Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vampire Drain

Startet av AllanW, mandag 23. september 2013, klokken 18:45

« forrige - neste »

el-fanboy

Jeg ville ha blitt veldig stressa om jeg ikke hadde tilgang til hvertfall et shukostikk enten på jobb eller hjemme, selv med 85kWh batteri. Fordelen med å ha det hjemme er jo at du starter alltid med fullt (eller hvertfall 80%) batteri hver morgen. Det gir frihet og man behøver ikke planlegge for å lade. Å planlegge for å lade opp batteriet og måtte ta turen et sted for å "fylle" blir veldig... "fossilt"  ???

Ville definitivt revurdert kjøp om du ikke har fast tilgang til - i det minste - shuko.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

el-fanboy

Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 23:40

Gode vinterdekk er ekstremt viktig , den pakken til 23 000,- er vel med felger?


Ja, det er med felger.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

AllanW

Takk igjen for svar alle sammen :).
Bor på Lambertseter og her er det 5 års ventetid på parkeringsplass!! :(..
Helt håpløst.
Og det er masse parkeringsplasser med schuko uttak , men de er jo for de som har fått parkeringsplass i borettslaget.
Ser ut som jeg må vente gitt , ettersom jeg spurte Tesla idag om superchargers i Oslo og det var det ingen planer om gitt.
Må bare lete etter parkeringsplass i nærheten eventuelt , eller finne på noe kreativt.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

ohh

Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 12:44
Takk igjen for svar alle sammen :).
Bor på Lambertseter og her er det 5 års ventetid på parkeringsplass!! :(..
Helt håpløst.
Kanskje kontakte kommunen, og/eller bydelsadministrasjonen? Kan ikke skjønne at man i de ulike bydelene i Oslo ikke vil legge til rette for at flere kan gå over til elbil i stedet for fossilbil. Hovedgevinsten miljømessig ligger nettopp i det at det er 0 lokale utslipp, som vil komme byen og bydelen tilgode.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

MM

Sitat fra: ohh på mandag 16. september 2013, klokken 12:56
Kanskje kontakte kommunen, og/eller bydelsadministrasjonen? Kan ikke skjønne at man i de ulike bydelene i Oslo ikke vil legge til rette for at flere kan gå over til elbil i stedet for fossilbil. Hovedgevinsten miljømessig ligger nettopp i det at det er 0 lokale utslipp, som vil komme byen og bydelen tilgode.

Det er Bymiljøetaten som er ansvarlig for å etablere ladeplasser på offentlig gate i Oslo. Send dem en e-post og foreslå ladeplasser på Lambertseter.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Nuvolari

Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 12:44
Takk igjen for svar alle sammen :).
Bor på Lambertseter og her er det 5 års ventetid på parkeringsplass!! :(..
Helt håpløst.
Og det er masse parkeringsplasser med schuko uttak , men de er jo for de som har fått parkeringsplass i borettslaget.
Ser ut som jeg må vente gitt , ettersom jeg spurte Tesla idag om superchargers i Oslo og det var det ingen planer om gitt.
Må bare lete etter parkeringsplass i nærheten eventuelt , eller finne på noe kreativt.

Det er ladeplasser på lambertsetersenteret så om du ikke bor for langt derifra kan du lade der. Ikke optimalt akkurat.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

eledille

#21
De europeiske elbilplanene prøver å gjøre det mulig å kjøre elbil selv om man ikke har egen lademulighet. Ideen er å strø nok 22 og 43 kW ladepunkter rundt om til at man kan lade mens man gjør andre ting. Det er et stykke frem, men noen 22 kW punkter på kjøpesentre og i gatene ville hjelpe kraftig. I løpet av to timers lørdagshandling ville man fått 44 kWh, og det ville jeg normalt kunne kjøre på i nesten en uke (220 km).

Skriv brev og fortell hvorfor du ikke kan kjøpe elbil. Du er ikke den eneste i denne situasjonen.

Tror det kunne lønne seg å sette opp noen skikkelige ladepunkter på sentrene. Jeg vet at sentrene på Storo, Linderud og Metro i Lørenskog har 400 V, tipper det gjelder de fleste av dem.

Dessuten synes jeg elbilforeningen er alt for lite frempå med å mase og evangelisere for dette. Dette er en forutsetning for at alle de som ikke har egen p-plass kan kjøpe elbil, og jeg synes det går alt for sakte og at elbilforeningen er alt for fornøyd med 3,6 kW punkter.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Spinner

Sitat fra: Nuvolari på mandag 16. september 2013, klokken 13:28Det er ladeplasser på lambertsetersenteret så om du ikke bor for langt derifra kan du lade der. Ikke optimalt akkurat.
Problemet er bare at de plassene (ved det gamle senteret) er 1,5 meter brede... :-\

Øyvind.h

Sitat fra: Sbr på mandag 16. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Nuvolari på mandag 16. september 2013, klokken 13:28Det er ladeplasser på lambertsetersenteret så om du ikke bor for langt derifra kan du lade der. Ikke optimalt akkurat.
Problemet er bare at de plassene (ved det gamle senteret) er 1,5 meter brede... :-\
Det er ladeplasser inne i det nye parkeringshuset. Hovedutfordringen der er at maks P-tid er 3 timer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AllanW

Det er maks 3 timer og det tilsvarer 48km.
Min siste løsning er å gå for dobbeltlader.
Så lader jeg på sønnico 1t i ny og ne også.
1t m/dobbeltlader klarer å lade 100km.
Det kan faktisk funke.
Man kan jo trotsalt surfe gratis i bilen imens , kan man ikke?
Også tar jeg på en parkering her og der når jeg er ute.

Så får vi bare håpe at de fikser flere semi hurtige og hurtige til framtiden.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Nuvolari

Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 15:41
Det er maks 3 timer og det tilsvarer 48km.
Min siste løsning er å gå for dobbeltlader.
Så lader jeg på sønnico 1t i ny og ne også.
1t m/dobbeltlader klarer å lade 100km.
Det kan faktisk funke.
Man kan jo trotsalt surfe gratis i bilen imens , kan man ikke?
Også tar jeg på en parkering her og der når jeg er ute.

Så får vi bare håpe at de fikser flere semi hurtige og hurtige til framtiden.

På jobben da, umulig å få montert opp strøm på parkeringen?  Alt parkere på nærmeste ladeplass og gå noen ekstra min til jobben en gang i uken.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

AllanW

Jeg kjører service som elektriker , så har firmabil.
Så privat bilen står hjemme.
Kanskje skifte jobb?
Hehehe
Sitat fra: Nuvolari på mandag 16. september 2013, klokken 15:46
Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 15:41
Det er maks 3 timer og det tilsvarer 48km.
Min siste løsning er å gå for dobbeltlader.
Så lader jeg på sønnico 1t i ny og ne også.
1t m/dobbeltlader klarer å lade 100km.
Det kan faktisk funke.
Man kan jo trotsalt surfe gratis i bilen imens , kan man ikke?
Også tar jeg på en parkering her og der når jeg er ute.

Så får vi bare håpe at de fikser flere semi hurtige og hurtige til framtiden.

På jobben da, umulig å få montert opp strøm på parkeringen?  Alt parkere på nærmeste ladeplass og gå noen ekstra min til jobben en gang i uken.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

SR

Snakket med en tysk kollega for et par uker siden om lademuligheter i storby. Han fortalte at man i Berlin hadde lansert tanken om at et hvert gatelys er en potensiell ladestasjon.  Der er det strøm, men mangler stikk. Foreløpig.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA