Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VIN nummer

Startet av Knotten, mandag 23. september 2013, klokken 12:53

« forrige - neste »

Bobbulf

Trykk på Chat øverst til høyre her:  http://www.bomringenbergen.no/   spør der så slipper du å gå rundt å lure på om ditt og om datt.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Knotten

Sitat fra: jsa061 på onsdag 18. september 2013, klokken 10:32
Det lyser grønt så lenge det er penger på brikken.. Det sier deg altså ingenting, men hvis du derimot får hvitt lys så vet du at det forsvinner kroner ut fra kontoen og at den er feilregistrert. Du kan altså vente og se.

Så lenge det gjelder en brikke registrert på en ELbil forsvinner det ingen penger ut fra kontoen. Man betaler nemlig ingen penger inn for en ELbil, da passeringene i bomringen rundt Bergen er gratis.

Jeg skaffet, som tidligere sagt, ny brikke da jeg kjøpte ELbilen. Brikken var gratis og jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale noe, men at jeg kan risikere å få en faktura hvis jeg passerte bomveg som ikke er gratis for ELbiler.

Men at bro og tunnellselskapet er så frekk å sende faktura for passeringene før jeg fikk brikke synes jeg er UHØRT!
Jeg har nå mottatt svar på min klage med beskjed om at passering er gratis for ELbil forutsatt at man har gyldig autopass avtale.
Tull og tøys!!
Vås og fanteri!!
Jeg har bedt dem sende meg forskriften som sier at det er slik, så får vi se..

De kansellerte imidlertid fakturaen.. 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

cra

Sitat fra: Knotten på onsdag 18. september 2013, klokken 11:55
Så lenge det gjelder en brikke registrert på en ELbil forsvinner det ingen penger ut fra kontoen. Man betaler nemlig ingen penger inn for en ELbil, da passeringene i bomringen rundt Bergen er gratis.

Det jeg opplever er at det innimellom lyser gult, men ved neste passering (selv om det bare er noen minutter seinere) lyser det grønt igjen. Jeg mottar imidlertid ingen faktura. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

knnygar

Dette går som sagt automatisk, og ein kan difor risikere å bli trekt pengar/tilsendt faktura sjølv om ein har elbil.
Ein må då sende inn klage og få refundert pengane.

Med elbilregistrert brikke slepp ein dette problemet.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA