Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av Milzit, mandag 23. september 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Stighl på mandag 16. september 2013, klokken 09:18
Til dere som har fått mattesettet. Hvor stor og tung er esken med disse i?

Jeg har bestilt flere ting tidligere med adressen til ei venninne av meg som bor i USA. Hun har da pakket om og sendt det. Da blir det ikke toll på dette, og det er en del nettsteder som sender fraktfritt i USA.

Hvis eskene blir for store og tunge, så blir det for mye tull for henne.

Stig

Den er stor, men ikke tung.

For å være eksakt:
4.09 kg
63.5 dm3

OBS. Dette er kun interiør-settet, ikke panser- og bagasjerom-matter.

sondell

Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...


valvolainen

Sitat fra: sondell på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:31
Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...

Hva vil 'dyr frakt' si?
..Og sender de nå til europa? Det har de ikke gjort før..
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Epleskreller

Sitat fra: valvolainen på onsdag 18. september 2013, klokken 11:32
Sitat fra: sondell på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:31
Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...

Hva vil 'dyr frakt' si?
..Og sender de nå til europa? Det har de ikke gjort før..

De kansellerte min bestilling for noen uker siden.

Her er litt av svaret:
I regret to inform you that we canceled your order #XXXX because we cannot ship vehicle accessories to addresses outside of North America at this time.



I apologize for the disappointment and inconvenience.  We will be launching distribution in Europe in the near future.  I have noticed some European customers that use a carrier service to receive their order in the U.S. and then re-ship the goods to their EU addresses.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TesLars

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. september 2013, klokken 11:43
Sitat fra: valvolainen på onsdag 18. september 2013, klokken 11:32
Sitat fra: sondell på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:31
Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...

Hva vil 'dyr frakt' si?
..Og sender de nå til europa? Det har de ikke gjort før..

De kansellerte min bestilling for noen uker siden.

Her er litt av svaret:
I regret to inform you that we canceled your order #XXXX because we cannot ship vehicle accessories to addresses outside of North America at this time.



I apologize for the disappointment and inconvenience.  We will be launching distribution in Europe in the near future.  I have noticed some European customers that use a carrier service to receive their order in the U.S. and then re-ship the goods to their EU addresses.


Jetcarrier?
Oslo
Black Model S

valvolainen

Sitat
Dyr frakt, med Fedex 6 days.

Da er vel ikke dette Jetcarrier?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sondell

Sitat fra: TesLars på onsdag 18. september 2013, klokken 11:47
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. september 2013, klokken 11:43
Sitat fra: valvolainen på onsdag 18. september 2013, klokken 11:32
Sitat fra: sondell på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:31
Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...

Hva vil 'dyr frakt' si?
..Og sender de nå til europa? Det har de ikke gjort før..

De kansellerte min bestilling for noen uker siden.

Her er litt av svaret:
I regret to inform you that we canceled your order #XXXX because we cannot ship vehicle accessories to addresses outside of North America at this time.



I apologize for the disappointment and inconvenience.  We will be launching distribution in Europe in the near future.  I have noticed some European customers that use a carrier service to receive their order in the U.S. and then re-ship the goods to their EU addresses.


Jetcarrier?

Nei, vurderte Jetcarrier först. Men når jeg skulle bestille så jeg at Canada, USA ,Norge og Tyskland var shortlisted blant lender når en skal skrive leveranse adresse. Så tenkte jeg tar en fet sjans å pröver å bestille direkte, bare fordi det er enklere og da hvert noen hundre på frakten. Når det så automatisk ble skattefritt også så tenkte jeg at her kanskje det er noe som fungerer. Men har ikke fått tracking nummer forelöpig så vet ikke om dette virker, ellers får jeg bare skifte til jetcarrier adressen da.
Frakt var 230 dollar. Så sparte jeg ca 60 dollar i skatt i forhold til å bestille i USA. Så sammenlignet med jetcarrier kan en kanskje si 170 dollar da, rundt 1000 NOK. Vet ikke hva det blir hvis en kun skal ha gulvmatter. Bagasjeromsmatte for flyfrakt gjetter jeg driver opp prisen litt :). Men blir irritert om jeg må ligge ute med penger i ukevis og seinere få vite at det ikke virket. Eller, va fan, er jo kreditkort, men prinsipiellt irritert...


larsleik

Jeg betalte 1100 i frakt (inkl mva) med Jet Carrier for 4 kolli fra Linden NJ til Nesbru.

Matte til frunk, interiørsett , bagasjesett og utendørs trekk.

MVA kommer i tillegg på vareverdien.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Milzit

Sitat fra: sondell på onsdag 18. september 2013, klokken 18:33
Sitat fra: TesLars på onsdag 18. september 2013, klokken 11:47
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. september 2013, klokken 11:43
Sitat fra: valvolainen på onsdag 18. september 2013, klokken 11:32
Sitat fra: sondell på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:31
Bestillte en del ting direkte fra Teslashop webbsiden nylig. Blant annet matter. Dyr frakt, med Fedex 6 days. Men da slipper enn jo også påslag med sales tax som ellers kommer på prisen ved bestilling i USA. Så blir nok billigere uansett enn å kjöpe i Norge når muligheten finnes, tenker jeg. Men viktigst, man er sikker på at tingene er der når bilen kommer...

Hva vil 'dyr frakt' si?
..Og sender de nå til europa? Det har de ikke gjort før..

De kansellerte min bestilling for noen uker siden.

Her er litt av svaret:
I regret to inform you that we canceled your order #XXXX because we cannot ship vehicle accessories to addresses outside of North America at this time.



I apologize for the disappointment and inconvenience.  We will be launching distribution in Europe in the near future.  I have noticed some European customers that use a carrier service to receive their order in the U.S. and then re-ship the goods to their EU addresses.


Jetcarrier?

Nei, vurderte Jetcarrier först. Men når jeg skulle bestille så jeg at Canada, USA ,Norge og Tyskland var shortlisted blant lender når en skal skrive leveranse adresse. Så tenkte jeg tar en fet sjans å pröver å bestille direkte, bare fordi det er enklere og da hvert noen hundre på frakten. Når det så automatisk ble skattefritt også så tenkte jeg at her kanskje det er noe som fungerer. Men har ikke fått tracking nummer forelöpig så vet ikke om dette virker, ellers får jeg bare skifte til jetcarrier adressen da.
Frakt var 230 dollar. Så sparte jeg ca 60 dollar i skatt i forhold til å bestille i USA. Så sammenlignet med jetcarrier kan en kanskje si 170 dollar da, rundt 1000 NOK. Vet ikke hva det blir hvis en kun skal ha gulvmatter. Bagasjeromsmatte for flyfrakt gjetter jeg driver opp prisen litt :). Men blir irritert om jeg må ligge ute med penger i ukevis og seinere få vite at det ikke virket. Eller, va fan, er jo kreditkort, men prinsipiellt irritert...

Har du hørt noe mer om hvordan det gikk med bestillingen din?

Jetcarrier + å legge inn booking med flyfrakt, er det dette dere andre har gjort?

petersv


valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Milzit

Sitat fra: larsleik på onsdag 18. september 2013, klokken 18:40
Jeg betalte 1100 i frakt (inkl mva) med Jet Carrier for 4 kolli fra Linden NJ til Nesbru.

Matte til frunk, interiørsett , bagasjesett og utendørs trekk.

MVA kommer i tillegg på vareverdien.
Var dette sjø eller fly?

petersv


Roger (NO)

Litt Off Topic, men for dere som handler direkte fra USA kan jeg anbefale myus.com
Mye bedre opplegg enn JC.

Ludvig

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 25. september 2013, klokken 08:04
Litt Off Topic, men for dere som handler direkte fra USA kan jeg anbefale myus.com
Mye bedre opplegg enn JC.

Tok deg på ordet, Roger! Da har jeg akkurat bestilt matter via myus.com.
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA