Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

jorkus

Ser at pakka med interiørmatter veier ca 4 kg, men at den er litt stor.. Tenkte å sjekke om man kunne få kjøpe matter på fabrikken (skal dit til mandag), er det noen som kan si om man kan brette/rulle disse sammen å putte i en koffert? (dvs hvor myke er de?)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

christian1986

Det går ikke. I forhold til de jeg har i SAABen i dag er de veldig stive. Mattene til bagaserommet er spesielt ille.

Milzit

Takk for tipset her!
Jeg har også bestilt via MyUs
Hva er den lille matten til på trunk settet?
http://shop.teslamotors.com/products/all-weather-model-s-trunk-set

Litt rart å måtte bestille gummimatter fra USA når man har kjøpt en bil i den prisklassen.

Eopheim

Sitat fra: Milzit på onsdag 25. september 2013, klokken 20:52
Takk for tipset her!
Jeg har også bestilt via MyUs
Hva er den lille matten til på trunk settet?
http://shop.teslamotors.com/products/all-weather-model-s-trunk-set

Litt rart å måtte bestille gummimatter fra USA når man har kjøpt en bil i den prisklassen.
[/quote
Den lille matten er til ekstrarommet under trunken hvor evt ektrasetene befinner seg...
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

petersv

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 25. september 2013, klokken 08:04
Litt Off Topic, men for dere som handler direkte fra USA kan jeg anbefale myus.com
Mye bedre opplegg enn JC.

Bedre er et relativt begrep. Myus er iallefall my dyrere ;) Foretrekker JC, de er billige og raske.

larsleik

Sitat fra: Milzit på tirsdag 24. september 2013, klokken 20:56
Sitat fra: larsleik på onsdag 18. september 2013, klokken 18:40
Jeg betalte 1100 i frakt (inkl mva) med Jet Carrier for 4 kolli fra Linden NJ til Nesbru.

Matte til frunk, interiørsett , bagasjesett og utendørs trekk.

MVA kommer i tillegg på vareverdien.
Var dette sjø eller fly?

Sjø. Tar fire uker.


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Sveinal

Ville det gå greit å ta matte-settet med på flyet?

(Har mulighet for privat mellemlagring i USA).
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Milzit

Da var mine matter sendt ifra Tesla til myUPS adressen min. Får se hva jeg velger at frakt videre når den har ankommet der.
Skulle gjerne ha de nå så sølete som det har vært ute nå.

Milzit

Sitat fra: Sveinal på torsdag 26. september 2013, klokken 19:17
Ville det gå greit å ta matte-settet med på flyet?

(Har mulighet for privat mellemlagring i USA).
Hvis du ikke reiser business/first class så tror jeg dette kommer langt utover målene som er standard. Men jeg har ikke sett noen mål på eskende enda, men de er vel ganske store siden de ikke kan brettes.

sondell

Tenkte bare meddele at mitt forsök på direktebestilling jo ikke virket. Fikk svar at det vil väre på plass bestillingsmuligheter innen noen måneder i Norge. Men noen måneder er jo litt lenge synes jeg når de förste allerede hatt bilene i snart 2 måneder.

Å programmere en begrensning slik at enkelte ting ikke går å bestille til andre land enn US ville jo också värt veldig enkelt. Så skjönner ikke opplegget helt. Må jo bli mye ekstra arbeid for dem. Uansett, nå er de på vei via jetcarrier. Eller, skal ankomme dem i morgen.

Det morsomme i denne historien var jo at på den förste direkte bestillingen så, slengte jeg med en T-shirt siden jeg uansett ville betale masse frakt, hade aldri bestillt ellers. Denne ene tingen sendte de, med 200 NOK i frakt. Vel fremme, viste deg seg at jeg i min iver valgt feil störrelse, doh... Så noen som vil ha en Tesla T-shirt i störrelse small og bor på Nordstrand :) ?

19quiz76

Ville det ikke vært gunstig å kjøre et gruppekjøp på dette mht frakt?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Sofus

#41
Sikkert noe jeg har gått glipp av noe, men hvorfor i all verden kan ikke Tesla Norge sørge for det? Selv om det tar tid i få opp en norsk Tesla Shop, kunne vel matter etc bestilles og fraktes på samme måte som f.eks vinterhjul?
Model S

Hyperstress


Sitat fra: Sofus på lørdag 28. september 2013, klokken 09:25
Sikkert noe jeg har gått glipp av noe, men hvorfor i all verden kan ikke Tesla Norge sørge for det? Selv om det tar tid i få opp en norsk Tesla Shop, kunne vel matter etc bestilles og fraktes på samme måte som f.eks vinterhjul?

Ja, det er helt latterlig at de ikke får til det her i norge! På grensen til flaut for Tesla..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stig O

Enig. Det er helt latterlig at man må ha en tråd som denne.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Kallagtunet

Når Tesla sender container med container av andre deler med fly så er dette uforståelig. Å levere bil uten å kunne levere med gummimatter på senhøsten i Norge er ikke premium leveranse opplevelse spesielt ikke for for småbarnsfamilier...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA