Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

Milzit

Da kom den siste pakken i dag.
Litt rart med matten til trunken, virker som man må kutte inn der lastekrokene er da det er laget en innsnevring der. Jeg trodde alle biler hadde kroker...

Jeg er litt usikker på hvor den lille manner i "All-weather Model S trunk S" skal brukes til, det er når man skal slå ned setet?

Runex

Sitat fra: Milzit på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:20
Jeg er litt usikker på hvor den lille manner i "All-weather Model S trunk S" skal brukes til, det er når man skal slå ned setet?
Den lille matten passer i det snedige rommet under bagasjerommet bak. Kjekt å samle opp møkk og fuktighet fra f.eks. støvler og sko.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Milzit

Sitat fra: Runex på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:55
Den lille matten passer i det snedige rommet under bagasjerommet bak. Kjekt å samle opp møkk og fuktighet fra f.eks. støvler og sko.
At, da har jeg to.. Jeg hadde bestilt 3 row fotwell settet, jeg så ikke at den var med i trunk settet også

Milzit

Fikk svar fra Tesla: Det er kun biler med barneseter som har krokene i trunken.

Epleskreller

Sitat fra: Milzit på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:05

Sitat fra: Runex på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:55
At, da har jeg to.. Jeg hadde bestilt 3 row fotwell settet, jeg så ikke at den var med i trunk settet også

Den ekstra blir neppe vanskelig å omsette, regner med vi er mange som ønsker gummimatter til bagasjesetene..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

Sitat fra: fonberg på søndag 13. oktober 2013, klokken 00:40
Mattene som følger med standard er gummierte under og skal ikke slippe gjennom vann. Men de har nå de skålformede plastmattene til både kupe, trunk og frunk på lager i hvertfall på Tesla Store Trondheim, så man kan kjøpe med f.eks. når han henter bilen. Naturlig å ta dette med sin DES.

Noen fler som har info om at de er på plass for salg i Tesla store i Bartebyen? Noen som har fått Norske priser for allværsmattene?

TS

Sitat fra: Milzit på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:38

Det er vel om å gjøre å lage en bøy eller et hull som har kanter slik at dette ikke blir et dreneringshull ?
Bruke varmluftspistol etc

Mine er et sted mellom Øst og Vest kysten i USA, så det tar noen uker før jeg får testet dette selv. (Regnet ikke med at EU shoppen var på plass før snøen kom på østlandet )

Fint om noen legger ut info.
PS. Man må vel fjerne den store matten for å bruke barnesetene på 3.rad?

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Milzit

Sitat fra: TS på søndag 13. oktober 2013, klokken 13:40
Sitat fra: Milzit på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:38

Det er vel om å gjøre å lage en bøy eller et hull som har kanter slik at dette ikke blir et dreneringshull ?
Bruke varmluftspistol etc

Mine er et sted mellom Øst og Vest kysten i USA, så det tar noen uker før jeg får testet dette selv. (Regnet ikke med at EU shoppen var på plass før snøen kom på østlandet )

Fint om noen legger ut info.
PS. Man må vel fjerne den store matten for å bruke barnesetene på 3.rad?
Det er laget slik at man skjærer ut den delen som ligger under krokene, se der hvor jeg satte de røde pilene på bildet over. Jeg har ikke gjort det enda, men det skal gå greit med en vanlig kniv.
Man må ta ut den store matten når barnesetene er i bruk ja.

PS: Ekstra matte er solgt :)

Veggen

Midlertidig løsning for de av oss som ikke gidder å styre med bestilling fra USA mens vi venter på at Tesla Norge får ut fingeren.
Koster bortimot ikkeno og passer overraskende godt inn. Bildet viser 60x40 typen som passer bak som de er, 69x49 går foran med litt kutting.
De gjør mindre av seg i virkeligheten enn med blitzlys, ble faktisk såpass fornøyd med disse at jeg ser an behovet for noe annet over vinteren.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilmatter/Gummimatte-39070/

Milzit

Ellers vil jeg ikke kalle det styr å bestille fra Tesla USA. Du lager en konto på myUS og betaler 10$ setupfee og så får du adressen din. Bestille i Tesla Shopen og skriver inn adressen myUS adressen min i Florida..Får beskjed fra myUS etter noen dager om at varene har kommet, logger inn og velger fra menyen at det skal sendes med billigste (Fed Economy) forsendelse til min adresse i Norge. 3-4 dager senere fikk jeg levert pakken her hjemme fra FexEx.
Jeg har ikke brukt jetcarrier før, men opplegget i myUS var veldig enkelt og raskt å sette opp. (Bli anbefalet myUS istedenfor jetcarrier i denne tråden). Jeg måtte inn fylle inn noen tolldeklarasjon, value osv. alt dette gikk automatisk.
Kommer nok til å bruke myUS igjen for andre kjøp fra USA.

petersv

Sitat fra: Milzit på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:32
Ellers vil jeg ikke kalle det styr å bestille fra Tesla USA. Du lager en konto på myUS og betaler 10$ setupfee og så får du adressen din. Bestille i Tesla Shopen og skriver inn adressen myUS adressen min i Florida..Får beskjed fra myUS etter noen dager om at varene har kommet, logger inn og velger fra menyen at det skal sendes med billigste (Fed Economy) forsendelse til min adresse i Norge. 3-4 dager senere fikk jeg levert pakken her hjemme fra FexEx.
Jeg har ikke brukt jetcarrier før, men opplegget i myUS var veldig enkelt og raskt å sette opp. (Bli anbefalet myUS istedenfor jetcarrier i denne tråden). Jeg måtte inn fylle inn noen tolldeklarasjon, value osv. alt dette gikk automatisk.
Kommer nok til å bruke myUS igjen for andre kjøp fra USA.

Hva kom porto og behandling/fortollingsgebyrer etc. på totalt?

oroeltoro

petersv
Jeg bestillte invendig matter, frunk nett, umc organizer. 4,09 kg / 67,43 dm3. Fortolling og sjøfrakt til døren kostet NOK 460,- via JetCarrier.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

TesLars

Sitat fra: oroeltoro på mandag 14. oktober 2013, klokken 08:33
petersv
Jeg bestillte invendig matter, frunk nett, umc organizer. 4,09 kg / 67,43 dm3. Fortolling og frakt til døren Kostet NOK 460,- via JetCarrier.

Jøss, det var billig. Hvor lang tid tok det?
Oslo
Black Model S

oroeltoro

TesLars
Har bare blitt fakturert men ikke mottatt varen (min bil er ikke produsert så jeg har god tid) , JetCarrier regner 21 dager fra båten går til varen er i Norge, så da blir det vel ca 1 måned vil jeg tro. Etter hva jeg kan se av prislistene ville flyfrakt kostet 200-250 kr mer.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA