør jo ikke komme som noen overaskelsse på dem at ting skal leveres her og dermed må være godkjent for leveranse her... 

Når det gjelder matter og annet tilbehør så er det bare ikke bra nok selv om det ikke står om livet:D

Det kan være av følgende grunner : Tesla mattene har i USA fått kritikk for å være av dårlig kvalitet,  så de får laget en bedre modell til oss

Eller, det kan være andre krav i EU som festeanordninger , brannsikkerhet etc

Det som er utrolig , er at et slikt selskap fra Silicon Valley ikke har klart å få på plass europeisk nettbutikk til oss ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

Og mitt poeng er igjen det kan ikke komme som en overraskelse at EU har egne regler. Dette kunnede log burde de tatt høyde for når de speccet mattene hos leverandør.

Gummimattene tror jeg har fått gjennomgående god kritikk mhp funksjon.

Milzit

#49
Da kom mattene til myUPS adresse 3 pakker totalt. 380$ total declared value.

Show detail
00-447-7731
01-Oct-13   
Tesla
Merchant Invoice with Values   Buy Photos taken at Login     
1 item
5.1 lbs
152079   
$110.00
 
Include
To: Milzit     Tracking Number: 123123123129
Qty       Description   Schedule B   Export description   Declared value
1   PCS   Rubber Floor Mats     4016.91.0000   Rubber Floor Mats   $110.00
               Package totals:   $110.00
Your notes:    Edit notes   
Show detail
00-447-7720
01-Oct-13   
Tesla
Merchant Invoice with Values   Buy Photos taken at Login     
1 item
8.7 lbs
315206   
$200.00
 
Include
To: Milzit       Tracking Number: 232323232323
Qty       Description   Schedule B   Export description   Declared value
1   PCS   Rubber Floor Mats     4016.91.0000   Rubber Floor Mats   $200.00
               Package totals:   $200.00
Your notes:    Edit notes   
Show detail
00-447-7497
01-Oct-13   
Tesla
Merchant Invoice with Values   Buy Photos taken at Login     
1 item
4.2 lbs
152057   
$70.00
     Includ


petersv



petersv


Milzit

Ser bra ut det...

Jeg bestilte trekk til dekkene også, men disse var ikke kommet i følge myUs, men i følge Tesla var disse sendt. Jeg skal høre med Tesla hva som har skjedd med disse, disse er ikke så viktige.

Sualc

Finnes det en gummimatte til trunken for de som har barneseter der? :o

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Roger (NO)

Sitat fra: Sualc på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:01
Finnes det en gummimatte til trunken for de som har barneseter der? :o
Finnes vanlig matte til Trunk når setene er lagt ned og det er en vanlig bagasjerom, så finnes det matte for fotbrønnen når setene er "montert"

Sualc

Vil det si at gummimatten må tas ut hver gang man bruker barnesetene? :o

Burde vært en egen gummimatte for de som har disse setene i så tilfelle...
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Milzit

Bra service ifra myUS.com...dekktrekkene fra TeslaShop kom ikke i samme forsendelsen, så jeg fikk en mail fra myUS med beskjed om hva som manglet i følge pakkseddel fra Tesla.

Dekktrekkene kom i dag og fikk en mail med en gang om at sendingen var relased for forsendelse til Norge.

ellinger

Sitat fra: Sualc på onsdag 02. oktober 2013, klokken 15:08
Vil det si at gummimatten må tas ut hver gang man bruker barnesetene? :o

Burde vært en egen gummimatte for de som har disse setene i så tilfelle...
Nei, det er egne matter for de som har barneseter i 3. rad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA