Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vampire Drain

Startet av AllanW, mandag 23. september 2013, klokken 18:45

« forrige - neste »

AllanW

Hei alle sammen.
Jeg vurderer STERKT å kjøpe Tesla Model S.
Vurdere b.la 85kWh & 60kWh.
Så derfor lurer jeg på ladestasjoner i Oslo , ettersom jeg ikke har noe garasje eller parkeringsplass med strøm.
Har vært på ladestasjoner.no :).
Jeg lurer på hvor det er hurtigladere til Tesla Model S i Oslo , ettersom en vanlig ladekontakt med 16A tar altfor lang tid å lade. (16km pr.time)
Jeg har sett de har på Alnabru ABB og Økern , men fungerer de til Tesla?
Har jeg en hurtigladestasjon i nærheten så trenger jeg ikke 85kwh tror jeg.

Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?
Så også Autofil videon med kjøring på vinterføre.
Det så faktisk veldig bra ut , med tanke på last osv.
Og den nordiske versjonen skal visst være bedre rustet mot vinterføre.
Hva slags forventninger har dere til Tesla Model S på vinteren?

Tusen takk for alle svar :D
MVH En ganske ivrig og snart Elbilentuasiast.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Spinner

Hvis du ikke har parkeringsplass med strøm og tenker å kjøre rundt til diverse ladere for å lade opp, vil det være ekstremt slitsomt å ha en elbil tror jeg :o

TS

Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Hei alle sammen.
Jeg vurderer STERKT å kjøpe Tesla Model S.
Vurdere b.la 85kWh & 60kWh.
Så derfor lurer jeg på ladestasjoner i Oslo , ettersom jeg ikke har noe garasje eller parkeringsplass med strøm.
Har vært på ladestasjoner.no :).
Jeg lurer på hvor det er hurtigladere til Tesla Model S i Oslo , ettersom en vanlig ladekontakt med 16A tar altfor lang tid å lade. (16km pr.time)
Jeg har sett de har på Alnabru ABB og Økern , men fungerer de til Tesla?
Har jeg en hurtigladestasjon i nærheten så trenger jeg ikke 85kwh tror jeg.

Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?
Så også Autofil videon med kjøring på vinterføre.
Det så faktisk veldig bra ut , med tanke på last osv.
Og den nordiske versjonen skal visst være bedre rustet mot vinterføre.
Hva slags forventninger har dere til Tesla Model S på vinteren?

Tusen takk for alle svar :D
MVH En ganske ivrig og snart Elbilentuasiast.

Hei og velkommen

Først og fremst : har du ikke stramt budsjett , kjøp 85kwh om det blir noe lengre turer av og til. 

Når det gjelder semihurtiglader (11kwh/22kwh med dobbeltlader?) i Oslo skal det være en hos Sønnico
http://www.sonnico.no/Om-Sonnico/Her-finner-du-oss1/

Se flere svar her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8827.msg120183.html#msg120183

Selv bestemte jeg meg akkurat nå for å bestille Nokia R2 på 19" PolarWheels (norsk utviklede ) noe billigere enn hos Tesla .
Feltene tilpasset Model S  leveres først i januar, så i november jeg får lagt over R2 på originalfelgene .

Pirelli vinterdekkene er ikke for nordiske forhold, så da bør la bilene stå visse dager.. Vi presset Tesla til å selge Nokian. Men, prisen gjenspeiler at de bare tar av pirellidekkene og legger på Nokian.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7039.msg120247.html#msg120247
Vinterdekkene fra Tesla bestiller du ikke før avtalt levering, maks ca 1 måned før.

Ellers er forventningene at bilen er tung, så rompa kan glippe om du er for tøff i svingene . Og det er bakhjulstrekk. Men , meget rask ESP og lavttyngdepunkt med god fordeling gjøre det sikkert til en god vinterbil.
Med luftfjærer kan du heve bilen endel  i lav fart om det er dårlig brøytet.


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: Sbr på søndag 15. september 2013, klokken 20:35
Hvis du ikke har parkeringsplass med strøm og tenker å kjøre rundt til diverse ladere for å lade opp, vil det være ekstremt slitsomt å ha en elbil tror jeg :o

Ja, om du ikke har skikkelig strømuttak på jobb eller hjemme, så er ikke elbil løsningen. ( Man kan klare seg med 230v 16A..)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tsladaytrader

Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?

De vinterdekkene (Pirelli) er visst såkalte "Porche dekk" ifølge en dekkforhandler som ga meg en pris på dem, da var det med massiv rabatt og prisen var på rett over kr 10 000,- Så når du får eksakt de samme dekkene fra tesla, med felg på kjøpet for ikke å prate om dekktrykksensorer for totalt kr 15 000,- så vil jeg si at det er as good as it gets, ikke annet enn grisebillig. Samtidig som det er high performance dekk, et selvfølgelig førstevalg om man kjører piggfritt. (har en sammenheng med at man kjøper de sammen med bilen, kjøper du utenom så kan du legge på 25 % mva, fortsatt veldig billig, men ikke fullt en like god deal.

HABEL

#5
Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 20:53
Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?

De vinterdekkene (Pirelli) er visst såkalte "Porche dekk" ifølge en dekkforhandler som ga meg en pris på dem, da var det med massiv rabatt og prisen var på rett over kr 10 000,- Så når du får eksakt de samme dekkene fra tesla, med felg på kjøpet for ikke å prate om dekktrykksensorer for totalt kr 15 000,- så vil jeg si at det er as good as it gets, ikke annet enn grisebillig. Samtidig som det er high performance dekk, et selvfølgelig førstevalg om man kjører piggfritt. (har en sammenheng med at man kjøper de sammen med bilen, kjøper du utenom så kan du legge på 25 % mva, fortsatt veldig billig, men ikke fullt en like god deal.

Pirelli dekk med originalfelg for meg også! Kjører aldri i kolonnekjøring på fjellet vinterstid uansett, snarere mot sydligere strøk.

Og bevares så mye enklere i tillegg!!  8)

Har hatt Pirelli, Nokian, Continental etc. mange, mange ganger før - Pirelli har aldri skuffet!
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Nuvolari

Sitat fra: HABEL på søndag 15. september 2013, klokken 21:11
Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 20:53
Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?

De vinterdekkene (Pirelli) er visst såkalte "Porche dekk" ifølge en dekkforhandler som ga meg en pris på dem, da var det med massiv rabatt og prisen var på rett over kr 10 000,- Så når du får eksakt de samme dekkene fra tesla, med felg på kjøpet for ikke å prate om dekktrykksensorer for totalt kr 15 000,- så vil jeg si at det er as good as it gets, ikke annet enn grisebillig. Samtidig som det er high performance dekk, et selvfølgelig førstevalg om man kjører piggfritt. (har en sammenheng med at man kjøper de sammen med bilen, kjøper du utenom så kan du legge på 25 % mva, fortsatt veldig billig, men ikke fullt en like god deal.

Pirelli dekk med originalfelg for meg også! Kjører aldri i kolonnekjøring på fjellet vinterstid uansett, snarere mot sydligere strøk.

Og bevares så my enklere i tillegg!!  8)

Pirellidekk og org felg her og.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

eledille

Nå er det faktisk så mange ladeplasser i Oslo at om du har noen stk å velge mellom i nærheten av der du bor, pluss om det kommer noen 22 kW punkter på kjøpesentrene rundt om, så kan det faktisk gå greit uten egen ladeplass.

Se deg ut hvilke plasser som kunne være aktuelle og hold øye med om det er for mye trengsel.

Tror jeg ville sett an litt hvor snart det blir 22 kW punkter tilgjengelig. Litt masing til øvrigheta er nok heller ikke av veien.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Jærbuen

Sitat fra: Nuvolari på søndag 15. september 2013, klokken 21:14
Sitat fra: HABEL på søndag 15. september 2013, klokken 21:11
Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 20:53
Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?

De vinterdekkene (Pirelli) er visst såkalte "Porche dekk" ifølge en dekkforhandler som ga meg en pris på dem, da var det med massiv rabatt og prisen var på rett over kr 10 000,- Så når du får eksakt de samme dekkene fra tesla, med felg på kjøpet for ikke å prate om dekktrykksensorer for totalt kr 15 000,- så vil jeg si at det er as good as it gets, ikke annet enn grisebillig. Samtidig som det er high performance dekk, et selvfølgelig førstevalg om man kjører piggfritt. (har en sammenheng med at man kjøper de sammen med bilen, kjøper du utenom så kan du legge på 25 % mva, fortsatt veldig billig, men ikke fullt en like god deal.

Pirelli dekk med originalfelg for meg også! Kjører aldri i kolonnekjøring på fjellet vinterstid uansett, snarere mot sydligere strøk.

Og bevares så my enklere i tillegg!!  8)

Pirellidekk og org felg her og.

De Pirelli helårsdekka som følger med i prisen ?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Øyvind.h

Sitat fra: Jærbuen på søndag 15. september 2013, klokken 21:36
De Pirelli helårsdekka som følger med i prisen ?
Det er Goodyear RSA-2 helårsdekk som følger med bilen. Pirrelli Sottozero kontinentale vinterdekk kan kjøpes for 15.000,- ekstra på 19" alufelg med sensorer. Vil kalle Sottozero for vinterdekk (ikke helårsdekk) selv om de ikke er på høyde med nordiske vinterdekk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AllanW

Tusen takk for mange nyttige svar.
Glad for kjappe tilbakemeldinger.
Sønnico som har 4 ladestasjoner med 32A/400V.
De kan være min redning fram til det kommer noen flere semi hurtige / tesla super chargers.
Syntes fortsatt det er veldig rart at dem ikke har en egen suprrcharger stasjon på alnabru , eller hvertfall noe i Oslo.
Også håper jeg jo at dem finner en slags Chademo adapter sånn at vi kan bruke den hurtigladeren på ABB også.
Skal innom Tesla til uken å undersøke litt mer.
Gode vinterdekk er ekstremt viktig , den pakken til 23 000,- er vel med felger?
Blir nok 85kWh på meg. Koster jo 48 000, - ekstra ettersom man får med supercharger delen også på 85kWh ;)

Jeg er elektriker til daglig og må si at dette er virkelig en revolusjon.
Håper dette går veien!
En god grunn til at jeg går for Tesla er jo først og fremst at man får MYE for pengene. Og fordi jeg sparer ca 180 000,- på 5 år med å slipper bom / diesel / avgifter.
Jeg hater de avgiftene og bom er det verste jeg vet.
1000-1500kr i mnd , og jeg betaler for ingenting.
Takk igjen alle sammen
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

fredag

Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 23:40
Syntes fortsatt det er veldig rart at dem ikke har en egen suprrcharger stasjon på alnabru , eller hvertfall noe i Oslo.

Superladerne er ikke for daglig lading.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

AllanW

Ja , det vet jeg.
Men greit å kunne kjøre en ukes tid , så kjøre bortom en supercharger også har du batteri en uke til.
Istedenfor å kjøre bortom schuko lader stasjoner hver dag , det blir slitsomt. Samtidig som det tar votter og vinter å lade bilen på 16A.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Nuvolari

Sitat fra: AllanW på søndag 15. september 2013, klokken 20:07
Hei alle sammen.
Jeg vurderer STERKT å kjøpe Tesla Model S.
Vurdere b.la 85kWh & 60kWh.
Så derfor lurer jeg på ladestasjoner i Oslo , ettersom jeg ikke har noe garasje eller parkeringsplass med strøm.
Har vært på ladestasjoner.no :).
Jeg lurer på hvor det er hurtigladere til Tesla Model S i Oslo , ettersom en vanlig ladekontakt med 16A tar altfor lang tid å lade. (16km pr.time)
Jeg har sett de har på Alnabru ABB og Økern , men fungerer de til Tesla?
Har jeg en hurtigladestasjon i nærheten så trenger jeg ikke 85kwh tror jeg.

Også fikk jeg tilbud om vinterdekk fra Tesla , det var Pirelli 15 000,- og Nokia Hakka for 23 000,-
Finnes det noe billigere og bedre vinterdekk? Eller går det utover garantien på bilen?
Så også Autofil videon med kjøring på vinterføre.
Det så faktisk veldig bra ut , med tanke på last osv.
Og den nordiske versjonen skal visst være bedre rustet mot vinterføre.
Hva slags forventninger har dere til Tesla Model S på vinteren?

Tusen takk for alle svar :D
MVH En ganske ivrig og snart Elbilentuasiast.

Hva med å leie seg en parkeringsplass. Tms er uansett ikke en bil man parkerer i gata.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

teslaslaven

Tror nok ikke jeg ville kjøpt den uten å ha en ladeplass hjemme nei. Har du ingen mulighet til å få lagt opp strøm der du bor?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA